# 87 - Vrij baan
Bienaimé was via het COC gegaan. Het COA had hem in contact gebracht en zich verontschuldigd niet eerder zijn geaardheid te hebben opgemerkt. Hij was boos geworden over deze onachtzaamheid en de medewerkster had hierdoor gehakkeld en hem veel plezier gewenst. Zijn treinkaartje zou vergoed worden; hij had nu eenmaal een buitengewone afspraak.
Hij strekte genietend zijn getrainde benen en keek naar zijn nieuwe sportschoenen. Zijn jeans spanden, zijn smartphone lag op het terrastafeltje. Op de oproep van het COC Bienaimé een helpende hand toe te steken, had men overstelpend gereageerd. Zijn keus was op Dirk-Jan gevallen. Hij was gecharmeerd van zijn brilletje en grappige steile haren; een oudere man die een prachtig horloge op de foto had gedragen.
De zon deed hem goed en hij dacht aan de hete middagen die hij in zijn land had doorgebracht. Mannen waren op- en afgegaan in het duister van zijn onderkomen. Alleen had hij het universele recht zijn wezenlijke zijn in het volle licht te beleven en was daarom elders gegaan.
Zijn bier werd lauw en zijn telefoon ging over. Dirk-Jan. Chéri, ik kom, ik sta in de file maar ren daarna naar je toe. Wil je wel op me blijven wachten! Bienaimé wist niet goed wat deze woorden betekenden, wel klonk er een zekere gejaagdheid uit.
Z’n toet glansde terwijl hij mannen in zich opnam. Hij kon geen wijs uit zoveel brillen en witte gezichten. Was hij het, daar in die regenjas, met de kraag omhooggeslagen?
Prettig verhaal om te lezen.
@Mili, ha, Bienaimé! Ik
Mili, Zoals gewoonlijk heb ik
Mili, de naam Bienaimé heeft
Zoveel brillen en witte
ik kan zeuren over wat je
Hallo Milli, Niet thuis in de
Ik begon me af te vragen of
Dag Mili, ik heb dit verhaal
Mannen zullen op en af
Er is al een heleboel over
@Blavatski, het is niet echt