Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 127 - Zuslief

Mijn mobiel spoog grauwende teksten, mijn computer boog eronder door. Het was in die nadagen dat mijn moeders ogen niet meer glansden en ik een verrot kind was. Volgens mijn zus, de afzendster. De vloer was vet als ik voor haar kookte, zo meldde zij in deze nadagen, en mijn gebabbel matte moeder af. Ik deugde niet, had nog nooit gedeugd en daarom had zij vroegtijdig m’n haar al uit m’n hoofd gerukt. Ik vermeed spiegels omdat ik mijn zus zag en vroeg aan de anderen: 'Maar lijk ik dan op haar?' 'Nee,' zeiden zij. Ik liep naar haar toe, zelfs in de kerk wendde zij zich af, wij keken naar dezelfde baar. Nu stuurt zij geen berichten meer. En ik mijmer: Mis ik haar?

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een gebogen computer en een spugende mobiel, hoe heerlijk kan je beginnen met je verhaal. Zussen liefde doet mij zuchten, je hebt het pijltje in de roos geworpen. De laatste vraag heeft mij tot denken gezet. Zou de kerstman een kerstzus hebben?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat koos je een goede vorm Mili, passend bij je thema en sfeer. In weinig woorden zet je een overtuigend (en idd rauw) beeld neer, mooi gedaan. Ik moest een paar keer lezen om te checken wat ik las, en dat vind ik als lezer prettig, de ruimte hebben om te interpreteren,

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, een oorspronkelijke vraag, heeft de kerstman een zus. Ik denk het niet. Anders was zij al lang op een rendier aangevlogen en had met tranen in haar ogen om vrede verzucht. :crybaby: @Liza, kom eens meer langs. :) Je laat heerlijke feedback achter. Het is inderdaad zo dat ik vaak de lezer laat invullen. Dank voor jullie reacties.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben ik even blij dat ik geen zus heb, Mili. Interessante relatie heb je hier beschreven, of, beter: de relatie tussen zus en hp heb je interessant beschreven. Fijne kerstdagen!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb ook geen zus, ook geen broer trouwens. Zo te lezen heb ik niets gemist. De hoofdpersoon mist haar vast niet. Lekker hard geschreven. Wel triest dat ze nergens voor deugde. (en vroeg de anderen: 'Lijk ik dan op haar?' 'Nee,' zeiden zij. )( Aanhalingstekens gebruiken?)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg bondig een heel complexe relatie neergezet. (En misschien kom je binnenkort wel een spiegel in een verhaal van mij tegen)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, vind ik jammer voor je, het gemis van een zus. Altijd een bron van inspiratie. ;) @Tja, een enig kind. Ik kom om in de broers en zussen. Wellicht kan de hp wel een deugdzaam stuk over haar zus schrijven, is ze nog ergens goed voor. ;) De aanhalingstekens had ik laten waaien en zijn nu aangebracht. @gs, wat zou ik er nog meer over moeten schrijven? Ik wacht op je spiegel. Wel een fijne dan graag. Hartelijk dank voor jullie reacties.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je komt om in de broers en zussen? Had ik ook wel gewild. Of lijkt jou enig kind zijn leuker?

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit korte verhaal hakt erin, Mili. Het belangrijkste wordt gezegd en de rest laat zich raden. Een haat liefde verhouding blijkt aan het eind ondanks alles. Heel mooi ook die veelzeggende spiegelscène. Knap geschreven (weer)

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Broers en zussen, het wel of niet hebben ervan heeft beide twee kanten. De liefde die er van nature (wel of niet) is, zal altijd ergens doorschemeren. Je hebt het op een voor jou bekende kort en krachtige wijze weergegeven. De energie spat ervan af. Leuk gedaan. Fijne jaarwisseling, Connie

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, jij noch ik zullen het ooit weten. @Nel, wederom van jouw kant een terechte conclusie. De haat-liefde-verhouding. @Angus, ;) @Connie, ik vond het niet echt leuk om te schrijven, het was eerder doodvermoeiend. @Liza, ik dacht dat je een passant was, maar je blijkt de schrijfcoach van deze week te zijn. :)

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, leuk was inderdaad een verkeerd gekozen woord...beter had ik kunnen zeggen :goed geschreven. Maar als het doodvermoeiend was, was het schrijven ervan inderdaad niet leuk. Heb ik door de verkeerde woordkeus een "persoonlijk issue" gebagatelliseerd? Goede jaarwisseling, Connie

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie, verwar nooit een schrijver met de hp. ;) Je hoeft je van geen 'kwaad' bewust te zijn. Het was doodvermoeiend te schrijven omdat het intens was. Aan jou, een fijn nieuw schrijfjaar.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het gebeurt inderdaad regelmatig dat men de schrijver ziet als hoofdpersoon. Dit kun je nooit schrijven als je het zelf niet hebt meegemaakt, hoor ik regelmatig. Onzin. Fantasie heeft niets met de schrijver te maken.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Twee keer dezelfde reactie hoeft nu ook weer niet. Ik kan het niet wissen, dan maar zo.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Mili, kan ik begrijpen dat je dat dacht, met mijn reacties onder oude profielnaam! Heb er daarna snel gastschrijfcoach bij gezet ;) Fijne jaarwisseling en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, zoals altijd heb ik bewondering voor je schrijfwijze. Ik had ook een zus, ik had haar lief en ik haatte haar. Lieve Mili, ik heb de wedstrijd van het beste spirituele reisverhaal 2016 gewonnen! Een week-end voor twee personen in een Vedisch klooster. Wauw en ???? Groetjes :lol:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, wat ben ik blij voor u en gaat u er naar toe? Kunnen wij ook uw verhaal lezen? Ben ook trots op u; u bent verrassend. Van harte gefeliciteerd. :{} *** Excuses, u zei het eerder. Op Yogisan of FB. ***