Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#96 De Wolk

Onlangs bedacht ik een religie. Ik voelde de behoefte aan meer vrijheid en minder inspanning. Misschien herkent u dat, dat je na weer een dag werken, de zoveelste in een schier ononderbroken rij, tot het besef komt dat het allemaal beter kan; dat het lot van loonslaaf niet je bestemming is. Bovendien leek me het stichten van een religieuze stroming, en daarvan zijn bewijzen te over, uiterst lucratief. Bij die laatste gedachte schoof er een wolk voor de zon. Een pessimistisch of bijgelovig gestemd mens zou dit wellicht als een slecht voorteken hebben ervaren, maar ik meende daarin eerder een mij welgestemde revelatie te herkennen. Is het immers niet zo dat water de bron van al het leven is? En is het niet zo dat water zich verzamelt en verplaatst in wolken? En wordt de ontlading van die wolken in de vorm van regen, sneeuw of hagel niet afwisselend in dank aanvaard of met afschuw vervloekt? Is er niet ook bij tijd en wijle sprake van mist van afwisselende dichtheid, die appelleert aan het mystieke? Ziedaar. De stap tot het geloof in 'De Wolk' was een kleine. Uiteraard maak ik mijn groeiende schare volgelingen deelgenoot van dit moment van openbaring. Ik kleed het ietwat anders in, maar dat noem ik geen zonde. Want laten we eerlijk zijn; De Wolk openbaart zich in vele gedaanten en ontlaadt zich in buien van allerlei soort. Ik vertel hen plechtig dat De Wolk tot mij sprak, en langzaamaan kom ik tot de overtuiging dat dat ook zo was. Ik preek over mot- en slagregens, regentonnen, dakgoten en -pannen, reservoirs en afwatering, mist en klarende wind, paraplu's en zuidwesters, put mij uit in verklarende allegorieën. En men gelooft. 'Spoel onze zilte tranen weg met Uw altoos zoete druppels en verlos ons van Den Drooge. Amen.'

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker, maar weet dan dat dat uit liefde is en niets dan liefde dan wel uit toorn en niets dan toorn. En die zonder paraplu is, zal het verschil bemerken. En dat hij daarna, na de Bui, zich weer zal vormen tot De Wolk. (Een paraplu met de verzen waaruit blijkt dat daaronder een waarlijk gelovige schuilt, is overigens verkrijgbaar via relinet.com. Vooral aan te raden bij onweer in het open veld.)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoetgevooisd in #30. Maar nee, daar trap ik niet in, hoe verleidelijk je het ook laat klinken met je schaapjes in de lucht. Helaas, Angus, je preekt hier niet voor eigen parochie. Je zult toch met iets meer moeten komen, wil je zieltjes winnen voor je wolk.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt wel een gemakkelijke prooi gevonden. Wat als je je personage ook sympathiek maakt zodat hij wat menselijker is en minder een richting opgaat? Nog een tip voor marketing: plaats je advertentie voor volgelingen op buienradar.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Odille, Zonder gekheid. De mens die tot geloof in een almacht is geneigd, is een gemakkelijke prooi. Dat is door de eeuwen heen gebleken. De personages die daar misbruik van maken, zijn niet sympathiek. Het onmenselijke aspect van hun erfenis is nu nog dagelijks in het nieuws terug te vinden. De waarheid is simpel. Er was een oersoep. Daaruit kwam alles voort wat nu leeft. Alle planten en dieren hebben zich langs een lange evolutionaire weg weten te vormen. De fluitende lijster, de noest werkende mier en de wegschietende rat genieten mijn respect. Hun weg was even lang als de mijne. Al wat op een kansel staat, veracht ik. Voor de goede orde, ik ontken geen schepper, maar allen die hem menen te kunnen duiden en ook nog eens regels daaraan verbinden. Dat zijn onsympathieke figuren, zo ook de Eerste Weerman.