Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#79B Angela

'Één van u mag naar binnen. En als het te gesprek te vermoeiend wordt, breek ik het af. Is dat duidelijk?' De woorden worden gedempt door het glas, maar ik kan de lippen van de trauma-arts zien bewegen. Ze heeft mooie lippen. Dat helpt. De twee mannen in het pak knikken kortaf. De oudste wijst met zijn duim naar zichzelf. Drie minuten later zit hij naast mijn bed. De arts staat aan het voeteneind. 'Dit is inspecteur Wetering, van de recherche. Hij heeft wat vragen voor je, Clint. Voel je je goed genoeg?' Ik knijp even mijn ogen dicht en mompel 'Ja'. Dat laatste stellen mijn ribben niet zo op prijs. Het is alsof er een kies uit de rechterzijde van mijn borstkast wordt getrokken, zonder verdoving. Ze kijkt me bezorgd aan, maar de rechercheur geeft haar geen kans en benut de zijne. Met zijn linkerhand beweegt hij traag een plastic zakje voor mijn ogen heen en weer. Met zijn rechter wijst hij op de inhoud: mijn smartphone. 'Wat is dit?' 'Mijn Samsung,' fluister ik. Ik moet lachen, wat onmiddellijk wordt afgestraft door een nieuwe pijnscheut. 'Waarom lacht u?' Ik schud kort mijn hoofd. Hoe zou de man kunnen begrijpen dat hetgeen hij in zijn hand heeft in mijn tijd eigenlijk hopeloos achterhaald is omdat het drie jaar oud is. 'Volgens het lab is het een telefoon, maar er staan filmpjes en foto 's op. En uw gegevens, of wat daar voor door moet gaan.' Ik frons mijn wenkbrauwen tot een vraagteken. 'Volgens die gegevens zou u in 1964 geboren zijn, maar dan zou u nu acht jaar zijn. U lijkt me toch eerder rond de vijftig.' 'Typefoutje. Het moet 1944 zijn.' Ik glimlach met mijn tanden op elkaar geklemd. 'Volgens het lab staan er filmpjes op van de Olympische Spelen. Veel filmpjes: Mark Spitz die zeven gouden medailles wint. En iets over een aanslag. Maar de Spelen zijn pas over twee maanden. Waar bent u mee bezig? Wat is dit?' Ik kijk de arts aan, sluit mijn ogen en beweeg mijn hand.' 'Mijnheer kan niet meer. Het is genoeg voor vandaag.' 'Maar deze man heeft iemand doodgeschoten in uw ziekenhuis, mevrouw. Met een .44 Magnum dat een serienummer heeft dat niet bestaat.' 'Deze man kwam hier zwaargewond binnen, mijnheer Wetering. En de man die hij neergeschoten heeft, achtervolgde hem en hield zijn pistool tegen het hoofd van een verpleegster. Kom morgen maar terug. Dit is niet meer verantwoord.' 'Ik heb nog twee maanden,' zeg ik vijf minuten later tegen haar. Ik vertel haar mijn verhaal en dat het in München begonnen is; de macht van terreur. 'Eerst moet je hier weg.' Ze gelooft me. 'Hoe heet je?' 'Angela.'

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kan aan mijn snothoofd liggen, of aan de niet aflatende afwezigheid van de kinderen, maar ik heb sterk het gevoel dat ik iets mis.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Ik knijp even mijn ogen dicht en mompel 'Ja'. Dat laatste stellen mijn ribben niet zo op prijs. Het is alsof er een kies uit de rechterzijde van mijn borstkast wordt getrokken, zonder verdoving] :thumbsup: Sterk! Ik heb gegoogled op Angela Eastwood maar kwam niet verder. Een soort -Terminator- terug om te waarschuwen? Waar kunnen we de rest van het verhaal vinden? Originele invulling, goede scene neergezet. :)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Angus, Ik moet nog iets langer puzzelen want ik krijg het verhaal nog niet helemaal samen. Al eerst komt bij mij de gedachte op aan het Bloedbad in Munchen. Vervolgens krijg ik niet helemaal rond hoe het zit met Hp en Angela. Dus vanavond ga ik dat eerst even nakijken. Ik vind jouw verhalen altijd knap geschreven.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, gs. Ik vrees dat uiteindelijk zal blijken dat het niet mogelijk is de geschiedenis daadwerkelijk te herschrijven.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar. Het kan aan mijn vermoeiende werkdag liggen, maar ik laat het bij: beterschap.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Marietje. De verbinding met Clint is de Magnum (Dirty Harry, 1971). Dirty Harry schoot volgens mij ook een gijzelnemer dwars door zijn kop - met zijn Magnum - terwijl die gijzelnemer een pistool tegen het hoofd van de gegijzelde hield. Angela is gewoon de trauma-arts. De goedopgeleide gevoelige tegenpool van de hp, die stiekem toch wel houdt van zijn doortastend optreden. En ja, hp komt vanuit de toekomst om iets te verijdelen wat niet te verijdelen is (naar mijn idee).

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, Dacht ook aan Munchen, maar kon na lezen ook geen specifieke link leggen, dank voor uitleg in #7m.b.t. Dirty Harry (ik herinner me zelfs niet die film gezien te hebben...) Begreep wel dat ie maar 2 maanden had om het onvermijdelijke trachten te vermijden. Hoe voelt het dan om een kies uit de borstkas te verwijdereren? Ik heb er geen flauw benul van, maar schoot er wel van in de lach! Graag gelezen !

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, Mooi geschreven! Ik had geen uitleg nodig om het te begrijpen. Moest het wel twee keer lezen maar dat heb ik wel vaker. Ik hannes even met die geboortedatum. Hp lijkt 50 en zegt geboren te zijn in '44 ipv '64. In 1972 is hij dan dus nog geen 30. Omdat ik de opdracht ken "weet dat hij uit de toekomst komt" en snap ik als lezer wel dat hij er uitziet als 50 maar ik lees geen verbazing op de gezichten van de agenten. Die kunnen m.i. niet begrijpen dat iemand van nog geen 30 eruitziet als iemand van 50. Dat zou ik op die koppen toch wel terug willen zien. Verder een hele leuke invulling van de opdracht. Ik heb er van genoten.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha. En ik maar zoeken naar Angela. Dank voor de uitleg.
ik voelde me al dom dat ik geen historisch relevante Angela kon verzinnen ... de naam krijgt ook wel verdacht veel aandacht, zo op het einde

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
de naam krijgt ook wel verdacht veel aandacht, zo op het einde
Ja, en dan ook nog eens die titel.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Angus, ik vind dit een interessant verhaal, alhoewel ook nogal onbegrijpelijk, maar de opdracht was een "science fiction-verhaal, dus opdracht goed ingevuld. :o