Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#128 Misrekening

De melkkoeien Martha, Megje en Maartje moeten gemolken, maar boerin Mia is melkmoe. De regen klettert tegen het raam en in haar slaapkamertje is het kil. De koeien kunnen de rambam genieten. Al meer dan dertig jaar staat Mia voor dag en dauw op en gaat ze met de kippen op stok. Vandaag wordt ze vijftig, hoog tijd haar leven een nieuwe wending te geven. De kansen een goede man te krijgen zijn bijna verkeken. Een ziekelijke moeder en een vader die zoop, waren genoeg om een vrijer op de loop te krijgen, toch heeft ze het helemaal uitgedokterd. Zo slecht ziet ze er ten slotte niet uit. Ze legt haar handen onder haar borsten. De uiers van de koeien zijn er niets bij en een man houdt toch van een beetje stevig vlees, niet dan? Haar vader zei altijd, dat ze dijen zoals een Belgisch trekpaard heeft. Niks mis mee. Haar buurmeisje had het grondig uitgelegd en zelfs een account voor haar aangemaakt op Facebook. Nu hoeft ze zich alleen maar bij Tinder aan te melden, daar liggen de mannen blijkbaar voor het oprapen. Ze is niet achterlijk, niet dan? Mia pakt haar smartphone, knoopt haar nachthemd ietsjes los, lacht in de camera en maakt een foto. Tien foto’s verder is ze tevreden, haar boezem en het onderste deel van haar gezicht staan erop. Het gaat uiteindelijk om de verpakking, had ze haar vader altijd horen zeggen. De kop deed er niet toe. Owja, het adres nog even vermelden, anders schiet ze er nog niks mee op. Ze dommelt tevreden in. Gestommel maakt haar wakker en de slaapkamerdeur vliegt open. Ouwe buurman Gijs staat breed te grijnzen. Kale Jopie, van een boerderij verder, gluurt verlekkerd langs hem heen. Gekke Berend staat te springen in de gang. Mia begint keihard te gillen.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo die boeren zijn wel bij de tijd Meta, humor! Ik voel de kilte van de slaapkamer van Mia, sfeer goed voelbaar door je hele tekst.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meta, jij koos ook voor de M. Prachtige openingszin, met name door het melkmoe. De wendingen in je verhaal zijn zo onverwacht dat ik het dolkomisch vind. [Owja, het adres nog even vermelden, anders schiet ze er nog niks mee op.] Getuigt van boerenslimheid. :thumbsup: (verlekkerd)

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, mooi en vlot geschreven, onverwachte en humoristische wendingen, kortom: een mooi en prettig te lezen geheel. :) In deze zin gebruik je 2x niet, misschien dat die nog anders kan: Ze is niet achterlijk, niet dan?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verhaal met boerenwijsheid! Het was erg grappig, goed opgebouwd. Graag gelezen, Meta!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo die boeren zijn wel bij de tijd Meta, humor! Ik voel de kilte van de slaapkamer van Mia, sfeer goed voelbaar door je hele tekst.
Dank je wel, mw.Marie. Ja, Mia is helemaal up tp date ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meta, jij koos ook voor de M. Prachtige openingszin, met name door het melkmoe. De wendingen in je verhaal zijn zo onverwacht dat ik het dolkomisch vind. [Owja, het adres nog even vermelden, anders schiet ze er nog niks mee op.] Getuigt van boerenslimheid. :thumbsup: (verlekkerd)
Mili, ik had het zo mooi bedacht, ik help Mia bij het zoeken van een man en nu pakt het helemaal verkeerd uit ;) Was ze maar onder de koeien gedoken... Ik heb het taalfoutje aangepast. Dank voor je leuke reactie

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, mooi en vlot geschreven, onverwachte en humoristische wendingen, kortom: een mooi en prettig te lezen geheel. :) In deze zin gebruik je 2x niet, misschien dat die nog anders kan: Ze is niet achterlijk, niet dan?
Bedankt voor je reactie, Dreaming! Op die zin zat ik ook al te broeden en meende dat het misschien wel bij haar taalgebruik past.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hilarisch, Meta. Taalgebruik, sfeer helemaal passend. Mijn favoriete beeld uit dit verhaal: dijen als een Belgisch trekpaard. :-)
Dank je wel, Nel. Ik dacht, ik hou het maar in de dierlijke sfeer ;)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@MetaBoonstra, wat Tinder niet teweeg kan brengen. Durft ze eindelijk de virtuele wereld te betreden om de liefde van haar leven te vinden, wordt ze belaagd ten gevolge van haar eigen naïviteit. Echt sneu! Leuk geschreven Connie

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Connie, heel sneu. Ik vrees dat Mia meteen genoeg heeft van de mannen en ze het bij haar melkkoeien gaat houden. Door al het gedoe op de boerderij was de melk van de arme stakkers zuur geworden. Ouwe buurman Gijs is onwel afgevoerd door op tilt geslagen hormonen. Kale Jopie heeft erfverbod en Gekke Berend is platgespoten. Dank voor je reactie :)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@MetaBoonstra, Ouwe buurman Gijs is onwel afgevoerd door op tilt geslagen hormonen. Kale Jopie heeft erfverbod en Gekke Berend is platgespoten. Een mooie opening voor het volgende deel. :) Groet Connie

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meta, je hebt me doen lachen, hoor met die gretige buurmannen. Ben wel blij dat ze alle drie niet aan hun trekken zijn gekomen. Hoop dat Mia wel aan haar trekken is gekomen. Mannen houden wel van Belgische trekpaarddijen. :o

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Die Mia - maar ook die ouwe snoepers van buurmannen. Allemaal op Tinder. Misschien moet ik eens een account aanmaken, je maakt me nieuwsgierig door je verhaal. Ik heb er van genoten, Meta. Een heerlijk verhaal. Het is net niet over de top, je blijft geloofwaardig. Erg leuk.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor uw reactie, Blavatski. Ach, een beetje humor op af en toe is wel eens nodig. Vorig jaar was ik bij een bierbrouwerij, net voorbij Antwerpen, en daar hadden ze een stoeterij met prachtige Belgische trekpaarden.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel, Willemina! Kijk maar uit met Tinder ... breng ik je nog op ideeën ook ;) Ik ben blij dat je ervan genoten hebt. Mia is nog over haar toeren :confused:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een geestig verhaal. Het blijft beslist hangen; ik zal steeds weer moeten grinniken, dat weet ik nu al. Goed gedaan, Meta.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geestig inderdaad, dit verhaal. Ik vind dat je die ene zin er ook in moet laten omdat dit haar taalgebruik toont. Daardoor horen we haar spreken. Ik had nog wat van de koeien willen zien, maar dat is persoonlijke smaak en het verhaal zou dan langer worden.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie, Odile! Ja, die koeien, de hele boerderij is van slag. Megje heeft er ontstoken uiers aan overgehouden en Martha is ronduit chagrijnig sindsdien. Maartje kan het nog wel begrijpen, ze was ooit smoorverliefd op stier Maccus ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie dat er een schrijfwedstrijd is over digitale liefde. Had ik mijn verhaaltje beter daar naartoe kunnen sturen...

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat dacht ik ook nadat ik de wedstrijd zag. Mag het alsnog? Wie weet staat er niet dat je het niet eerder gepubliceerd diende te hebben. Je kunt ook herschrijven, want je mag 500 woorden geloof ik...

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb bij de voorwaarden gekeken en daar stond in dat je het verhaal niet eerder gepubliceerd mocht hebben. Ik was al bezig met een uitgebreidere versie, maar de kern blijft toch hetzelfde. Dus helaas ;)