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onvoldoende geprezen Weldoener, Heer van Weder en Onweder, Excuseer mijn late reactie. Uiterst drukke werkzaamheden hebben mij vanmiddag en tot in de late avond bezig gehouden. Maar ik kan nu al verkondigen dat uw wonderen mij een zegen zijn. Heden namiddag schoof er een wolk zo zwart als roet boven mijn etablissement La Cabana aan de Vrijthof te Maastricht. Hoewel er op het plein een lichte bries viel te bemerken, bleef de donderwolk tegen de verwachting in pal boven mijn eetgelegenheid hangen. Wegens de aanstaande verbouwing bevond zich gelukkig niemand in het drie verdiepingen tellende huis. Plots schoot er met bliksems geweld een vuurstraal uit de wolk en zette binnen een mum van tijd het hele bouwwerk in vuur en vlam. Het kabaal waarmee dit vuur werd ontstoken was oorverdovend en heeft menig trommelvlies doen scheuren. Enkele seconden na de blikseminslag kwam de wolk tot ontlading. Met hectoliters tegelijk gutste het water uit de hemel. Het plein werd schoongespoeld van vuil en toeristen; de meesten trokken uit nieuwsgierigheid naar de brand. Hoe was het mogelijk, wonder boven wonder, de aanpalende panden werden overgoten, behalve mijn brandende Cabana, dat bleef kurkdroog en brandde tot de grond toe af. Dat hier sprake was van een uwer wonderen was mij meteen duidelijk en tussen al die mensen die zich met opengesperde monden van verbazing stonden te vergapen aan deze wonderbaarlijke gebeurtenis, was ik de enige die wist hoe de vork aan de steel paste. Ik was apentrots en loofde u rechtstreeks de hemel in. U moet in uw alwetendheid op de hoogte zijn geweest van het feit dat de twee bovenste etages van de Cabana tot instorten toe waren aangetast door de boktor en de grote houtworm en dat ik over te weinig legale middelen beschikte om het pand naar behoren te restaureren. Ook zal u hebben geweten dat opstal en interieur goed verzekerd waren tegen brand en dat, als u er zich vanuit De Wolk mee zou bemoeien, elke verdenking van opzettelijke brandstichting nu eens niet aan de orde zou zijn. Immers honderden mensen waren getuigen van uw boodschap, ook al herkenden deze onwetenden dat nog niet als zodanig. Ik stond zelf tussen de toeschouwers. Vijf minuten voor de blikseminslag had ik het pand verlaten. Hier enkele opmerkingen van de verbaasde omstanders: ‘Dat is de sjtraof van Slivvenhièr, dao woent ènne krimeneel, dae heet in de bak gezete, mèr dae is sjtinkend riek.’ ‘Dat heet’r zelf aagestoke, waat ich diech bròm.’ U ziet, de mensen wauwelen maar wat. Maar dat u me uit de brand geholpen heeft, ook al klinkt dit onder deze omstandigheden vreemd, het is een onloochenbaar feit. Zonder de te innen vergoeding van de verzekering, zou ik u nooit hebben kunnen uitnodigen voor de opening van mijn esoterische eetgelegenheid ‘De Wolk’. Voor uw hulp ben ik u zeer erkentelijk. Zo zie ik terug op de gebeurtenis van vanmiddag. Mijn bodyguard John, die ik in Vught leerde kennen en die door een valse getuigenis onder ede af te leggen er voor zorgde dat ik een gevangenisstraf mis liep van twaalf jaar, denkt er anders over. Hij ziet uw wonderbaarlijke vertoning van hedenmiddag als een directe aanslag op mijn leven. Uw Wolk moet hebben geweten dat ik in La Cabana was en heeft niet opgemerkt dat ik het pand via de achteruitgang heb verlaten. Door mij te liquideren, zo redeneerde John, was u verlost van een mogelijke lastpost. Er valt iets te zeggen voor deze gedachtengang. Ik acht John hoog, hij is intuïtief begaafd. Welke lezing ook de juiste moge zijn, ik heb mij tot uw geloof bekeerd en daar blijf ik bij. Wij kunnen er beiden beter van worden. Mijn rekening op de Seychellen kan vele miljoenen herbergen en er is ruim plaats voor twee. Dat is mijn koffer met zwart geld onder de vloer. Bij ons treffen, zoals u voorstelt, zal ik