Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#102 Op wereldreis

Al maanden denkt hij erover na, in zijn hoofd is het bijna perfect. De gedachten en plannen vullen zijn hele lichaam, als hij het nú niet vertelt, zal hij vast en zeker ontploffen. Zijn moeder is de enige hindernis waar hij geen plan voor kan bedenken. Schoorvoetend loopt hij naar haar toe, ze zit in de tuin en geniet van de warme zon op haar gezicht. “Mam, mag ik eens iets vragen?” “Ja natuurlijk jongen, is er iets? Je weet dat je me alles kan vertellen.” “Mam, ik zou zo graag op wereldreis gaan, onbekende streken verkennen en in contact komen met andere culturen. Ik wil de mooiste natuur doorkruisen, de hoogste berg beklimmen en het diepste meer overzwemmen. Ik heb een lijst gemaakt van plaatsen waar ik zeker geweest moet zijn. Ik wil…” “Maarten, wacht even. Ik zie dat je enthousiast bent, maar je bent net vijftien. Ik denk dat je beter nog een paar jaar kan wachten voor je zo een avontuur tegemoet gaat. Maar ik wil je wel helpen zoeken naar de mooiste plekjes op aarde. Dan ben je binnen een paar jaar klaar om te vertrekken! Echte ontdekkingsreizigers plannen hun reis ook jarenlang voor ze vertrekken.” “Mam, ik wist dat je dat ging zeggen, maar ik wil nú al gaan, helemaal alleen de wereld verkennen.” “Maarten, wees nu niet boos, als je later zelf kinderen hebt, zal je mij wel begrijpen. Wil je alsjeblieft in het dorp naar de bakker gaan voor een brood?” “Mam, ga je met me mee naar het dorp?”

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
oh zo schattig op wereldreis willen maar alleen een brood gaan halen durft hij niet ;) 15 jaar en je man van de wereld voelen en tegelijkertijd nog zo kind zijn.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig vertelt dit verhaal. Ik begrijp uit de laatste zin, dat de zoon vraagt of de moeder mee wil met hem op wereldreis. In de eerste alinea weet hij nl geen oplossing voor zijn moeder. En die oplossing bedenkt hij nu ter plekke? Mi vind ik het verhaal voor een jonger kind, daar vind ik het meer bij passen. Wel graag gelezen en er zit vaart in!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees een verhaal over verlangen en je laat me als lezer met ongeloof achter. :eek: Grappig gedaan. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@han73: bedankt, exact wat ik voor ogen had. :) @mw.Marie: de interpretatie van han73 was de juiste: zich groot voelen, maar niet alleen naar de bakker durven. Maar uiteindelijk interpreteert ieder het zoals hij/zij wilt. Bedankt dat je het graag gelezen hebt!. ;-) @Marietje: hihi, dankje wel voor het compliment!

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een kleine aanpassing gedaan aan de laatste zin, ik merk dat het nogal voor verwarring zorgt of mama nu mee op wereldreis mag of gewoon mee naar de bakker. :) Bij deze is deze verwarring dus opgelost vermoed ik.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De verwarring is opgelost. Ik lees meer sussend gedrag bij de moeder dan ongeloof, maar desalniettemin een geslaagd verhaal. Ik zou het einde nog iets meegeven, er meer dan een zin van maken. Misschien inzoomen op een detail in zijn gedrag zodat we hem voor ons zien?