Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#98 Zomervakantie

Mijn shirt was nat van het zweten, het plakte tegen mijn verhitte lichaam. Ik tuurde naar de klok, het leek een eeuwigheid voordat de klok eindelijk kwart over vier aan zou wijzen. Het zou niet lang meer duren voordat ik in een vliegtuig weggevlogen zou worden naar het warme Turkije waar ik, samen met mijn beste vrienden, de zomer van mijn leven zou gaan beleven. Genoeg van al die verschrikkelijke toetsen en die praktische opdrachten. Zelfs al een maand voor het einde van het jaar had ik er geen zin meer in, ik wist dat ik mezelf moest inspannen om het overgaan vast te stellen, maar het ging niet meer. De zon zoog alle wilskracht uit me. De zon is geniepig, je wilt het je niet laten overkomen, toch gebeurt het, want binnen de kortste keren betrap je jezelf op het niet opletten in de les, omdat je naar buiten aan het staren bent naar de jongens die al klaar zijn met school, die in hun zwembroek richting het zwembad fietsen. Ik keek de klas rond, ik was niet de enige die er zo over dacht, gelukkig. Meer dan driekwart van de klas leunde met hun hoofd op hun knokkels en staarde naar buiten, of dwars door de docent heen. De vakantie was als een lolly, die een kind van vijf zou krijgen als hij zich goed had gedragen. Ik was braaf geweest, het hele jaar lang, laat me gaan. De bel ging, een zucht ontsnapte. Vakantie!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meikiepeik, lees hier mijn mening. ;) Je maakt lange zinnen, te lang, ik zou wat meer harde enters inbrengen voor de leesbaarheid en vooral, probeer meer het principe 'show, don't tell' toe te passen. Je zucht naar een hete zomer is duidelijk. (zoog weg/driekwart ... zijn hoofd)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankuwel! Maar wat bedoelt u precies met uw laatste zin? Dat was tussen haakjes staat? Edit: Oh wacht, nu zie ik het: spelfoutjes...

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan het me ook helemaal voorstellen. Grappig dat we nu een leraar hebben die een stukje schrijft uit zijn oogpunt en jij uit het oogpunt van de leerling. Klein puntje: eerste zin: Mijn shirt was nat van het zweten. Misschien zweet ipv zweten? Wel grappig de reis naar Tukije, ook warm!

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O ja.. herkenbaar. Goed gedaan. Echt een raak stuk tekst. je kunt wel veel weglaten om het nog krachtiger neer te zetten. 'verhitte' lichaam, is overbodig. Zweten is al verhit. Ik tuurde naar de klok,.... dat kan eruit. weggevlogen zou worden.. zeg beter: ....voordat ik naar het warme Turkije zou vliegen. om het overgaan vast te stellen... om over te gaan de zon zoog alle wilskracht uit me... dat is heel mooi gezegd. Probeer je bij 1 tijdsbeeld te houden. Dus niet onnodig wisselen van t.t en v.t.of voltooide tijd Schrijf bijvoorbeeld: De vakantie is als een lolly, die een kind van vijf krijgt als hij zich goed gedraagt. GA door met schrijven! gr Julia