#66 bezoek bij de dokter
Peter de Bruin zit rustig in de wachtkamer te wachten op de dokter.
Hij moest er om 12 uur zijn, maar zoals bij elke dokter loopt de afspraak uit.
Plotseling hoort hij vanuit de hal een zware mannenstem zijn naam roepen, ‘Meneer de Bruin, komt u verder?’
‘Welkom, gaat u even rustig zitten. Hoe voelt u zich vandaag?’
‘Minder dan gisteren en beter dan vorige week, maar we blijven positief. Hoe ziet het er uit?’
‘Ik ben bang dat ik geen goed nieuws voor u heb. We hebben de resultaten van uw onderzoek bekeken en de uitslag is niet bepaald positief.’
‘Wat is er precies aan de hand? Hoe ernstig is het?’
‘Met de huidige diagnose kunnen wij u enkel en alleen een levensverwachting geven van ongeveer 1-5 jaar.’
‘Wat bedoeld u precies met de huidige diagnose, zijn er nog mogelijkheden?’
‘Ik zal het voor u uitleggen meneer de Bruin, u heeft nog recht op een second opinion. Hoewel ik denk dat dit geen andere diagnose zal opleveren. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.’
‘1 tot 5 jaar! Ik moet dit even laten bezinken zeg!’
‘Ik weet dat het hard bij u binnenkomt en als u wil kan ik nog een gesprek voor u inplannen, voor het geval u nog vragen heeft. Wel wil ik u er op attenderen dat we zo snel mogelijk moeten beginnen met de bestraling.’ Peter zwijgt even en kan de uitslag maar niet geloven.
‘ Ja ja dat is wel goed. Maar ik wil nu eerst heel graag naar huis naar mijn vrouw en mijn dochtertje.’
‘Ik ga u een hand geven en wens u alle sterkte van de wereld toe.’
‘Dank u wel dokter en tot ziens.’
@Bossie, mag ik met alle
@Bossie Ik ben het met mili
Het verhaal begint voor mij
Een fragment waar veel in