u het meest recente afschrift tonen (dat van hedenochtend) waarop is te zien dat ik een bedrag van 50.000$ heb doorgesluisd naar een bank op Guernsey, bedoeld als tegemoetkoming in uw kosten voor de opening van mijn De Wolk. Enige financiële aangelegenheden wil ik gaarne onder ogen met u bespreken. Ik stel voor a.s. dinsdag om drie uur in de namiddag in de parkeergarage onder de Vrijthof. John en ik rijden daar rondjes in een grijze Opel Ascona (om niet op te vallen). In de garage staan voorts twee gepantserde auto’s stand-by met geblindeerde ramen. Ik neem aan dat u in gezelschap komt van De Wolk. Ik verheug me er op kennis met u te mogen maken, maar ook op onze eventuele samenwerking. Nog steeds uw trouwe dienaar, Dos Wijnhof.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus, Zou ik mijn tuin mogen aanmelden als aspirant-lid. Voordat u dit als flauwe grap terzijde schuift, laat me u verzekeren dat mijn tuin een levende tuin is, en dat hij al zijn hele leven baat gehad heeft bij het heilbrengende werk van wolken. Vanmiddag sprak hij me op een onbewaakt ogenblik aan en zei dat hij meer wilde weten van De Wolk waar iedereen over sprak en dat hij lid wilde worden. Ik hoor graag van u, met vriendelijke groet.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, jouw humor is de jouwe. Daar valt niet aan te tornen. Ik zie best wel het misbruik dat uit naam van religie heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvindt, zal plaatsvinden. Ik zie aan de andere kant ook de goede kant van religie, niet als het excessief en vol machtswellust, bekeringsdrang, indoctrinatie en wat al niet meer zo kan voorkomen bestaat. Helaas kan ieder instituut (zie ander verhaal, een financieel instituut) vervallen aan Zotheid of erger. Blijft de keuze om een plat personage neer te zetten die louter slecht is, dat glijdt gemakkelijk naar de kant van demonisering. Voorbeelden te over overigens ook van religieuze zijde. Jouw personage valt nog mee.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nobele Dos, voormalig zondaar, De werken van De Wolk zijn werkelijk onnavolgbaar. Laat ik u en John gerust stellen. Dit was waarlijk geen aanslag op u, noch op de boktor, noch op de grote houtworm. Het was een vertoning van de Almacht ten goede van ons allen. Maar ik las zoëven elders dat er veel gezonden wordt en weinig ontvangen. Dat geldt voor de meeste voorgangers en ik mag zeggen dat ik daarin het verschil maak. Ik ontvang graag meer dan ik zend. Ik zal derhalve zeker op onze afspraak verschijnen. De Wolk zal in de gedaante van de Wind en het Weder bij me zijn. Verder moet u niet opkijken bij de verschijning van enkele robuuste figuren die in Norgerhaven bij mij penitentie hebben gedaan en absolutie hebben verkregen. Het zijn beste broeders. Zij gaan voor de stroming en mij door het vuur; de Zouaven van de Eerste Weerman, door Wind en Weder. Ik ben verheugd dat u erkentelijk bent voor de oplossing die De Wolk u bood door het te gronde richten van uw pand en jubel bij de gedachte aan de bepaald niet mals te achten uitkering die de verzekering op uw rekening zal storten. Weet wel dat De Wolk niet in tienden rekent, maar in vijfden. Ik verheug me op ons treffen. Moge de Wind u sparen en het Weder idem dito, Uw Weerman

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Odile, Ik respecteer je mening, maar geen religie. Nooit. Het gaat altijd wel ergens mis met die potsenbakkerij. Gewoon naar de sterren kijken, naar de vogels luisteren en in verwondering de wolken zien overdrijven en daar stil van zijn en die stilte met anderen kunnen delen, is voor mij veelzeggender dan het gezwets van een of andere zelfbenoemde vertegenwoordiger die mij komt uitleggen hoe de vork in de steel steekt. Je kunt me altijd bellen als er ergens bij welke godsdienst dan ook tijdens de plechtigheid eens een goede grap over de schepper wordt gemaakt. Iets in de trant van: 'Dat vogelbekdier, ja toen was ie er toch even niet helemaal bij mensen.' Dan schuif ik misschien aan.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
