Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#98 – Verlangen

Met hoofdpijn word ik wakker en ik kijk direct op mijn wekker. Moeizaam stap ik uit bed en zet de douche aan. Warme stralen glijden over mijn stijve lichaamsdelen. Ik laat het water over mijn gezicht stromen. Gisteravond zit nog vast in mijn gedachten, in mijn lichaam en in iedere beweging die ik maak. Waarom gaat het steeds zo mis? Ik sluit mijn ogen en probeer met alle macht de negativiteit uit mijn lichaam en geest te halen. Ik wil lachen en ik wil stralen. Ik wil genieten en zorgeloos de dag instappen. Live, love, laugh heeft mijn dochter zo mooi als tekstbord in haar kamer hangen. Het klinkt zo mooi en makkelijk. Waarom kan ik dan niet loslaten en genieten van dit moment? Maar vanaf vandaag ga ik het doen. Leven vanuit de liefde voor mezelf en de ander. Is dat niet de boodschap, die Jezus ons heeft gegeven? Heb je naaste lief. Vanaf vandaag ga ik genieten, ik pluk de dag en ik zal dankbaar zijn voor alles en iedereen, die me gegeven is. En dan zal ik morgen wakker worden met een glimlach. Morgen stap ik uitgeslapen uit bed, ik gooi de gordijnen open en ik stroom over van energie. Morgen is de zon stralender, zijn de kleuren helderder en is de muziek vrolijker. Maar nog veel belangrijker: ik zal iedereen om mij heen een stukje van mijn liefde geven en laten meegenieten. Klinkt dat niet als een mooi verlangen?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ilona bouwers, welkom hier. Je krijgt meteen een koude douche, althans zo zal het voor je voelen hoewel ik het niet naar bedoel. Ga eens na hoe vaak je ik gebruikt. Voor mij een overkill. Dan vertel je en laat niet zien. Zoals: moeizaam stap ik uit bed/stijve lichaamsdelen onder de douche. In hoeverre boeit het een lezer dat de hp direct naar een wekker kijkt? Wat is er aan heftigs gebeurd de avond daarvoor? Je laat de lezer volkomen in het ongewisse. Dan wordt je tekst m.i. stichtelijk. Dit zeg ik met respect voor je geloof. Voor mij spreekt er ook naïviteit uit om onbekommerd stukjes liefde te gaan uitdelen aan eenieder. Het is simpelweg niet realistisch. Trek je weinig van mijn tegengas aan en schrijf dapper door. ;)

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn dat je hier voorbij komt Ilona. De laatste alinea zet je neer als een mooi verlangen. Dat wil iedereen wel! Je beschrijft hier mooi: the struggle for live!

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hoe zou het zijn als je woorden weglaat... Met hoofdpijn word ik wakker en kijk op mijn wekker. Ik stap uit bed en zet de douche aan. Warm water stroomt over mijn hele lijf, mijn gezicht. Wat er gisteren gebeurde zit nog vast in mijn gedachten en bepaalt iedere beweging die ik maak. Waarom gaat het steeds mis? Ik sluit mijn ogen en probeer de negativiteit uit mijn lichaam en geest te halen... (leg de laatste zin uit of laat hem weg. Hoe ga je de negativiteit eruit halen?) De laatste zin kan weg. Leg het gewoon verder niet uit. De boodschap is al duidelijk genoeg. En ja... het is een beetje cliché, daar moet je mee oppassen want dan haken lezers af. Al met al vind ik het een mooi gegeven en iets wat je mag koesteren. deze tekst. Het is goed neergezet. En blijven proberen he! iedere dag weer. gr. Julia