Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#100- Flashback

Flashback Met een warme kruik tegen haar buik zit Roos op mama’s schoot. ‘Kijk lieverd, toen jullie werden geboren hield jij Jara's hand vast.’ Mama wijst in hun babyalbum. ‘Morgen alweer zes jaar geleden.’ Mama's kus op haar hoofd verzacht een nieuwe pijnscheut. Mama zucht: ‘Wat worden jullie toch groot.’ Papa draagt een dienblad met daarop vier bekers, de woonkamer in. ‘We hebben warme melk gemaakt.’ Jara volgt huppelend in haar feeënjurk.‘Met spe-lulaaskoeken.’ Ze kust Roos op haar natte wang en zwaait met de toverstaf boven haar buik. ‘Abraladabra pas, ik wouw dat je buikpijn weg was.’

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lief hoe Jara haar tweelingzusje wil helpen. Wel een paar details: - feeënjurk is één woord - hoezo kan Jara 'Abracadabra' probleemloos uitspreken, maar is 'speculaas' te moeilijk?

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje. Graag gelezen, lieve scène neergezet. Lees hierboven over de feeën jurk. Ik dacht dat het 2 woorden waren en eveneens baby album. Ga eens kijken op de taaladvies geeft aan 2 woorden idd. Of kan zo`n samenstelling met een - ertussen? Heel leuk Rietjeschrijft, je houdt me scherp!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lief hoe Jara haar tweelingzusje wil helpen. Wel een paar details: - feeënjurk is één woord - hoezo kan Jara 'Abracadabra' probleemloos uitspreken, maar is 'speculaas' te moeilijk?
De jurk aangepast. :D (het woord) Ik bedacht me dat elk kind de toverspreuk wel kent maar het woord speculaas minder. Misschien beter ook de c in -abracadabra- vervangen. Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje. Graag gelezen, lieve scène neergezet. Lees hierboven over de feeën jurk. Ik dacht dat het 2 woorden waren en eveneens baby album. Ga eens kijken op de taaladvies geeft aan 2 woorden idd. Of kan zo`n samenstelling met een - ertussen? Heel leuk Rietjeschrijft, je houdt me scherp!
Dank je wel! Het is ook princessenjurk daarom ga ik voor feeenjurk. :)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn dochter wil (gelukkig weer) graag een brandweerjurk. Dus wat dat betreft :). Een lieflijk verhaaltje over kleine meisjes. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooie, intieme scène. Maar als ik kijk naar de opdracht, valt de dialoog toch wat magertjes uit vind ik.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn dochter wil (gelukkig weer) graag een brandweerjurk. Dus wat dat betreft :). Een lieflijk verhaaltje over kleine meisjes. Graag gelezen.
Inclusief een sirene hoed? :eek: Thanks! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, een hele lieve en herkenbare scène. Mooi geschreven, Marietje.
Dank je wel! :)
Wat een mooie, intieme scène. Maar als ik kijk naar de opdracht, valt de dialoog toch wat magertjes uit vind ik.
Ik volg de opdracht nooit letterlijk maar laat mezelf erdoor inspireren. :nod: Bedankt voor je compliment. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een lief, huiselijk sfeertje, Marietje. Kort en krachtig. Nog even over de feeënjurk. In het Engels wordt zoiets los geschreven in het Nederlands meestal aan elkaar.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Ik vind het een lief stukje tekst maar ik zit te hannesen met wie wie is, omdat je begint met '...zit ze op mama's schoot' en eindigt met 'ze kust Roos op haar natte wang'. Misschien eindigen met 'ze kust haar op haar natte wang'? Vochtige wang zou ook nog kunnen, of huilt ze? Mooi, dat zwaaien met de toverstaf. Was alles maar zo simpel :) .