gs, gij zult de eerste tuinder zijn, omdat gij uw tuin een stem geeft. Iedere tuin is uiteraard een levende tuin, met uitzondering van de plekken waar zeer recentelijk atoomproeven hebben plaatsgevonden uiteraard. Maar ook daar blaast De Wolk de Wind overheen. Ik ben verheugd met uw aanmelding en zie uit naar de goede werken die u ten bate van onze stroming belangeloos zult verrichten bij het planten en beheren van de bosschages rond de gebedsbakken. Tot gauw.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan ben ik de beroerdste niet en wens jou en je gemeente - in alle respect - veel relativerende zelfspot, plezier en liefde, Odile.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hier rest slechts een :D . Stelletje fantasten. Ik ben nog steeds van oordeel dat de mens uit de vis is voortgekomen. Wat is daarop uw reactie waarde wolkprofeet?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé Angust, Mijn patron Dos Wijnhof heeft me gevraagd met spoed contact met je op te nemen. De afspraak vanmiddag in Q-park onder de Vriethoof gaat niet door. Ook moest ik me gedeisd houden, zei-tie. ‘Die man kunnen we goed gebruiken, dus houd je een beetje koest.’ Hij heeft je hoog zitten. Ik niet. Vannacht om drie uur werd de voordeur uit mijn appartement geramd. POLITIE-POLITIE schreeuwden ze en met 12 man vielen ze de woning binnen. Dos sliep vannacht bij mij. In no-time werd hij poedelnaakt van zijn bed gelicht en met zijn vette pens op de grond gewerkt en op de rug in de handboeien geslagen. Zijn vriendin Annabel zat verstijfd van schrik rechtop in bed met een laken voor haar dikke tieten. Dos werd even later afgevoerd voor ondervraging op het bureau. Hij is bekend bij de politie en ze weten dat hij vuurwapengevaarlijk is en kennen zijn korte lontje; vandaar de agressieve inval. Hij gaf me nog wel enkele instructies mee. De brandweer had in de puinhopen verdachte cherrycans aangetroffen en de geblakerde restanten van een HK416 aanvalsgeweer. Dos heeft geen wapenvergunning, maar ik wel. Ik heb in Uruzgan gevochten tegen de Taliban en mijn HK heb ik mogen houden. Ik ben lid van een scherpschuttersvereniging. Dos kunnen ze dus niks maken. Die cherrycans zijn ook een zeepbel. Vlak voordat de brand uitbrak hebben die jongens van het ongediertebestrijdingsbedrijf via de achterom vijf plastic vaten van elk 20 liter met een of ander spul om de boktorren en de wandluizen in huis te vernietigen. Ik heb ze zelf naar binnen gesjouwd. Of het spul ook brandbaar was, weet ik niet. Je ziet, de hele politie-actie is een wassen neus, pesterij, niets anders. Maar Dos zit wel minstens 24 uur vast, kan dus niet op de afspraak komen. Wel zei-tie dat hij later deze week nog contact met je zou opnemen en dat hij had genoten van het contact met je deze week en de veel belovende vooruitzichten. Toen hij werd afgevoerd schreeuwde hij: ‘Het zwerk zal zwelgen.’ Dat waren zijn laatste woorden. Wat hij ermee bedoelde weet ik niet. Vanmiddag moet ik naar Guernsey, wat spullen ophalen. Ajeu, Johny Braakhekker. P.S. Heb ik me niet netjes gedragen?… moelemeker.