Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 132 - een lege plek om te blijven

4 maart 2017 - 21:26
Rotterdam, een kind wordt geboren,. Het ouderlijk huis wordt gebombardeerd. Verhuis nummer 1 – pleeggezin Verhuis nummer 2 – het weeshuis Verhuis nummer 3 – Stiefmoeder met losse handjes. Verhuis nummer 4 – Amsterdam, voogd. Verhuis nummer 5 – Amsterdam, echtgenoot, kinderen. Verhuis nummer 6 – Brussel, spreek frans, ollandse. Verhuis nummer 7 – Dilbeek, eigen huis nummer één-verkocht Verhuis nummer 8 – Massemen, eigen huis nummer twee-faillissement Verhuis nummer 9 – Uitbergen, allergische toestanden Verhuis nummer 10 – Zele, armoede Verhuis nummer 11 – Sint Niklaas, nieuw begin Verhuis nummer 12 – Sint Niklaas, toch weer armoede Verhuis nummer 13 – Antwerpen, gerante Verhuis nummer 14 – Mortsel, opnieuw gerante Verhuis nummer 15 – Edegem, nieuw begin Verhuis nummer 16 – Kalmthout, rust Verhuis nummer 17 – Kalmthout, eigen huis-verkocht wegens scheiding Verhuis nummer 18 – Antwerpen, nieuw begin Verhuis nummer 19 – Kalmthout, op zolder Verhuis nummer 20 – Kalmthout, gerante Verhuis nummer 21 – Antwerpen, tussen de dozen Verhuis nummer 22 – Antwerpen, sociale woning Verhuis nummer 23 – Antwerpen, nieuw begin Verhuis nummer 24 – Schoonaarde, nieuw begin Verhuis nummer 25 – Schoonaarde, eigen huis nummer drie-verkocht voor Verhuis nummer 26 – Antwerpen, eigen huis nummer vier Verhuis nummer 27 – Antwerpen, bestolen, belogen Verhuis nummer 28 – Antwerpen, mobilhome Verhuis nummer 29 – Antwerpen, brand Verhuis nummer 30 – Antwerpen, vechten tegen de bierkaai Verhuis nummer 31 – Affligem, heimwee Verhuis nummer 32 – Antwerpen Alstublieft, is er ergens een lege plek om te kunnen blijven?

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2017 - 9:57
@Blavatski, een indringende maar ook schrijnende opsomming van een mens met een historie. Het maakt voor mij je reactie bij mw Marie duidelijk. Er Is moed voor nodig om dit zo clean en zonder waardeoordeel neer te zetten. Geniet van de zondag. Groet Connie

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2017 - 11:29
Hoe mooi klinkt het gedicht van Rutger Kopland na deze lange opsomming van huizen. Fantastisch gevonden, deze vorm, Blavatski. Chapeau!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2017 - 14:08
Blavatski, hier word ik heel verdrietig van. Hoeveel kan een mens verdragen? Tegelijkertijd heb ik een intense bewondering voor uw doorzettingsvermogen. Weer terug in Antwerpen? Fijn! :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2017 - 14:11
Blavatski, mijn mond valt open... geen geluid, stilte, dan een lange ademtocht. Woorden schieten tekort.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2017 - 14:22
Blavatski, mij lopen de rillingen over de rug, hoeveel kan een mens aan? Ongelooflijk moedig en mooi neergezet, hoop dat Antwerpen u warm mag omgeven. Met iemand met uw doorzettingsvermogen heb ik er vertrouwen in en dat bedoel ik oprecht vanuit mijn hart.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2017 - 14:54
Alsof ik het leven zie van verschillende mensen. Dat jij, als individu, al die stromingen verplicht hebt moeten volgen om ergens te eindigen, dat je je leven nog altijd in de hand hebt kunnen houden, dubbel chapeau. Ik wens je geen leegte toe, geen heimwee, geen ontheemd gevoel, wel de warmte en hartelijkheid van kinderen en welke andere familieleden ook. In een woonst die hoe dan ook je warme persoonlijkheid zal weergeven. Jij en ik wonen in Belgie, dat weet je. Toevallig wonen mijn schoonouders in Edegem, en mijn moeder nog altijd in Dilbeek. Het doet me allemaal nog meer nadenken. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2017 - 18:06
@Blavatski, u en uw tekst slaan mijn scherm aan gruzelementen. En u kon het aan, hiervan getuige dit schrijven in een zeer bijzondere vorm. Ik denk aan al die koffers, tassen, pakken, dozen en die triljarden handelingen om ergens weer min of meer in het gerede te raken. Waar staat gerante voor?

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 maart 2017 - 15:14
Dag Blavatski, Deze tekst raakt me diep. Een compleet leven in beeld in een minimaal aantal woorden. Een veelzeggende opsomming die een heel leven omvat. Schrijnend zijn de details tussen de regels door. De beginzin zet al direct de toon en de slotzin galmt na. Ongelooflijk dat de schrijfopdracht tot deze opsomming leidde. Het gedicht van Kopland krijgt een andere lading voor me, na dit gelezen te hebben. (Maddbrug zei het al) Klopt het dat een gerante iemand is die ergens in dienst is en daar dan ook tijdelijk kan wonen? Ik hoop van harte dat de noodkreet aan het eind wordt gehoord en dat er ‘een plek zal komen om te blijven'. Groet, Nel Goudriaan

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 maart 2017 - 21:36
Niet te geloven wat een mens soms voor toestanden moet meemaken. Het zet wel aan tot overpeinzingen hoe opgejaagd het leven kan verlopen. Zal nu je plek gevonden zijn om te kunnen blijven, Blavatski? Hopelijk wel, dan kan je eindelijk tot rust komen. :o Veel succes.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 maart 2017 - 20:37
Lieve mensen allemaal, het doet me goed die woorden van moed geven en het inleven van mijn verhuisperikelen. Dank jullie wel. Ik heb de lege plek nog niet gevonden, maar dat komt zeker in orde @Nel, proficiat met je nieuwe job, veel plezier ermee en ja Mili, al dat in-en uitpakken viel niet altijd mee, maar ja, het schijnt mijn lot te zijn. :o Een gerante is inderdaad iemand die een winkel uitbaat en een deel van de beloning is het vrij wonen bij die betreffende winkel. :p