Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#121 Het toch al vale heksenhuis

Het toch al vale heksenhuis trekt tegenover meneer Pompoen doorzichtig weg en scheurt onder het gewicht van de merelnesten die eigenlijk ravennesten hadden moeten zijn. Meneer Pompoen holt angstig weg of zich uit tot een angstig uiterlijk; je zou het vluchten kunnen noemen. Enkele heksen overleven de ramp wonderwel. Uit de transparante huisbrokken worden nieuwe wezens gehakt welke op restjes kromme neuzen worden geplakt. De merels, die eigenlijk raven hadden moeten zijn, pakken hun knapzak en vliegen bij gebrek aan bezems gebrekkig weg. Als gave raven keren zij op een dag terug, net op tijd om bij de ruïnes de kromme-neuzen-reünie bij te wonen. De raven vertellen niet waar ze vandaan kwamen, noch waar de merels bleven. De reünie loopt daardoor ernstig uit de hand; neuzen zijn van nature nieuwsgierig. De raven eindigen in de doofpot, de vogelsoep is niet te eten en de kromme neuzen die nu toch vooral erg bleek zijn, rest niets anders dan van de puinhoop een nieuw heksenhuis te toveren waarin ze zoet kunnen dromen van smakelijke soep. Weldra en ongemerkt, nestelen nieuwe merels op hun dak. En tegen het seizoen der pompoenen wandelt er zomaar een verse pompoen het heksenpad op. Je zou hem meneer Pompoen kunnen noemen. Het toch al vale heksenhuis...

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach ja die heksen, ze zijn onverwoestbaar. Mooi fantasieverhaaltje. Loopt deze zin goed?: Mijnheer Pompoen holt angstig.....

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Recht uit mijn ongeordende hoofd (freewriting) zonder vervolgens orde te scheppen (voor zover ik dat kan). Niet alleen bij gebrek aan bezemstelen maar ook aan tijd. Sorry... Toch maar geplaatst om er deze week weer een klein beetje bij te horen. Je zou het een flauw excuus kunnen noemen. @nyceway, dank voor je reactie. Het verhaal begint eindeloos overnieuw, die heksen zitten gevangen in hun eigen lus, zoals mijn schrijfhoofd momenteel maalt, ongeveer. 'Meneer Pompoen holt angstig weg of zich uit tot een angstig uiterlijk..' is een soort constructie als: 'hij slaapt na lang waken in en eeuwig uit.' Nou ja zoiets. Meneer Pompoen holt dus angstig weg of holt zich(zelf) uit. Een van twee, het komt allebei zo'n beetje op vluchten neer. En zo'n uitgeholde pompoen heeft altijd een angstig uiterlijk. Vooral als er ook nog een kaarsje in brandt. Maar ja, dat moet dan eigenlijk een angstaanjagend uiterlijk zijn en dat is dan ook alleen maar weer mijn persoonlijke beleving. En dat heb ik jullie natuurlijk niet op te leggen. Laat het dan maar een Halloweenachtig kijkje in mijn warrige pompoenhoofd zijn. :rolleyes: 8) :{}

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, je hebt voor mij een absolute merite. Ik zal en moet je stukjes doorgronden. Je maakt het me niet altijd makkelijk maar dat hoeft een schrijver voor mij ook niet. Integendeel; zolang ik maar aangetrokken blijf. Met je uitleg de zin van meneer Pompoen begrepen. Er zitten ontegenzeggelijk Elyse-trouvailles in je tekst als [ ... worden nieuwe wezens gehakt welke op restjes kromme neuzen worden geplakt.] en [Als gave raven keren zij op een dag terug, net op tijd om bij de ruïnes de kromme-neuzen-reünie bij te wonen.] Je speelt met taal en daar houd ik van.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, mooi, mysterieus, ik heb het al een paar keer gelezen. Je uitleg helpt dat laatste beetje twijfel te doen verdwijnen. Mooi gedaan!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lijkt me echt iets om een mini-strip van te maken ;) Met een oranje-rode achtergrond, een somber en veelhoekig heksenhuis waarrond raven (of moeten het merels zijn lol) rondcirkelen en een reuze Meneer Pompoen die vanop de voorgrond alles ziet, beleeft en herbeleeft. Ook van mij dank je, om die ene speciale zin! Origineel uitgewerkt!

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, beeldend. Die nieuw uitgehakte wezens die op restjes heksenneuzen worden geplakt is een toppertje, ook al zijn ze wat valer dan voorheen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, Ik hou van de manier waarop jij schrijft. Poëtisch proza. Je zinnen zijn aangenaam om te lezen en je beelden fraai en origineel. Ook dit verhaal heb ik met plezier gelezen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben absoluut fan. (maar toch één kritisch nootje: de weghol-uithol zin breekt bij mij een beetje.)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk poëtisch sprookjesachtig verhaal, waarbij iedere zin onverwachte wendingen neemt en je op een soort ontdekkingsreis bent. Origineel en onderhoudend.