Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#133 Proost

Annabel draait haar lange blonden haren in een wilde knot. 'Wat een weertje.’ ‘Je gaat toch niet klagen dat het te heet is hè?’ Marco tikt haar zacht tegen haar bil als hij naar de schuur loopt. ‘Zeker niet.’ Ze sluit haar ogen en laat de zonnestralen haar gezicht verwarmen. Ze heeft nog geen seconde spijt gehad van haar spontane, volgens haar ouders onbezonnen, actie. ‘Wie geeft nou een rechtenstudie op om wijn te gaan maken in Frankrijk?’ Ze hoort het haar vader nog schreeuwen door de Larense villa. Dat was natuurlijk nog niets vergeleken met Floris’ reactie. Die keek haar alleen maar woedend en vol ongeloof aan voordat hij de deur uitstampte. Evelien, haar beste vriendin, was er ook lichtelijk van ondersteboven. ‘Met die geitenwollensok? Je bent niet wijs. Weet je hoeveel van die druiven je bij elkaar moet harken voor een paar euro?’ ‘Wijntje, Bel?’ Marco komt met ontbloot bovenlichaam de caravan uit. ‘Ik dacht dat je het nooit zou vragen.’ Ze zakken in het gras onder de grote olijfboom. ‘Heb ik vandaag al gezegd hoe blij ik met je ben?’ ‘Al een keer of vijf.’ Ze nestelt zich tegen Marco aan en proost op de toekomst. '

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Joyceje, Annabel die weet wat ze wil. Een beetje vrouw maakt het zelf uit. ;) Hetgeen ik storend vind in het stukje - je hebt je aan de limiet gehouden - is het aantal personen dat er in voorkomt. Annabel, Marco, ouders, vader, Floris (wie is dat?) en Evelien. Marco loopt naar de schuur en komt later uit de caravan. Een wilde knot vind ik een leuk detail. En deze zinnen [‘Heb ik vandaag al gezegd hoe blij ik met je ben?’ ‘Al een keer of vijf.’] aandoenlijk. (typo: blonde)

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie geeft voorkeur aan een regenland als je in de zon kan werken? Floris moet haar vriend geweest zijn? 'Die heeft haar alleen maar woedend en vol ongeloof aangekeken .... uit stampte' uitstampte in één woord stampte in ovt, het aankijken ook in ovt plaatsen. Die keek haar alleen maar woedend aan ... 'Weet je hoeveel van die druiven je bij elkaar moet harken voor een paar euro?’ Mooie zin, deze! Als je ondersteboven bent, is dat helder. Het lichtelijke zou ik er zelfs uitlaten. Goed gevonden, Joyceje.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi een droom die gevolgd is weer gegeven en nu maar oogsten! Mooi dat je een Larense villa erbij haalt, het Gooi wil zoiets ook wel doen, maar nadat alles goed bijeen geharkt is!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker feel-good verhaal. ik ben wel een beetje in de war over Floris - toen ik zijn reactie las, dacht ik ook dat hij haar (toenmalige) vriend was, maar een regel verder blijkt dat Bel kennelijk op dat moment al een geitenwollen sok op het oog had ... wat natuurlijk kan, maar dan lijkt Floris' reactie mij zo gek nog niet

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
joyceje, tipje: het verhaalheden speelt in Frankrijk - tijd is ott het middenstukje speelt in NL (Laren) en is een herinnering, je kunt dat ook met een flashback doen in ovt. Die wisseling van tijd geeft dan direct aan dat het voorgaat aan het verhaalheden: (‘Wie geeft een rechtenstudie op om wijn te maken in Frankrijk?’ schreeuwde haar vader door de Larense villa. Floris was woedend, vol ongeloof stampte hij de deur uit.)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi, lekker zomers verhaal. Je bent, denk ik, net als ik een wijnliefhebber. Mijn verhaal draaide ook om wijn. Leuk geschreven, komt goed over

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Joyce, Met plezier gelezen, dit verhaal van een 'verwende' Gooise die kiest voor de liefde en het goede leven. Ik deel echter wel dat er net wat te veel personen in voor komen. Als tip wil ik je meegeven 'Floris' uit dit verhaal te schrappen. Dit betekent dat je deze twee zinnen kan schrappen: 'Dat was natuurlijk nog niets vergeleken met Floris’ reactie. Die keek haar alleen maar woedend en vol ongeloof aan voordat hij de deur uitstampte' Groet, Marceline.

Rol

  • Anoniem
Hallo Joyceje, Je hebt de woorden op een mooie manier in de verhaallijn verwerkt. Hoe je het woord 'harken' erin verwerkt hebt, vind ik geniaal. Bij het lezen van de reacties van anderen had ik pas door dat ze al in Frankrijk zaten. Je geeft daar genoeg aanwijzingen voor, maar door wat meer te spelen met de tijd (zie tip van janpmeijers) zal dat vanzelfsprekender zijn. Schrijfcoach Corrie