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zo'n akelig gevoel dat er meer met Roos aan de hand is dan alleen een simpele buikpijn. Kan het mis hebben maar het voelt een beetje onheilspellend aan. Kort en duidelijk verwoord. Chapeau!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een lief, huiselijk sfeertje, Marietje. Kort en krachtig. Nog even over de feeënjurk. In het Engels wordt zoiets los geschreven in het Nederlands meestal aan elkaar.
Bedankt voor jouw reactie en het bevestigen van de feeënjurk. ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Ik vind het een lief stukje tekst maar ik zit te hannesen met wie wie is, omdat je begint met '...zit ze op mama's schoot' en eindigt met 'ze kust Roos op haar natte wang'. Misschien eindigen met 'ze kust haar op haar natte wang'? Vochtige wang zou ook nog kunnen, of huilt ze? Mooi, dat zwaaien met de toverstaf. Was alles maar zo simpel :) .
Roos huilt idd van de heftige buikpijnen. Ik heb gestuntelt met die zin maar vind 2 x haar niet mooi. Het is een scène uit mijn MS waar vanuit Roos wordt geschreven daarom voor deze constructie gekozen omdat het dan voor de lezer duidelijk is. Bedankt voor jouw reactie. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zo'n akelig gevoel dat er meer met Roos aan de hand is dan alleen een simpele buikpijn. Kan het mis hebben maar het voelt een beetje onheilspellend aan. Kort en duidelijk verwoord. Chapeau!
Dat heb jij heel goed aangevoeld! ;) Thanks!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, te korte tekst voor mij om iets gefundeerd te zeggen. :crybaby:
Jammer. Buiten het feit dat ik jouw feedback altijd waardeer mis ik nu misschien een leermoment. :( Kan je niet vertellen wat de tekst met je doet/ jouw gevoel beschrijven dat je krijgt na het lezen? Luv Joe too! :{}

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, het lijkt een hecht gezinnetje. Vanwege de chocolamelk heb ik het idee dat er meer aan de hand is. Mooi geschreven.
Het is een een hechtgezinnetje. De speculaaskoeken geven meteen een tijdsbeeld aan. Ik heb toch gekozen voor warme melk omdat dat het huismiddel tegen buikpijn is. Je brengt me op een idee om de rest wel chocolademelk te laten drinken. Dat zorgt voor meer focus op Roos. Of allemaal toch melk dat zorgt voor meer eenheid/ medeleven. :thumbsup: Er is idd met Roos meer aan de hand. Er volgt een gebeurtenis die haar leven beïnvloed. ;) Bedankt! :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, # 18; ik wist meteen dat het een stukje tekst uit je ms is. Hoe ik het voel? Als intiem huiselijk. Bijna 'ouderwets', door de warme melk. Als je toch wilt dat ik jeremiëer; deze zin vind ik verrassend. [De kus op haar hoofd verzacht een nieuwe pijnscheut.] Je maakt een plotse sprong van mama die praat naar hop, een kus. Op Roos' hoofd, welteverstaan. Sugg.: Zij geeft een kus op het bolletje van Roos die een nieuwe pijnscheut verzacht. Maar hoe weet die mama van jou dit toch allemaal? In wezen praat je dan voor Roos. Genoeg zo? ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, # 18; ik wist meteen dat het een stukje tekst uit je ms is. Hoe ik het voel? Als intiem huiselijk. Bijna 'ouderwets', door de warme melk. Als je toch wilt dat ik jeremiëer; deze zin vind ik verrassend. [De kus op haar hoofd verzacht een nieuwe pijnscheut.] Je maakt een plotse sprong van mama die praat naar hop, een kus. Op Roos' hoofd, welteverstaan. Sugg.: Zij geeft een kus op het bolletje van Roos die een nieuwe pijnscheut verzacht. Maar hoe weet die mama van jou dit toch allemaal? In wezen praat je dan voor Roos. Genoeg zo? ;)
:thumbsup: Ik trek het uit elkaar door de bewuste zin op een nieuwe regel te zetten. Het is dan de kus van moeders en de beleving ervan van Roos. Thanks! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En krijgen we nog een zwoel zomers verhaal deze week? Ik verwacht een Ibiziaans topstuk deze week :).
Ik doe mijn best! :p Met de opdracht van deze week moet het lukken. ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, met veel plezier gelezen dit familie-tafereeltje. Is het goed gekomen met Roos? :o
Jazeker komt het goed met Roos. Hoe moet ik nog uitschrijven! :D Bedankt voor je reactie!