Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#127 Vervelende kerstdagen

'Kunt u een beetje opschieten, meneer? Ik heb geen uren de tijd.' Die heb ik wel maar ik heb geen zin om op dit getreuzel te wachten. 'Pak iets en loop door.' De man keek me verwijtend aan. 'Nou, nou, dame, u hoeft niet zo chagrijnig te reageren. Morgen is het kerst.' 'Mij een zorg.' 'Een beetje liefdevoller reageren op uw medemens zou u geen kwaad doen. Ik kijk naar de uiterste houdbaarheidsdata van de producten, omdat ik zo veel mogelijk in voorraad wil hebben. Na vandaag wordt de winkel gesloten. Daarom is alles voor de helft van de prijs te koop.' 'Logisch met die stomme feestdagen voor de deur.' 'Ik bedoel dat de zaak failliet is.' 'O? Dat wist ik niet.' Ik bond wat in. 'Dan moet ik ook maar het een en ander extra inslaan.' Ik had helemaal niet in de krant gelezen dat de supermarkt het niet meer kon trekken. 'Het wordt elke dag erger met de sluitingen,' reageerde ik nu een stuk vriendelijker. De man knikte. 'Eigenlijk hoef ik voor de kerst niets bijzonders te kopen. Ik ben alleen. Een gezellig diner zit er dus niet in.' 'Heeft u geen familie?' 'Dat wel, maar mijn kinderen vieren hun eigen feestje. Daar past vader niet bij. Mijn vrouw is twee jaar geleden overleden en sindsdien komen de kinderen nog nauwelijks langs. Brengt u de kerst wel met familie door?' 'Nee, ik ben helaas ook alleen.' Hij tikte op m'n schouder. 'Zullen we dan samen kerst vieren?' Ik lachte. 'Waarom niet? Bij u of bij mij?' 'Liever bij mij. Ik heb er altijd wat moeite mee om naar anderen te gaan.' 'Prima. Laten we dan maar allemaal lekkere spullen kopen.' 'Ondanks de grauwe lucht heb ik het gevoel dat de zon schijnt,' zei hij. Ik antwoordde dat ik er net zo over dacht.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Tja. Hoe een heerlijk kerst sentiment, de klassieker in de supermarkt, het jingle bell getingel druipt er door heen. Af en toe staan er wat aanhalingstekens verdwaald door de emoties vermoed ik. Ik zucht diep na het lezen en zeg... Ach gosssie toch.. ach ach.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, je bent ook nog eens romantisch. ;) Ik ben zo benieuwd of hij en zij nog gaan kussen op kerstavond. Een oorspronkelijk detail, dat hij er moeite mee heeft naar anderen te gaan. Houd me op de hoogte van dit schattige kerstsetje, misschien blijft ze wel bij hem tot nieuwjaar.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk zo'n romantisch verhaaltje. Een klein dingetje: in de 1e regel praat je over 'ik'. Daarna is het 'zij'. :nod:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe de verveling omslaat in een gemoedelijk babbeltje. Met dank aan het faillissement wordt het nog een leuk kerstfeest voor beiden. Wat Jules schrijft, 'ik' moet 'ze' of 'zij' worden, maar dat niet alleen. Deze zin hoort in vvt wegens de rest vd tekst. Die had ze wel, maar ze had gewoon geen zin om op dat getreuzel te wachten. Hoewel ik nog verkeerd perspectief lees. Hij tikte haar op de schouder i.p. v. me. Mss eventjes helemaal overlopen door wiens ogen je kijkt? Fijne feestdagen!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Edit Je hebt het toch juist Tja. Die had ik wel etc... wegens je verdere ik standpunt Maar die schouderzin dient dan aangepast. En kan je geen keuze maken tss 'met opgetrokken wenkbrauwen' en 'verwijtend'? Geeft neiging naar eenzelfde betekenis.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Twee keer dezelfde reactie geplaatst. Ik kon de laatste niet verwijderen via delete. Ben ik een computerdeskundige of niet? Ik heb de schouder aangepast. Meestal schrijf ik in de hij/zij-vorm, omdat je bij het ik=perspectief het woord ik erg opvalt. Bij hij of zij is dat minder het geval. Aangepast, Marlie. Bedankt voor je reactie. Misschien is het toch niet zo handig om midden in de nacht nog snel een verhaaltje te schrijven.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal. Ik zag ze voor me, die twee. Ik hoop dat ze gaan hokken, want dat scheelt ook weer in de kosten :) Ben eigenlijk benieuwd hoe het verder gaat met ze.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, twee opdrachten eerder overkwam het bij mij twee "eenzame" mensen in een restaurant. Kersttijd en jaarwisseling doet bij iedereen toch vaak de gedachten laten gaan over het alleen zijn in die periode. Je hebt me geraakt met je verhaal, Fijne jaarwisseling, Connie

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zag ze ook voor me. De avond was zo gezellig dat ze voorgoed bij hem is gebleven. Wel een beetje snel, maar sommige mensen voelen het goed aan.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi kerstverhaal, je kan altijd wel een leuke partner vinden toch. Zelfs in de uitverkoopsupermarkt! Je hebt me laten lachen!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk romantisch verhaalidee voor deze dagen, een ontmoeting in de supermarkt, en zo mondt een faillissement toch nog uit in iets moois! Suggesties om je idee meer geloofwaardig en de tekst sterker te maken: - hoe komt het dat beide hoofdpersonen elkaar onmiddellijk genoeg vertrouwen om samen naar huis te gaan (kozen ze bijvoorbeeld precies dezelfde boodschappen, zonder dit van elkaar af te kijken, of lijkt zij op zijn overleden vrouw of denken ze eerst dat ze elkaar kennen, en hebben ze dus beiden iets heel vertrouwds?) - Gebruik in de dialogen de dialoog zelf om uitleg te laten zien over de gedachten van de personages. Nu zeg je bijvoorbeeld ' Oh? Dat wist ik niet.' Ik bond wat in. 'Dan moet ik ook maar het een en ander extra inslaan.' Ik had helemaal niet in de krant gelezen dat de supermarkt het niet meer kon trekken. 'Het wordt elke dag erger met de sluitingen,' reageerde ik nu een stuk vriendelijker.' Je geeft uitleg bij de zinnen. je kunt ook zeggen "Oh? Dat wist ik niet. Wat erg voor het personeel. Dan moet ik ook maar het een en ander extra inslaan." Dat klinkt al vriendelijker en je hoeft het niet uit te leggen. Ik wens je een mooie jaarwisseling en de beste wensen voor 2017!