Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#90 - Sonnet 153

Cupid laid by his brand and fell asleep. Hoe zelfvoldaan kon hij ter ruste gaan. Wat hij met pijl en boog te voorschijn riep, was voorbestemd om eeuwig te bestaan. Aan ‘t einde van de avond was het stil. “‘t Was leuk.” Ze zei het duidelijk niet gemeend. Een afscheid volgde dat - zo koel en kil - van al wat leek op passie was gespeend. Een dure les geleerd door mij: zodra geen nieuwe pijlen worden afgevuurd, de liefdeswonden zijn geheeld, dat, tja…, dat liefde zonder pijn maar even duurt. Ik vraag aan Cupido als hij ontwaakt: waarom heb jij je taak zo zwaar verzaakt?

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedaan, gs. Er zit een goede opbouw in. De mooiste zin vind ik: 'dat liefde zonder pijn maar even duurt.'

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jouw conflict komt onverwachts al in het tweede kwatrijn maar ik vind het prachtig dat je wel rijm gebruikt. Het lijkt erop dat het pijnlijke van de pijlen ervoor zorgt dat de liefde langer duurt. Mooie constatering.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
gs, Leuk! Een sonnet over Cupido. Ik val ook voor de zin: dat liefde zonder pijn maar even duurt. Je zou de laatste regel nog als volgt kunnen neerzetten als je wilt: waarom heb jij je taak zo diep verzaakt (omdat je Cupido rechtstreeks aanspreekt - vanwege die : )

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen dank, @Odile. Tja, in mijn allereerste opzet zat het conflict netjes in het derde kwatrijn. Maar toen er na mijn worstelingen met het niet meer afvuren van pijlen opeens een soort conclusie in het tweede kwatrijn sloop, heb ik de kwatrijnen 2 en 3 toch maar verwisseld. @Mili. Ik sluit niet uit dat je andere lagen ziet dan ik bedoeld had. Maar om dat idee kan ik dan weer glimlachen. @Willemina. Ik heb de slotzin aangepast. Ik zat al over die zin te dubben, en jij gaf me even dat duwtje.