Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#133 één onder de zon

Het zonnetje schijnt lekker warm in mijn gezicht. Onder het genot van een glas wijn lig ik op een van de tuinstoelen. Mirabel is druk in de weer. Mijn ogen volgen de rondingen van haar bijna perfecte lichaam. Haar haren krullen uit haar staart. Ze doet flink haar best om de tuin er weer enigszins goed uit te laten zien. Het tuingereedschap ligt her en der verspreidt. Harken, spades en een bezem. Het terras ligt er vol mee. “Schat, kom eens.” Haar kleine figuur steekt af in het tegenlicht. “Wat is er?” ze heeft een liefelijke stem. Ik sla op mijn knie. “Kom eens zitten.” Gehoorzaam gaat ze voorzichtig zitten. Ik lach. Ze is zo onbezonnen. Weet ze wel wat haar te wachten staat? “Liefje, we zijn nu al zolang samen, zou je…” ze kijkt me verwachtingsvol aan. “Naja, je weet wel.” Even lijk ik teleurstelling te zien, maar al snel herpakt ze zich. “Nu?”. Mijn ogen beginnen te stralen. “Ja?” mijn stem slaat over. Ze gaat staan. “Alleen als jij het wilt.” “Ik wil.” zegt ze vast beraden. Ik sla mijn armen om haar middel. Ze zucht verrukt en laat mij begaan.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Romantisch scène met mooi einde en dat allemaal in de warme zon. Deze: mijn stem slaat over en ik raak opgewonden. Ik zou een punt zetten achter over. en de rest weglaten. Het zegt genoeg vind ik.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, romantisch verhaal. Maar het is in de tweede alinea af en toe lastig om te begrijpen wie nu aan het woord is. Een tip is dan ook om iedere keer als een ander aan het woord komt op een nieuwe regel te beginnen, dan wordt het makkelijker te volgen. En verder is de zin 'Ze is zo onbezonnen' niet goed te begrijpen in de tekst, hij staat er waarschijnlijk alleen maar omdat je het woord moest gebruiken? Groet, Marceline

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit zie ik zo voor me, GameAlien. De lome zonnige middag die onverbiddelijk de romantiek aanwakkert. Misschien is de overgang van "tuinwerk" naar "romantiek" wat natuurlijker als je [ Mijn ogen volgen de rondingen van haar bijna perfecte lichaam. Haar haren krullen uit haar staart. ] iets naar achteren verplaatst, na [Het terras ligt er vol mee.] En dan nog even de doublure oplossen van "druk in de weer" en "doet flink haar best", want die staan dan pal na elkaar. Verder onderschrijf ik de opmerking van Marceline over de nieuwe regels. Toch al met al zeker een leuk verhaal, dat ik met plezier heb gelezen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jee, laat ik nu denken, dat zij een verrassing voor hem in petto zou hebben: de grasmachine in zijn handen duwen... Leuk geschreven; de warmte gloeit je tegemoet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@GameAlien, taaltechnisch merk ik op: verspreidt > verspreid vast beraden > vastberaden "Nu?". > geen punt Naja? Is dat een woord? Of eerder Nou ja? Een zonnig verhaaltje.

Rol

  • Anoniem
Hallo GameAlien, De titel deed het einde al vermoeden. Toch dacht ik even dat hij haar ten huwelijk zou gaan vragen, maar nee... Je hebt de drie woorden netjes in je tekst gebruikt. Een paar opmerkingen: 'Onder het genot van een glas wijn' - genietend van een glas wijn 'Gehoorzaam gaat ze voorzichtig zitten.' Voor mij komt dit juist niet onbezonnen over. Je gebruikt in je tekst heel veel korte zinnen, waardoor het wat staccato overkomt. Dit kun je voorkomen door korte en lange zinnen af te wisselen. Schrijfcoach Corrie