Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 81 - Superbel

Luchtbelletjes dansen door het wondvocht. Waar heeft ze dit eerder gezien? Annabelle strekt zich loom uit naast de man en herinnert zich de bellenblazer waarmee ze ooit speelde. Veelkleurige belletjes die ze volgde met haar ogen tot ze uiteenspatten en zij huilde om hun plotselinge dood. De nachten thuis waren zwart geweest tot een streep grauw licht haar raakte. Rode bellen voor haar ogen en op de matras tot hij zich terugtrok. Haar vader had gegrauwd toen Paul zei dat hij met haar wilde trouwen, ondanks de ossen die hij kreeg. Een per tien kilo. Ze had veel gegeten in die tijd; zoete maïskolven en geitenvlees. Paul woonde in Zwitserland en had haar over laten komen. Hij had gezegd dat ze een exotische parel was en o zo mooi. Een diplomaat waardig. Hij leerde haar champagnebelletjes proeven en ging veel op reis. Dan raakte ze zijn lichaamsvruchten kwijt. Annabelle denkt aan dat hij niet wilde dat zij naar buiten ging. Hij wilde dat zij thuis bleef; zijn vrienden hadden de sleutel. Zij roken naar verschaald bananenbier en trokken over haar heen. Het matras kleurt rood aan zijn zijde. Het komt haar vagelijk bekend voor. Haar hand trilt van de inspanning. Hij bleek ook een bel. Het kon echt niet meer wachten, het moest nu gebeuren.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een triest verhaal, Mili. Hopelijk komt er met het doorprikken van deze laatste bel een einde aan een leven vol misbruik. Er zitten weer erg mooie zinnen in je verhaal. Vooral de vijfde alinea vind ik van een beklemmende schoonheid. Een os per tien kilo lichaamsgewicht, gebeurt dat in het echt ook?

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mili Een krachtig verhaal: poëtische beelden en bijzonder taalgebruik. Een verhaal van intense droefheid zonder een zweem van sentimentaliteit. Dat komt binnen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@nyceway, ik word er ook droef van. Het is weer eens een wonderlijke samentrekking van hetgeen ik allemaal hoor. De ossen per zoveel kilo heb ik verzonnen, alleen het zou mij echt niet verwonderen. Fijn je feedback te lezen. Dank je. @Nel, ben trots op zo'n compliment van jou. Verharding of is het ontnuchtering in plaats van sentimentaliteit. Dankjewel.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, zoals altijd blijf ik na het lezen van jouw inzendingen, verbijsterd achter. Je weet het ondertussen wel. Ik kan jouw gedachtengangen niet goed volgen; ik snap er meestal niet veel van, maar toch lees ik je stukjes graag om de mooie zinnen en de beeldspraak. :o

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Weer een bijzonder verhaal. De ossen en het bananenbier voegen er een extra dimensie aan toe.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tragisch, realistisch en zoals altijd knalt de tekst bij mij naar binnen. Ik krijg altijd een klein filmpje in mijn hoofd als ik jouw verhalen lees. Van dit verhaal word ik stil. Omdat het zo werkelijk is.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe je je in mensen kunt vergissen en Annebelle heeft het recht in eigen hand genomen. Inderdaad erg poëtisch omschreven

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, fijn dat het je bevalt. Weleens bananenbier gedronken? @Madd, een filmpje, beter kan ik me niet wensen. :) en @Siv, je kunt je m.i. niet vergissen in vullis van nature. Dank jullie voor de reacties.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is zo'n grote dosis leed, en je dient het zo realistisch op, dat ik bijna opgelucht ben dat het zo'n kort verhaal is. Klein vraagje: aan het begin strekt Annabelle zich loom uit, aan het eind trilt haar hand van inspanning. Bedoel je dat zo? "Hij bleek ook een bel." lijkt me een goede slotzin. Ik zou de opdracht#81-zin achterwege laten.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een misleide vrouw is tot veel in staat. Waarschijnlijk heeft hij haar een perfect leven beloofd, zolang ze zijn vrienden maar kon vermaken. 'Haar hand trilt van de inspanning' , dan vraag ik me even af, welke inspanning? De kracht waarmee ze een mes of iets gelijkaardigs in zijn zij heeft geplant? 'Hij bleek ook een bel'.' vind ik een geweldige zin Mili, om zijn sterfelijkheid duidelijk te maken. Een zeepbel die langsdrijft, je een kleurrijk leven belooft, en tenslotte uit elkaar barst. Heel graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@gs, om je eerste zin heb ik geglimlacht, ik kan het nog wel een graadje erger maken. Tweede zin: ik bedoel het zoals het er staat. Annabelle gaat liggen naast de man die ze zwaar heeft verwond. Vandaar de luchtbelletjes in het wondvocht van de eerste zin. En de opdrachtzin moest ik toch ergens plaatsen? @marlie, vrouwen worden onder valse voorwendsels 'geïmporteerd' om als hoer te dienen. Ik laat je zelf invullen waar ze hem geraakt heeft. Zelf denk ik het te weten. In Annabelle zit ook een belletje. Dank voor jullie reacties. @Tja, het bestaat, ik heb het gedronken. Overweldigend. Je zou het ook lusten.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Je hebt dit verhaal weer op je eigen bijzondere manier geschreven. De beelden zijn helder. Zo te lezen is je hp behoorlijk in zichzelf gekeerd door de dingen die ze heeft meegemaakt - ik proef een zekere afstandelijkheid tot het gebeuren. Het einde was inderdaad onvermijdelijk. Ik vind het een afschuwelijk verhaal, maar wel steengoed geschreven.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
P.S. Ik ben het met gs eens dat het verhaal mag eindigen met: "Hij bleek ook een bel." Uiteraard heb je hier de opdracht-zin nodig maar mocht je het elders ook (willen) plaatsen dan zou ook ik die zin weglaten.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, hp is ook heel alleen. Stel je maar voor hoe zij uit haar leefomgeving is weggesleurd en de nieuwe niet kent. Ze is gelaten. De laatste zin mag van mij ook weg; alleen conformeer ik braaf aan de opdracht. Dank voor je reactie.

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met verwondering gelezen Mili, Wat een krachtig verhaal, ik krijg er zo de beelden bij. Mooi dat er zelfs 'bellen' in haar naam zitten :)

Rol

  • Anoniem
Hallo Mili, Triest verhaal. De bellen vormen een mooie rode draad door het verhaal, maken de fragmenten tot een geheel. Om uiteindelijk als één grote bel uiteen te spatten. Je weet goed een suggestie op te wekken, zonder het direct te zeggen. Knap gedaan. Je hebt je netjes gehouden aan de opdracht en de eindzin gebruikt, maar eigenlijk is het verhaal zonder die zin al rond. Ik zou hem weglaten en het in dit geval vooral zien als de inspiratie tot het verhaal. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Corrie, fijn dat je nog even langskwam. Qua laatste (opgegeven) zin heb je gelijk. De daad is al begaan. Dank voor je feedback.