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus en @Dos, jullie schrijven me in de wolken. Dank voor deze bijzondere uitwisseling. :)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bericht uit de Windtunnel. Het is mijn droeve plicht u namens de Eerste Weerman mee te delen dat het genootschap van De Wolk - voorlopig - in de Luwte ligt. Hedenochtend werd de Eerste het slachtoffer van een liquidatiepoging toen hij uitvoering gaf aan het Plasspringritueel na de uitbundige Stort van gisteren. Hij werd onder vuur genomen vanuit een grijze Opel Ascona waarvan de ruitenwissers op Wolklasterlijke wijze waren verwijderd. Het automobiel was voorzien van valse kentekenplaten met het kenteken: DR-UP-00. De politie stelt een onderzoek in. Hangende het onderzoek dient de Eerste noodgedwongen te verblijven in het gevangenishospitaal te Scheveningen en zich - zodra hij weer bij zijn grenzeloze kennis is - ter beschikking te houden van het OM en de politie. Geruchten dat er in de - naar nu blijkt - vrij luxueus ingerichte woonstede van de Eerste grote sommen aan contanten, dure horloges, Italiaanse maatpakken en schoenen, zijn gevonden, wil ik langs deze weg ontkrachten. Ter illustratie wil ik u schilderden dat de Eerste werd opgenomen met rubber laarzen aan zijn voeten en een doorsnee regenpak (zoals voorgeschreven bij het Plasspringen). Ook de verhalen dat er een omvangrijk wagenpark bestaande uit Italiaanse bolides is weggesleept, wil ik graag naar het rijk der fabelen verwijzen. Wel is het zo dat de Eerste zich uitsluitend verplaatste in cabrio's (dit geheel conform de voorschriften van de Almanak, immer met het dak open). Dat er in het belendende pakhuis een grote hoeveelheid vaten is aangetroffen, klopt. Deze waren echter niet gevuld met 'thans nog onbekende chemicaliën' zoals het ANP durft te vermelden, maar waren leeg. Ze waren bedoeld om op gewijde plaatsen de Grote Drup op te vangen ter vulling van de diverse gebedsbakken. Dat er een aantal dames van lichte zeden in de diverse bad- en slaapkamers werd aangetroffen, is eveneens in overeenstemming met de waarheid. Het is de waarheid van De Wolk waartoe de Eerste ze trachtte te bekeren en waartoe hij ze had geïnviteerd om kosteloos een aantal weken bij hem door te brengen. Naar mijn mening had deze schone maar zware taak bij de Eerste een hoge prioriteit, want hij vertoonde de laatste dagen duidelijk verschijnselen van uitputting. Het siert hem dat niemand hem daar ooit zijn beklag over heeft horen doen. En ja, er wordt inderdaad onderzoek gedaan naar de banden tussen de Eerste en Dos W. uit het zuiden des lands. Namens de Kaarttekenaars en Lijntrekkers mag ik stellen dat wij hier geen verdere juridische stappen uit zien voortvloeien. De Eerste is altijd transparant - nimmer Mistig - geweest in en over zijn contacten met Dos W. Dat de Eerste in samenspraak met Dos W. op een horecapand van laatstgenoemde het teken van de Afleider heeft laten plaatsen en deze met bij Prorail ontvreemd kopermateriaal heeft verbonden aan vaten met brandbare inhoud, is pure laster. Het onderzoek naar een overeenkomst die door beide nobele heren daartoe zou zijn opgesteld en die is aangetroffen in een koffer met contanten zien wij met vertrouwen tegemoet. Tot het onderzoek is afgerond mag de Eerste echter geen leiding meer geven aan, en naar buiten treden namens, welke organisatie dan ook. Volgens het OM kan het onderzoek een lange periode duren. Laat ons dus bidden voor de Frisse Wind opdat een en ander bespoedigd wordt. In de overtuiging dat u allen bent beregend met een rotsvast geloof, kan ik u tot slot meedelen dat de levering van de Tonnen, Kuipen, Gebedsbaktegels, gewijde dakpannen, en zeker relikwieën, doorgang vindt. Op relinet.com zijn ze vanaf vanmiddag voorts tegen een gereduceerd tarief te bestellen. Oprechte groet, Sjier Bakkes Eerste prelaat van de Windtunnel (Voor al uw gestroomlijnde berichtgeving)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In de overtuiging dat u allen bent beregend met een rotsvast geloof, kan ik u tot slot meedelen dat de levering van de Tonnen, Kuipen, Gebedsbaktegels, gewijde dakpannen, en zeker relikwieën, doorgang vindt.
