Start » Forum » Themaforums » Wekelijkse schrijfopdracht » Schrijven Magazine presents: Ultrakorte Verhalen

Schrijven Magazine presents: Ultrakorte Verhalen

100 reacties [Laatste bericht]

Reacties

PeterFD
Laatst aanwezig: 14 weken 6 dagen geleden
Sinds: 20 Mei 2014

Tja: een paar dagen geleden op Facebook geklaagd, prompt kreeg ik e-mails binnen en kon na enig puzzelen mijn eerste, tweede, derde 99 woorden plaatsen

Peter Fiedeldij Dop, informatieve teksten, verhalen, historische streekromans
redacteur FES Magazine en Elsevier Senioren Nieuwsbrief

Dos Wijnhof
Laatst aanwezig: 5 weken 3 dagen geleden
Sinds: 2 Dec 2011

Amor

Vorige week was het vijf jaar geleden dat we uit elkaar gingen. Het werd een ordinaire vechtscheiding. Beiden deden we aan judo; zwarte band, tweede dan. Niet alle huisraad was er tegen bestand.

Enkele dagen na de scheiding had ze met haar nieuwe vriend de hele woning geplunderd, op mijn onderbroeken na… de slet.

Gisteren kwam ik haar sinds jaren tegen op het Amorplein in Maastricht. Het was rokjesdag. Zij had er zich op gekleed. Mijn hart ging razend tekeer. In het voorbijgaan sloeg de vonk -wat schrijf ik?- de vlam weer over.

We gaan een mooie tijd tegemoet.

Wie reimt sich das zusammen?

Dos Wijnhof

Kruis van Eer

De pas gekroonde koning Willem-Alexander stond op het punt het Grootkruis van Verdienste voor buitengewoon geleverde bijdrage aan de ontwikkeling van de maatschappij uit te reiken aan de gezusters van de Roeselaere - de jongste beter bekend onder de naam Rode Molly, tevens leverancier van gesyfiliseerde patiënten aan de kliniek van haar oudere zus, de gewezen Moeder Overste, tevens hoofdarts van de vermaarde Franciscanessen onderzoeks- en verpleegkliniek voor venerische ziekten - toen hij op het allerlaatste moment besloot de beide zusters evenveel lof toe te zwaaien, onder het motto: frivool zondig of zedig kuis, elkeen draagt haar eigen kruis.

Mili
Laatst aanwezig: 22 uren 17 min geleden
Sinds: 1 Mrt 2014

Geweldig, Dos, dat ik je na zoveel abstinentie weer eens kan lezen. Zoen

Auteur van 'Jitzak' en 'Congo_Artikel 15'
www.milivanveegh.nl

Riny
Laatst aanwezig: 13 min 12 sec geleden
Sinds: 16 Apr 2013

Hallo Mili,

… ik zwaai even naar je.

Misschien doorbreek ik zo wel het protocol - met in mijn hoofd de klanken van The ballad of the Green Berets met de stem van Barry Sadler - maar dat mag dan toch wel voor een keer?

Beybey!

Mili

Natuurlijk mag dat even, Riny, hoe schattig dat je hier zo naar me zwaait. Zoen

In mijn tweede boek staan twee liedjes, waaronder:

https://www.youtube.com/watch?v=eI9SQLsJkBc&start_...

Misschien voor de verandering? ;-)

www.milivanveegh.nl

Riny
Laatst aanwezig: 13 min 12 sec geleden
Sinds: 16 Apr 2013

Hi Mili,

… wat leuk!

Mille fois merci - je steekt me direct aan. Mijn Frans komt boven big grin

Dos Wijnhof
Mili schreef:

Geweldig, Dos, dat ik je na zoveel abstinentie weer eens kan lezen. Zoen

Mili, leuk je hier in mijn achtertuintje weer even te ontmoeten. Drie welgemeende pakkerds Zoen Zoen Zoen , zoals hier gebruikelijk.

P.S. Ik mag weer alles zien van de dokter. being evil

Dos Wijnhof

Aderverkalking

Ik krabbelde uit een depressie omhoog. De eerste die ik na lange tijd sprak was mijn buurman Jaap. Na zo’n lange afwezigheid informeerde hij naar mijn welbevinden.
‘Belabberd’, antwoordde ik. ‘De vaatchirurg trok uit het onderzoek de conclusie dat ik voor een belangrijk deel mijn tijd meer dan twintig jaar vooruit ben.’
‘Dat is een felicitatie waard’, concludeerde Jaap.
‘Ho-ho buurman, niet zo voorbarig. De dokter zei ook dat ik de bloedvaten van een vijfennegentigjarige heb.’
‘Dat is toch goed nieuws, Dos. De rest van je lijf kan daar een voorbeeld aan nemen. Daar word je oud mee.

Mili

Dos, door rode pumps opengebarsten oogballen, depressies, aderverkalking, een gesjochten buurman, ik heb vreselijk met je te doen. Hoe kan ik je leed verzachten? big grin

Merci mingi voor de pakkerds. Voorheen was je niet zo gul. confused

www.milivanveegh.nl

• Carry Slee onthult haar schrijfgeheimen
  • Waarom je niet moet wachten met je debuut
  • Schrijftips van John Boyne (De jongen in de gestreepte pyjama)
  • Wat verdient een schrijver aan een boek? (En hoe eerlijk is dat)
  • 9 (te) gekke manieren om inspiratie op te doen
  • Ontdek waarom je van je leven een schrijf-mijnenveld moet maken. 
  • Interview met Simone van der Vlugt
  • Tips door Bregje Hofstede en Saskia de Coster, ze schreven allebei boeken die uitblonken in originaliteit en kwaliteit. Hoe deden ze dat? 
  • We spraken Sabine van den Berg over haar carrière, prozawerk, de liefde voor het schrijven van gedichten en over studenten zonder talent
  • Uitblinken in Spoken Word en/of Performance Poetry?

Als je je aanmeldt vóór maandag 27 mei 16:00 u. krijg je dit nummer thuis!

MELD JE AAN
Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!