Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 106 Een gezellig bezoekje

Elk jaar in augustus breng ik een gezellig weekje bij mijn grootouders door, hoewel ze er niet meer uitzien, want mijn opa heeft een hoofd als een watermeloen en het gezicht van oma ziet eruit als een uitgeknepen druif, maar dat mag de pret niet drukken, want ik kom niet voor hen, maar voor Jules, hun buurjongen, terwijl mijn grootouders op de versleten bank in hun immense tuin een stinkende joint gaan roken, sluip ik naar het buurhuis, zodat ik met Jules zondige dingen op zijn zonnige zolderkamer kan doen, waardoor ik er weer even tegen kan.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Je hebt gesjoemeld, ;) door in dit stukje terwijl niet als voegwoord te gebruiken, maar als begin van een nieuwe zin: terwijl mijn grootouders op de versleten bank in hun immense tuin een stinkende joint gaan roken, sluip ik naar het buurhuis, zodat ik met Jules zondige dingen op zijn zonnige zolderkamer kan doen, waardoor ik er weer even tegen kan. En je hebt vééél meer dan zeven zelfstandige naamwoorden gebruikt... Maar het is wel een erg leuk verhaal dat tot fantaseren aanzet. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
O god, Tja, dat terwijl heb ik ook niet zo gedaan, de toorn van Thérèse zal ook op mij neerdalen. :) Ik hield van je zin door alle zondigheid die je erin wist te verweven. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben een sjoemelaar, Thérèse. Onvoorstelbaar, terwijl ik zoveel heb geschrapt. Ik had overal te veel van. Ik tel maar 7 bijv. naamwoorden.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Foei, Tja. Dat mag toch niet, van je oma en pa met hun jointje en jij ondertussen met Jules kroelen. En ach dat terwijl mag ook eigenlijk niet, maar als je de zin verandert, komt het best in orde. Ik vond het best geinig.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk hoe je opa en oma beschrijft. Als je jong bent zijn mensen al snel oud en lelijk, tot je zelf die leeftijd hebt bereikt.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Allemaal stoute dingen,Tja. Je moet welhaast uit het Noorden komen, daar steekt het niet zo nauw. Intussen al drie wiettentjes van suver nuver. Lang leve de joint. Ik neem aan dat Jules en jij ook een jointje rookten... :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De joint van de hippie oma en opa, opa met zijn watermeloenkop, als kind kies je voor jezelf, Tja, en dat heb je goed beschreven. Het leven lonkt en lacht je toe, zeg maar. Genoten van dit fruitig stukje.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, dat krijg je met joints rokende grootouders. Dan kan je zondige dingen doen op zolderkamertjes zonder dat je betrapt wordt ;) Origineel verhaal :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het door joints te roken dat de grootouders er zo fruitig uitzien? Niet dat ik mijn grootouders dat ooit heb zien doen. Een zonnige zonde éénmaal per jaar lijkt me niet overdreven ;) Ik heb het ook nog maar eens opgezocht, terwijl ik hier bezig ben. Een voegwoord is het!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met zulke grootouders kan het niet anders dan dat je opgroeit voor galg en rad. Hopelijk brengt Jules je weer op het rechte pad. Leuke schildering, Tja.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb nog nooit een joint gerookt. Het schijnt ontspannen te zijn. Kan ik best gebruiken, maar om niks in een deuk te liggen gaat me dan weer te ver.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha. Da's grappig. Hoe verzin je het? En och, zolang iemand geen zuurpruim is, doet het uiterlijk er weinig toe. Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel leuk, Tja, vooral die "zondige dingen op een zolderkamer om er weer tegen te kunnen" Reken maar dat die grootouders deze dingen ook deden vroeger, maar nu rest slechts de joint. Met een lach gelezen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk stukje, Tja. Vooral de grootouders met de joint. (Voor mijn part gebruik je trouwens 177 voegwoorden. Ik zie de zin van een dergelijke opdracht niet in. Puur persoonlijk natuurlijk, maar ik hou meer van schrijven dan van puzzelen :D )

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, nu begrijp ik waar jouw fruitige looks vandaan komen. Een opa als een watermeloen en je oma als een uitgeknepen druif. Je bent toch nog aardig opgedroogd. Leuk stukje tekst. Uiteraard zonder dat je je iets aantrekt van de regels.