Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 98. Verlangen. Wegwezen

Wat een heerlijke tennismiddag was het geweest. Prachtig, zonnig weer, 22 à 23 graden; een paar sets gewonnen en een paar sets verloren; enkele aces geslagen en een aantal harde volleys. Om daarna met een stel tennismaten de transpiratie gezellig weg te drinken. Wat wil een mens nog meer om te ontspannen? Op mijn fiets naar huis overweeg ik hoe fijn de dag verder nog gaat worden. Ik verlang er al naar. Zo dadelijk lekker in een tuinstoel gaan zonnen met de krant op schoot en een bakje koffie naast me. En dan langzaam wegzakken in een zoete slaap. Maar …, als ik de tuinpoort open, hoor ik stemgeluiden. Het zijn de stemmen van mijn schoonouders. Als mijn vrouw mij ziet komen, roept ze vrolijk: “Hoi, schat. Pa en ma zijn gekomen om even gedag te zeggen. Ze gaan morgen een weekje op vakantie." Vrolijk blijven; vriendelijk blijven, Jules, denk ik als ik ze begroet. Het enige dat ik nu nog verlang is dat ze heel snel weer weggaan om hun koffers te pakken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn dat je er weer bent, Jules! :) Wat heb je al die tijd gedaan? Inmiddels heb ik jouw schrijfstijl weten te waarderen. Met verhalen uit het dagelijkse leven weet jij de schrijfopdrachten in te vullen. Haal jij de onderwerpen uit jouw omgeving of schrijf je gewoon zo geloofwaardig? :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Marietje voor de Leuke reactie. Ik ben inderdaad druk bezig geweest met het afmaken van een roman, (met titel Het Palmeneiland), welke binnenkort bij Boekscout wordt uitgegeven. Op mijn site kun je er meer over lezen. Mijn stukjes zijn vaak fantasie, soms gemengd met realiteit, zoals hier en zoals in mijn boek. :nod:

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn om de dagelijkse gang te lezen. Ga eens op je website kijken. Bij een echte boekenschrijver durf ik dit puntje amper te noemen: vakantie."