Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#115: Bewegen.

Bertie is natuurlijk maar één schaap, maar wie weet waar dat soort verantwoordelijkheid toe kan leiden. Daar moet ik niets van hebben. Hier zijn is één, verantwoording dragen dat gaat me te ver. Straks moet ik gaan bewegen, moet er niet aan denken. Wordt al ziek bij de gedachte alleen. Die kleine vrolijkerd probeert me op te beuren. Ik heb haar wel in de smiezerd. Ze probeert me te verleiden en spant me zo voor haar karretje. Nee, daar trapt deze meneer mooi niet in. Als ik nu geen ‘gingerale’ neem, ga ik er vast naar over dromen vannacht. Dat moet ik toch echt zien te voorkomen. Jakkes, zo uit mijn stoel hier, kan ik net niet bij de koelkast. Zou ik dan toch moeten opstaan? Ik dacht het toch even niet! Daar komt iemand aan. Als ik het niet dacht, het is de kleine meid van de kippetjes. Of althans wat daar voor door gaat, die rare pluimstaartige zwarte beestjes. Ze kweekt ze voor de keuring. Ik kan je zowel zeggen, dat je met dat soort beesten echt geen prijs gaat winnen! “He Sara, wil je me even helpen?” vraag ik aan de kleine meid. Sara kijkt me met haar donkere ogen aan: “Als jij me dan straks even met mijn kippenhok wil helpen, tuurlijk.” O jee, een echte vrouw, voor wat hoort wat, of ik dat op kan brengen? Ik knik ja en vraag of ze mij een ‘gingerale’ aan wil geven uit de koelkast. “Jij weet heel goed Seth dat je niet mag drinken, dat geef ik je niet, een glas limonade schenk ik voor je in.” Ongelofelijk die kleine van acht jaar oud, leest mij de les en ik moet me daaraan houden? Ik dacht het niet dus! Dan toch maar zelf overeind komen! Uit: "Het kippencollectief "van Susan Juby

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondanks dat Seth niet mag drinken zijn zijn gedachten behoorlijk dronken. Goed gedaan! "Straks moet ik gaan bewegen, moet er niet aan denken." Humorvolle zin.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig stukje, mw. Marie. Ik ken het boek niet dus daar kan ik verder niets over zeggen. Een typo in het midden: Daar komt iemand aan. ( Daar komt ik iemand aan. )

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Anton. Het is een humoristisch boek. Humoristisch schrijven is echt moeilijk! Dank je Willemina, typo verbetert, fijn dat je erop let!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig verhaal, het ontspoort een beetje doordat ik in het begin iets met schapen verwacht en vervolgens die schapen nergens terugkomen. Tenzij je de man een schaapachtig mens kunt noemen?

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, waar is dat schaap gebleven?? Door de eerste zin moest ik nodeloos lang worstelen om in je tekst te komen. Voor de rest een intrigerende, verontrustende tekst met een benauwende hoofdpersoon. Goed gedaan.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Odile. In de eerste zin staat ook het keywoord: verantwoordelijkheid. Wellicht bracht het schaap jullie op een dwaalspoor? Dank voor je aandacht! Dank je Ostinato. Voor het toch doorworstelen van de tekst. De verantwoording dragen bij een alcoholist valt niet mee. Fijn compliment voor mijn tekst van je!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw.Marie, Consequent de gedachten van de hp weergegeven, waardoor de lezer een kijkje naar binnen krijgt. Een bijzonder en fascinerend type. Dat schaap kon ik ook niet plaatsen en het leidde een beetje af.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mw.Marie, ik vind dit een zeer bevreemdende tekst, maar het zal wel aan mij liggen. Wie is die kleine vrolijkerd die hem probeert te verleiden? En kan iemand zo lui zijn? Waarschijnlijk zie ik er de humor niet van in. Sorry :o Ik lees anders Uw teksten heel graag.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Nel. Alle personages die in dit boek naar voren komen, zijn zeer intrigerend Het schaap is nogal verwarrend merk ik hier. In het boek neemt het een zeer prominente plaats in. Het boek geeft verantwoording dragen weer op uiteen lopende manieren, door middel van verschillende personages te laten vertellen over hun leven. Ik heb wel geleerd nu, waar je over schrijft moet functioneel zijn! Dana, dank voor je reactie. Blavatski, dank voor je compliment over mijn andere teksten. Ik moet wel veel meer uitleggen om het begrijpelijk te maken, De kleine vrolijkerd is het meisje Sara, meisje van acht, die kippen fokt en in een nare thuissituatie verblijft en nu tesamen met de anderen op een vervallen boerderij mag komen wonen, om daar een bloeiend bedrijf van te maken. Het boek trof mij zo, vanwege de vasthoudendheid ergens een succes van te maken, terwijl er zoveel fout loopt en dan met mensen, waar al zoveel mis mee is, lukt dat ook nog aan het einde!