Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#112 - e-lipogram

Zijn klank was warm, warm als chocola na ’n looptocht in kou. Zijn haardos was wild, wild als ’n onvangbaar paard. Zijn aanraking was als ’n schok, schok als in ondoordringbaar fijn. Hij was mondig ook zacht, ik zwom in zijn charisma Vakkundig maar zorgzaam was zijn uitlokking, mijn droom vurig. Ik koos bijna zijn hart, hij koos bijna dat van mij. Langzaam ging ’n klank uit, zijn dans kwam tot stilstand. Ontslag trad in, ’n zwaai ook ’n traan. Ik ging daar, hij ging ginds.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondanks je gebrek aan geduld heb je er toch iets moois van gemaakt. Vooral de laatste alinea vind ik mooi geschreven, daar zit veel emotie in.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was echte liefde, maar toch met een droef einde. Mooi verteld Annemieke. Het verhaaltje was gelukkig net op tijd klaar. :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johannemieke, het is je aardig gelukt de 'e' buiten de deur te houden.Een echt liefdesgedicht van het begin tot het eind. Toch wringt hete naar mijn idee hier en daar. Je zou een paar maal 'was' kunnen weglaten. 'als in ondrinkbaar fijn' snap ik niet. Ik heb er een beetje mee gestoeid; misschien kun je er iets mee. Maar perfect is het nog niet. Zijn klank was warm, als chocola na ’n schaatspartij Zijn haardos wild, als ’n paard in galop. Zijn aanraking ’n schok, als in ondoordringbaar fijn. Ook mondig was hij zacht, ik zwom in zijn charisma. Kundig en vaardig was zijn uitdaging, mijn droom vurig. Bijna koos ik zijn hart, hij dat van mij, maar langzaam dooft zijn klank, zijn dans kwam tot stilstand. Ontslag trad in, ’n zwaai, ook ’n traan. Ik ging daar, hij ginds.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder creatief gedaan Annemieke. Een nieuwe dichtvorm: Zijn klank was warm, warm als chocola na ’n looptocht in kou. De herhaling van "warmd" etc. Misschien iets om terug te laten komen in het laatste deel?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap dat je geduld hebt kunnen vinden voor de opdracht :) Mooi gedicht, met een goesting naar iets nostalgisch.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het tempo van de romance dringt goed door in deze tekst: je eerste alinea heeft langere zinnen en woorden, naarmate de romance doodloopt wordt dit steeds korter. Dit werkt erg goed! 'Ik koos bijna zijn hart, hij koos bijna dat van mij.' vind ik erg mooi. Bijna bleven jullie samen, bijna, maar net niet.