Hier maakt U mij Wolkgelukkig mee. Ik zag mijn Druppel, met etiketloos bierflesje en al, reeds in Damp opgaan. Terzijde: Angus, je bent een man naar mijn hart, ik ben het zelden zo glashelder met iemand eens geweest. Kan iemand die dat niet is mij misschien uitleggen waarom, in Wolknaam, een andere religie (welke ook) geloofwaardiger zou mogen zijn dan deze of dan mijn sprookjesboek? Ik heb er al vele malen in alle ernst en vol interesse naar gevraagd, echt waar. In verre landen, aan lippen hangend van punnikende monniken, vloekende priesters, spugende nonnen, hipocriete staatshoofden en diverse figuren in lange jurken en ingewikkelde doeken om het hoofd welke met of zonder matjes de natuur devoot volgooiden met plastic zakken en andere rotzooi. Ik wil het namelijk echt weten. Maar ik moet het eerste overtuigende dan wel serieuze antwoord nog krijgen en soms gaven ze zelfs toe dat ze het eigenlijk nog nooit zo bekeken hadden (of dachten dat ik verloren en voor eeuwig verknipt was. Maar wie, O Wolk, is er nu verknipt?) Ik houd mij nu dus maar ootmoedig vast aan De Grote Almanak en mijn mantra: 'Het regent Het zegent.'

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, ontroerend te lezen hoe je zoekt over de hele wereld, de energie die je er aan besteedt en last but not least de manier hoe je het beschrijft. @Angus, vind je het goed dat de mantra: Het regent, Het zegent ons credo wordt?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja @elysevdr @Mili Ik ben even - onder begeleiding die nu op het toilet zit - thuis om wat toiletgerei en kleding voor de komende dagen op te halen. Naar omstandigheden gaat het goed. De verwondingen bleken beperkt te zijn tot enkele schampschoten. Één kogel ketste af op de gouden hanger in de vorm van een druppel, een gift van Blonde Sonja. Nogmaals dank voor u interesse in de Stroming. Meer mag ik er niet over zeggen, gelet op de beperkingen die mij door de vertegenwoordigers van de wereldlijke macht zijn opgelegd. Wel weet ik dat het morgen code geel is in de Oostelijke en Zuidelijke provincies. Dat zal de heren waarschijnlijk ook te denken geven. Het gebruik van de mantra 'Het regent, het zegent.' als credo juich ik uiteraard toe. Ik hoor een Doorspoel. Tot gauw, (als gevolg van de beperkingen; voorlopig gewoon) Angus P.S.: Mocht iemand van u iemand kennen die toegang heeft tot Dos W. wilt u hem dan mee laten delen dat de herinnering aan onze correspondentie mijn dagen tot aan de onvermijdelijke invrijheidstelling dragelijker zal maken. Ik hoop dat dat ook voor hem geldt. P.S. P.S.: Beste Elysevdr (de term zuster mag ik niet bezigen), Hartverwarmend dat u een term als De Damp hanteert ;) :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, ik heb geleerd dat iedere wolk een gouden omlijsting heeft! U hebt ze mij geopenbaard waarvoor mijn diepste dank en verering! Ik schaar mij gaarne onder Uw volgelingen. :o

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
