Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

129 # Het "gemis" van een zelfingenomen schrijver

Het “gemis” van een zelfingenomen schrijver, Tja zelfingenomen is hij zeker en altijd heel kritisch over andere werken. Een gepassioneerd literair kopstuk dat moet het zijn, hij heeft zeker zijn kwaliteiten. Ze neigen mijns inziens te veel naar het lugubere en agressieve negatieve . Kapot maken zal hij. Geen warme inborst, geen liefelijk gerieflijk schrijven maar een prestigieuze koele kikker op alle fronten gelikt en gebekt. Op elke punt- komma- of tussenwoord- schrijfstijl is uiteraard wat op aan te merken. Er is wat van te leren, maar soms hangt het zo samen met hoe het wordt gezegd. Zou een vrouw hem weleens over zijn bol hebben geaaid hebben toen hij klein was? Hem gezegd hebben dat het niet uitmaakte wat hij werd of wat hij deed als hij maar gelukkig was. Zou er wel een juf zijn geweest die tussen zijn weerbarstige lugubere pen streken, in zijn opschrijfboekje door, hem af en toe zei trots op hem te zijn omdat hij was wie hij was. Of was het een juf die duidelijk een voorbeeld gaf over waar punten en komma’s kwamen te staan en hoe het taaltechnisch hoorde, en elk fout item met een rode pen doorkruiste. Het hem daarna nog honderd keer liet schrijven opdat hij niet vergat hoe het moest. Die arme jongen thuis omdat hij moest nablijven met de blaren nog op zijn vingers, toen hij thuis kwam er nog eens van langs kreeg, Zo verbitterde in zijn bestaan. Liefde en houden van begon een eng verhaal te worden. Een leven lang samen een fout sprookje, Zou er iemand oprecht van hem gehouden hebben hem tot in het diepst van zijn ziel geraakt hebben en hem in een euforische staten gebracht? Of was het brute lust en behoefte naar tenminste een geluksgevoel. Of was het een slechte imitatie van de oertijd waarbij paren aan de orde van de dag behoorde en het niet uitmaakte met welke vrouw. Als hij tenminste maar verlost werd van zijn oerdriften, voortplanten van je soort je eigen zelfingenomen persoonlijkheid. Hoe meer hoe beter ? Ik weet het niet, jij?

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Treffende fantastische tekst naar mijn mening. Heel mooi hoe je de duivelse levensdilemma's weergeeft. Met liefde gelezen!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mirabella69, eerlijk gezegd vind ik het wat lastig lezen door een gemis aan komma's, punten, vraagtekens. Er zijn woorden die aan elkaar horen, zoals: tussenwoord, taaltechnisch. pennenstreken. Deze zin vraagt om een revisie: [Die arme jongen thuis omdat hij moest nablijven met de blaren nog op zijn vingers thuis kwam er nog eens van langs kreeg zo verbitterde in zijn bestaan.] Wil je wellicht de clou van het verhaal uitleggen? :o

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirabella, ik struikel na Tja, het eerste woord. Ik mis leestekens en een verhaal. Je somt op zonder samenhang, een begin en een einde. Als je je verhaal hardop leest hoor je dat het niet loopt. Ik zou flink schrappen.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Milli :) bedankt voor het lezen en je feedback. ik heb die ene zin veranderd en wat woordjes aangepast. de clou is: dat het makkelijk is om anderen negatief te bejegenen omdat in een distopie macht en liefdeloosheid individualisme zelfingenomenheid na kunt streven. Ik vraag me dan af in de dialoog hoe iemand zo wordt en waar het mis is gegaan, dat iemand zo hard en meedogenloos kan zijn/ worden. Daarna suggereer ik een behoefte tot euforie middels sex op welke manier ook. Dat helpt bij het opwekken van genotsgevoel. Voortplanten van jezelf omdat je ingenomen met jezelf bent als persoon, Uit ervaring denk ik dat moeder liefde warmte en aandacht daar een grote ontwikkelende rol in spelen. De mens uit een utopie vol vertrouwen liefde en begrip heeft oog voor gelijklwaardigheid en respekt voor elkaar liefde bedrip en aandacht spelen daar een grote rol bij.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug bedankt voor je tijd te willen lezen, Bedankt voor je inzichten Ik heb het een paar keer gelezen hardop, ik heb er geen moeite mee ik denk dat het te maken heeft met hoe je het leest, maar ik lees denk ik ook anders. Misschien helpt het als je een heel negatief iemand in gedachten neemt. en je je af vraagt waarom hij zo doet. Soms moet ik ook stukjes 3 keer lezen voor ik het echt begrijp. ik hoop dat dit voldoende is voor je grtjes

