Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#99 Droom of werkelijkheid

Ze is nu zes maanden zwanger van haar eerste kindje. Toen ze wist dat ze zwanger was, heeft ze de eerste twee weken zo moeten lachen, ze kon het zich eenvoudigweg niet voorstellen. Zij, strakjes een echte moeder! Haar man verheugt zich er ook heel erg op. Ze bedenken allerlei namen, kunnen er niet uit komen samen. Het zal wel goed komen, zij maakt zich geen zorgen. Ze laat haar man de namen kiezen. Per slot van rekening, zij draagt hun kindje. Zo raakt hij ook meer betrokken bij haar zwangerschap. Ze gunt hem dit ook zo. Dan komen er ineens mannen in legeruniformen op haar af en zij willen met hun bajonet in haar buik steken. Ze probeert weg te rennen. Dat lukt niet zo makkelijk met die dikke buik. Haar buik is enorm, ze kan nu haar voeten al niet meer zien, als ze rechtop staat. Ze wil gillen, maar er komt geen geluid uit haar keel. Ze stikt bijna, kan geen adem meer krijgen. Het zweet gutst over haar lichaam, dan komen de mannen dichterbij en grijnzen naar haar en proberen haar vast te pakken. Ze heeft het niet meer en slaat met wijd open gesperde ogen de handen om haar buik. Krijgen ze haar te pakken... God zij dank wordt ze wakker, ze voelt naar haar man, hij ligt rustig naast haar te slapen. Ze durft haar ogen niet meer dicht te doen, bang dat het verder gaat...

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een rake tekst mw Marie! De angst voor het leven dat nog niet geboren is, idd een nachtmerrie voor elke zwangere vrouw. Tips: 'Zij, strakjes een echte moeder!' Wordt sterker korter geschreven. Zij, moeder! 'Zij denkt: "Komt wel goed", maakt zich geen zorgen.' Geen aanhaling bij gedachten. Zij denkt dat het wel goed komt, maakt.enz.. Je kan soms ook eens je zinsbouw omdraaien, ter afwisseling. Het komt wel goed, denkt ze, en maakt zich verder geen zorgen. Laat een witregel voor de zin vd mannen in legeruniform. Ik persoonlijk zou slechts eenmaal 'doodsangst' vermelden. Goed geschreven, mw Marie!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel gs, voor je compliment! Dank je Marlie, mijn leermeester. Heb bijna al je aanwijzingen veranderd. Behalve: Zij, strakjes een echte moeder!' Die heb ik zo gehouden, omdat ik dit zelf een echte beleving van de a.s. moederfiguur vind. Dank je voor je complimenten. Ik had bijna de moed opgegeven nog verder door te schrijven! Ik ga lekker door nu. Dank je Richard, voor je compliment!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi vanuit de persoon geschreven. Je voelt haar angst. Wanhopig zou ik weglaten, de rest van de zin geeft het al aan. Doodsangst wordt spannender als je het laat zien door een actie. Suggestie; met wijd opengesperde ogen slaat ze haar handen om haar buik ...

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Meta. Ik heb je suggesties door gevoerd. Inderdaad beter! Weer wat geleerd. Dank voor je aandacht voor mij.

Rol

  • Anoniem
Hallo mw.Marie, Nachtmerrie en werkelijkheid als een mooie mix in één verhaal. Een roze wolk die ruw verstoord wordt door een nachtmerrie. Hoe de buik in haar droom opeens grotesk is en haar vluchten in de weg zit. Ik vind het mooi hoe ze aan het eind probeert te voorkomen dat die nachtmerrie haar roze wolk nog verder verstoort door niet weer in slaap te willen vallen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gedaan, eerst het vredige deel en daarna die nachtmerrie. Vreselijk! Goed beschreven, mw. Marie!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Schrijfcoach Corrie, voor het mooie compliment! Dank je Nel, ook voor je aandacht voor mij en fijn dat de tekst zo aangevoeld wordt! Dank je Maddbrug, fijn dat je mijn tekst wilde lezen en het gevoel er in overkomt op de lezer! Met al jullie complimenten ga ik gestaag verder!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een geslaagd stukje tekst! :thumbsup: Ik denk dat je het contrast nog groter kan maken door in het eerste gedeelte langere zinnen te gebruiken met mooie details. Dan verandert de sfeer als ze in de nachtmerrie zit en voelt de lezer meteen aan dat de situatie verandert. Achttien jaar geleden had ik ook zulke intense dromen toe ik zwanger was. In een droom werd ik doodgeschoten en die angst is me altijd bij gebeleven. Daarom kan ik mezelf goed plaatsen in de HP. Brrr! Ps. Ik verleg met schrijven telkens mijn lat anders blijf ik op hetzelfde niveau hangen en daarom ben ik blij met iedere feedback omdat ik ze zie als tips. Eigenwijs als ik ben pas ik ze niet altijd toe. ;) Altijd blijven schrijven hoor! :nod:

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Marietje. Ik zie iedere reactie ook als lering hoor en ben blij met alle reacties. Ik denk nog even na over je opmerking in de eerste alinea. Zelf zie ik het nu ook. Het zijn korte zinnen. Gek die overgang was mij helemaal niet opgevallen. Dank je wel voor die lieve laatste alinea. Ja ik blijf schrijven, vind het veel te leuk!