Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Verlangen of Jaloezie.

Was ik maar een hond! Ik zie mijn hond heerlijk lui liggen in zijn mand, ogen dicht, diep snurkend te midden van de drukte van het familie feest hier! Nooit een probleem. Of althans, een keer blaffen en opstaan als het moet, bij een gebeurtenis die daar aanleiding toe geeft. Daarna lekker weer gaan liggen, nooit haast. Tenzij de baas haast heeft natuurlijk. Dan toch ook jezelf blijven en relaxt zijn. `s Morgens en `s avonds, dat is een ander verhaal. Eten, ja, dan ben je als hond natuurlijk heel alert! Zeker met pens of echt vlees, daar vul je een hondenmaag mee. Vol enthousiasme met staart in de lucht het bos in gerent, opzoek naar vogels of vlinders, die wegvliegen, dan vol verwondering staan te kijken. Houdt de snuit omhoog en je ziet hem de geur in zich opnemen. Al eens eerder geroken? Zoals Midas Dekkers schrijft: snuffelen is het echte hondenleven. Wat gaat er door de hond heen? Als hij zo zeer nadrukkelijk net boven een uitwerpsel zijn neus houdt. Net niet er tegen aan. Verder met de wandeling, hier een drup, daar een echte plas. Rennen met andere honden en daarna gezamenlijk in een regenplas gaan liggen, lekker afkoelen! Dat kan mij echt doen verlangen een hond te zijn. Deze vorm van vrijheid!

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Snuffelen lijkt me inderdaad het ware hondenleven. Ik deel het verlangen niet met je :). Het is een duidelijk verhaal, ik zie een hond in zijn dagelijkse routine voor me.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, dagelijkse routine of niet, als je nu op die manier gelukkig kan zijn... Mw Marie, had ik een toverstokje, werd je een hondje! :nod: Mooi stukje, jij dierenliefhebster! alleen deze: 'Wandelen, daar geniet een hond van!' krijg ik een gevoel van informatie bij. Maak er evt iets anders van? (bvb Het genot van een wandelingetje in de zon, een vlinder tegen zijn neus aan..) 'Als hij zo zeer nadrukkelijk net boven een uitwerpsel zijn neus laat zweven.' een neus zweeft niet. bvb: Als hij zijn neus heel nadrukkelijk boven een hondendrol houdt. Net niet er tegenaan. 'Dat kan mij echt verlangen een hond te zijn.' Dat kan mij echt doen verlangen om een hond te worden/zijn?

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Annemieke, voor je aandacht voor mij! Blij dat het verhaal duidelijk over komt. Dank je Marlie, voor het langskomen bij mij! Om jaloers op te worden, hoe goed je aanwijzingen kan geven. Heb verbeteringen aan gebracht. Ik leer er keer op keer weer van.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Helemaal waar, (ik heb ook een hond) en goed getroffen. Even over deze tekst: ......Heerlijk zie ik mijn hond liggen in zijn mand, ogen dicht, diep snurkend te midden van het hele feest hier! ..... Heerlijk zie ik... wat bedoel je daarmee. Dat de hond 'heerlijk ligt' of dat je het zelf heerlijk vindt dat hem ziet... snap je? het is wat ongelukkig gezegd. Probeer het eens anders te formuleren. het hele feest idem. verder prima tekst.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Reuze dank schrijfcoach Julia. Heb het veranderd nu. Zoiets zie jezelf over het hoofd, tenminste ik wel!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, nog eens nagedacht. Het wandelen vervangen. Dank je, ik krijg er inspiratie van!