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirabella, ik begreep de overeenkomst van jouw verhaal met de dystoptische wereld pas na jouw uitleg. Je bedoelt dus dat mensen emotioneel een soort van afvlakken door de onderdrukking. Dat vind ik wel goed bedacht. Hoewel seks dan ook maar een surrogaatmiddel is, wanneer je van binnen niet gelukkig bent. Je had het misschien beter vanuit een samenleving kunnen beschrijven. Ik voelde bij dit verhaal eerder iets van persoonlijke wrok bij HP.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het lezen Meta, en je feedback, Dat is inderdaad de onderliggende gedachte,Sex is idd dan een surrogaat middel omdat je niet weet hoe het is liefde te ontvangen, kun je het ook niet liefhebben. Wanneer het van kindsbeen af aan wordt afgebroken. Dan komen we uit bij de basisbehoeften van de mens de trap van Maslov en een reisje naar de oertijd. HP schrijft wel uit een ervaring maar dat zou iedereen kunnen zijn waar hij zich tot richt in een gemeenschap heb je te dealen met verschillende persoonlijkheden karakter eigenschappen .Ondanks dat HP niet alle eigenschappen als prettig ervaart meent HP toch dat eenieder uniek mag zijn.. En sommige karaktertrekjes heb ik er uitgelicht en versterkt overdreven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirabelle, ik begrijp je twijfels over een verkeerde persoon. Jouw wanhoop over hem heb je goed weergegeven. Overigens kan ik me voorstellen dat er opmerkingen gemaakt worden over punten, komma's, vraagtekens en andere taalzakken. Daar moet je echt nauwkeuriger mee omgaan. Of heb je de diverse onvolkomenheden expres gedaan om het stukje een extra lading te geven? Zo niet: controleer het nog eens goed. Kijk eventueel op de site van Nederlandse Taalunie en andere taalsites.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mirabella, ik vind dit een moeilijk verhaal. Een beetje chaotisch. Waar wil de schrijver mij naar toe leiden? Naar een dytopische wereld waarin de mens vervormd is door de opvoeding, de ouders en de leerkrachten en iedereen heeft schuld, behalve de HP zelf? :o Volgens mij, maar ik zeg niet dat ik gelijk heb, hoor, bestaat het leven hier op aarde uit yin en yang en mogen we zelf kiezen welke kant we van ons karakter willen gebruiken. De zogenaamde "vrije wil."

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules du lac, bedankt voor het lezen, Ja ik weet het van de punten en komma's etc. Nee niet expres gedaan maar het hoort een beetje bij me, soms heb ik gewoon dat inzicht niet, het verhaal of de dialoog komt in me op en dan schrijf ik het precies zo en in dat dialoog komen geen punten of komma's voor. Ik doe mijn best om er op te letten en een tussenweg te vinden tussen mijn manier van schrijven en regeltjes .Ik vind dat oprecht lastig ik zie het gewoon niet. Bedankt voor het lezen Blavatski, Nee dat is niet de essentie de clou is: dat het makkelijk is om anderen negatief te bejegenen omdat in een distopie macht en liefdeloosheid individualisme zelfingenomenheid na kunt streven. Ik vraag me dan af in de dialoog hoe iemand zo wordt en waar het mis is gegaan, dat iemand zo hard en meedogenloos kan zijn/ worden. Daarna suggereer ik een behoefte tot euforie middels sex op welke manier ook. Dat helpt bij het opwekken van genotsgevoel. Voortplanten van jezelf omdat je ingenomen met jezelf bent als persoon, Uit ervaring denk ik dat moeder liefde warmte en aandacht daar een grote ontwikkelende rol in spelen. De mens uit een utopie vol vertrouwen liefde en begrip heeft oog voor gelijklwaardigheid en respekt voor elkaar liefde bedrip en aandacht spelen daar een grote rol bij. Lieve Blavatski HP heeft even goed schuld, hij laat het ook gewoon gebeuren, verzet zich niet. kruipt verdooft in zijn hol. en grijpt niet in. elke keuze is er één. grtjes Mirabella