O jee, gaan we allemaal een ommekeer maken? Met genoegen kijk ik altijd naar de wolken, maar ik zie er nooit één die eruit springt. Sommige mensen hebben nu eenmaal een vooruitziende blik. Ik houd ook van een gezegende regen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heiland van de Regen naar de Drup, Bewindhebber van het Zwerk, Alvoor ik voorgoed in de anonimiteit verdwijn, wil ik u, heerser tussen hemel en aarde, nogmaals laten weten hoezeer u mijn leven tot het goede heeft doen keren. Uw leer van De Wolk is hardvochtig, maar vooral ook helend en rechtvaardig, en doelgericht. Laat ik in het kort schetsen wat u met uw Wolk in een week tijd tot stand heeft gebracht: - door de heilzame werking van uw Wolk werd mijn etablissement aan de Vrijthof in Maastricht in de as gelegd. De brandverzekeraar keert niet uit omdat in een clausule, die ik over het hoofd heb gezien, staat vermeld dat als de verzekerde zich in het verleden schuldig heeft gemaakt aan malversaties met het oogmerk van eigen gewin, de verzekeraar niet gehouden is enige schade te vergoeden; - gedurende de etmaal dat ik ter ondervraging op het politiebureau moest verblijven, is mijn naaste medewerker John Braakhekker, in zuidelijke richting met de noorderzon vertrokken, met medeneming van Annabel (ik gun hem de gonorroe van harte) en al mijn bankpassen. Een koffer met zwart geld en al mijn aardse bezittingen zijn in rook opgegaan. Mij resten slechts tonnenhoge schulden, die ik nooit ofte nimmer zal kunnen delgen; nu niet en in de toekomst niet. Want een wereldlijke toekomst ligt voor mij niet meer in het verschiet. Of beter gezegd, door uw leer ben ik tot bezinning gekomen en met uw bezielde regeningen ben ik schoon gespoeld van het slijk dat aan al mijn aardse goederen kleefde. Door deze lastenverlichting voel ik een nooit eerder ervaren luciditeit. Ik word gewaar dat de onbeschrijfelijk immense kloof die er bestaat tussen mijn vervuilde geest en die van u en De Wolk op het punt staat geslecht te worden. Een hemelser genoegen is ondenkbaar. Uw profetie ‘voormalig zondaar’ gaat bewaarheid worden. Mijn aanstaande levensweg zal uitsluitend gevuld gaan worden met contemplatie. Gebed, studie en stilte zullen mijn dagritme gaan bepalen. ‘Het Regent, het Zegent’, zal vaak op mijn lippen prevelen. Aangezien De Wolk nog geen kloosterordes kent waar ik als monnik zou kunnen intreden om opgesloten te kunnen worden in een cel, en aangezien ik nog langdurige boetedoening moet ondergaan om geheel ontsmet te worden van mijn zondig leven (om na afloop volwaardig opgenomen te kunnen worden in De Wolk), heb ik besloten mij bij de plaatselijke politie te melden en een volledige bekentenis af te leggen voor de misdaad die ik indertijd heb begaan en waarvoor ik het recht heb verworven om een celstraf van twaalf jaar uit te zitten; op water en brood zal ik eisen. Dat zal me leren. John Braakhekker zal opgespoord worden, ik weet waar hij uithangt, en zal zich moeten verantwoorden voor meineed, drugs- en zwartgeldhandel en voor de aanslag die hij gisteren op u heeft gepleegd. Dat hij de dader was is zeker. Hij mocht u niet. Toen ik hem een dezer dagen vertelde over uw heilzame leer en wonderen, ontstak hij in woede en alsof hij zijn HK416 hanteerde, maaide hij u tak-tak-tak omver. ‘Dae bazeleer, dae mooste ze ens good preugele en op zien träöt houwe, dae haet te vöäl kompasse mit de luuj’, zei hij na afloop van de vertoning. Dat spreekt voor zich. Het was mij een genoegen al uw weldaden te mogen ervaren. Tot in De Wolk en de Eeuwigheid. De Leer zij met mij. Uw volgzame Dos Wijnhof.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, ik heb geleerd dat iedere wolk een gouden omlijsting heeft! U hebt ze mij geopenbaard waarvoor mijn diepste dank en verering! Ik schaar mij gaarne onder Uw volgelingen. :o
Blavatski, in de aanhef zul je waarschijnlijk Angus bedoelen. Ik ben evenals jij slechts een volgeling van De Wolk.