Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 106 - Clusterhoofdpijn

Terwijl recentelijk, ik dacht begin augustus, oma’s schattige hoofdje nogal uit elkaar spatte als een ontvankelijke watermeloen doch de staatsmedia het over een zeer verwaarloosbaar incident hadden van een enigszins verwarde man waardoor bakfietsende rechters de media-aandacht voor het toevallig lopend genetisch afval in mindering bracht op het bijeenharken van bladeren of dempen van putjes, waar, wanneer en hoe bleef onduidelijk omdat hij hartstikke zielig was ofschoon zijn kromzwaard altijd roestte van het bloed, de zon straalde zodat ik alles vergat.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thérèse, ik heb aan al je eisen voldaan. ;) Zeven bijvoeglijke naamwoorden, zeven bijwoorden, zeven voegwoorden waaronder de verplichte en wel vijftien zelfstandige naamwoorden waaronder de verplichte. En nu heb ik hoofdpijn. Wat een hersenkraker.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, geweldig amusant en daarbij spat de logica van oorzaak en gevolg er vanaf. Met minder zelfstandige naamwoorden had je dit niet voor mekaar gekregen. In Amsterdam moet een rechter voor de rechter verschijnen omdat hij een moeder met kinderen had aangerand en haar bakfiets had gevorderd. Hij zat vast in een file en moest op tijd op een zitting verschijnen. Is dat geen schande?!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, weet je dat ik niet meer weet wat aanranden is? Je bedoelt toch niet vleselijk in de zuivere zin des woords? Zo midden op straat? Of is het à la Lubbers die in enige prominente bil kneep zodat hij haar van haar bakfiets af kon jorissen? Een rechter met zoveel verantwoordelijkheidsgevoel zouden ze een standbeeld moeten geven. Als hij dan maar niet ... zucht ... mijn kromzwaard de bakfiets meegaf om blaadjes te gaan rapen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, aanrandingen heb je in verschillende soorten en maten. Vaak gaat zo'n handeling gepaard met seksueel geweld. Daar was bij die rechter geen sprake van, hij was voor het moment een keurige man in drie delig grijs en een aktetas. Maar omdat hij haast had en de vrouw onwillig was de bakfiets zonder slag of stoot af te staan, verkocht hij haar een oplawaai waardoor ze bijna in de Prinsegracht tuimelde. Dit is een mildere soort aanranding. Hij zal dan ook wel veroordeeld worden tot een taakstrafje.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, ik heb hartelijk moeten lachen over je onzinnige volzin die volledig buiten mijn begripsvermogen valt en waar ik een zwaar hoofd van krijg, desalniettemin ga ik de uitdaging aan om ook zoiets te fabriceren; ik ga er eerst nog een nachtje over slapen. :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is al laat dat ik je kraker lees, daarom snap ik het helaas niet zo goed meer. Wel weet ik dat ik nu ook hoofdpijn heb, maar wel om jouw inbreng nog erg heb moeten lachen. :o

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een zin met een boodschap. Het eerste deel vind ik erg sterk. Ik haal eruit dat de daders zielig zijn en aandacht krijgen en de slachtoffers niet interessant zijn en snel vergeten worden.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe je media-aandacht in mindering kunt brengen is mij niet helemaal duidelijk, Mili, maar de strekking van deze zin wel. Je zou van minder clusterhoofdpijn krijgen :confused:. Een mooie invulling van een interessante opdracht, of een interessante invulling van een mooie opdracht, kan ook.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oma haar lieve bolletje vergeleken met de watermeloen, ach die oma toch, en dan gedoe met de verwarde man - en we hebben het er niet over en rijden de bakfietsende rechters( mooi gevonden) door - daar krijg je ontzettend pijn je kop van.Oftewel clusterhoofdpijn. Mili, een geweldige tekst!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Heel fraai geconstrueerd, zowel inhoudelijk als tekstueel. :thumbsup: Nu nog even natellen... :)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, bij clusterhoofdpijn stel ik me iets anders voor maar ik heb vol verwondering een aantal keren je tekst gelezen en geloof dat ik het begrijp ;)

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili. Ik kan het ook niet zo goed volgen, maar wel heel bijzonder. Gelukkig aan het eind de zon, waardoor je alles vergeet!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, sla er de kranten op na. ;) Én u heeft een prachtig sprookje geproduceerd. @Jules, eigenlijk is het niet om te lachen. Er zit een serieuze ondertoon in. Mijn welgemeende felicitaties met het uitbrengen van je boek. @nyceway, nog sterker. Het is een spotpamflet. @Willemina, de rechterlijke macht maakt straffen lager als de dader in de spotlights heeft gestaan. Bespottelijk privacydingetje. Ik dacht het te hebben verwoord. Maar je vatte hem wel. @Madd, we worden systematisch policor voorgelogen. Niemand mag zomaar uiteenspatten. Nog minder dat schattige hoofdje van oma. @Thérèse, fijn te horen. Tellen deed ik in #1. Ging voor gaas met het aantal zelfstandige naamwoorden. @Meta, ben trots op je. ;) @mwMarie toch, je reacties zijn en blijven verrassend. Hartelijk dank voor al jullie reacties.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili. Sterke tekst; ik moest wel een paar keer lezen om deze te doorgronden. Op een of andere manier doet dit stukje me denken aan #101 Muizenissen qua scherpte van de analyse.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Natuurlijk is een uit elkaar gespat hoofd genetisch afval. Wat moet je ermee? Zielige mensen krijgen geen zware straf. Apart verhaal.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, #101 even opgezocht en ja, in beide wordt gehekeld. Jij, scherp opgemerkt. ;) @Tja, de dader met het kromzwaard wordt genetisch afval genoemd. Staat los van oma's hoofdje. Dank voor jullie reacties.