Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #57 - Dubbel bedrog

‘Ben je er dan nu echt klaar mee?’ ‘Hartstikke, meer dan klaar. Dit was de spreekwoordelijke druppel. Ik ga nooit meer terug.’ ‘Dat zei je de vorige keer ook.’ ‘De vorige keer was anders, toen was er nog een kleine kans. Een hele kleine, weliswaar, maar in iedere geval een kans. Die kans heeft hij nu niet meer. Hij heeft het volledig verpest.’ ‘Je hebt me nog steeds niet verteld wat er gebeurd is.’ ‘Moet dat dan? Hij heeft het goed verknald, dat is één ding wat zeker is.’ ‘Is hij vreemd gegaan?’ ‘Nee, natuurlijk niet. Je weet toch dat hij me zoiets nooit zou aandoen. Bovendien zou ik vreemdgaan niet eens zo heel erg vinden. Daar zouden wij wel weer bovenop komen. We hadden trouwplannen, snap je, Evelien? Trouwplannen, dan verbreek je niet zomaar een relatie.’ ‘Roos ga alsjeblieft zitten, ik schaam me dood.’ ‘Opper dan ook niet zo’n idiote situatie.’ ‘Maar wat is er dan gebeurd? Is hij erachter gekomen dat jij je je rijker voordeed dan je eigenlijk was?’ ‘Kun je het nog harder zeggen? Binnenkort weet het hele terras dat ik me wat belangrijker heb voorgedaan om zijn aandacht te trekken. Al die moeite voor helemaal niets. Weet je wel niet hoe lastig het is om een winkel te vinden waar je nog geen merkkleding gekocht en weer geruild hebt? Heb jij enig idee hoeveel moeite ik voor hem gedaan heb, om me te schikken naar hem?’ ‘Wat kan hij dan in hemelsnaam gedaan hebben dat je opeens niets meer met hem te maken wil hebben?’ ‘Hij bleek geen miljonair te zijn. Het huis was niet van hem, hij droeg geen dure maatpakken en die limousine met chauffeur was gehuurd.’ ‘Meen je dat nou?’ ‘Ja, ongelooflijk of niet dan? Ik zag het kaartje uit zijn jasje piepen en toen wist ik genoeg. Ik ben zo boos op hem ik kan dit tafeltje wel in het weiland gooien.’ ‘Ik bedoelde eigenlijk of dat serieus de reden was dat je boos op hem bent.’ ‘Hoe bedoel je?’ ‘Betekent dat niet dat hij juist veel voor je over heeft, zichzelf naar jou probeert te schikken?’ ‘Je snapt het echt niet, of wel?’ ‘Roos, je laat dat tafeltje staan. Roos, zet het nu onmiddellijk neer, hoor je me?’

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hilarisch, Anne! De oppervlakkigheid van de mensen.. Zeer luchtig en ludiek geschreven, mooi!

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anne, Wat een goeie dialoog. De kunst van het dialoog schrijven wordt door niet veel mensen beheerst. Jij bent één van deze. Leuk gedaan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij dat het verhaal goed uitpakte, want van inspiratie was weer eens geen sprake! Ook ben ik blij dat de verborgen handelingen die in het dialoog zitten duidelijk waren voor de meesten.
Leuk verhaal. Ik begreep alleen niet zo goed waarom Roos moest gaan zitten en de ander zich doodschaamde.
Roos is nogal een opvliegend type.
‘Is hij vreemd gegaan?’ ‘Nee, natuurlijk niet.
Hier staat Roos op uit verontwaardiging/woede. Ze leunt over het tafeltje heen Evelien en prikt met haar vinger in haar richting.
Je weet toch dat hij me zoiets nooit zou aandoen. Bovendien zou ik vreemdgaan niet eens zo heel erg vinden. Daar zouden wij wel weer bovenop komen. We hadden trouwplannen, snap je, Evelien? Trouwplannen, dan verbreek je niet zomaar een relatie.’ ‘Roos ga alsjeblieft zitten, ik schaam me dood.’
Hopelijk snap je het nu wel.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet je wel niet hoe lastig het is om een winkel te vinden waar je nog geen merkkleding gekocht en weer geruild hebt? ’
Leuke zin, leuk verhaal. "Keeping up appearances."

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Anne, Ik zou het tafeltje wel in het weiland willen smijten. Ahh... kennelijk is er dus ergens een weiland of bedoeld ze een weiland in het algemeen? Als verbeterpunt zou je eerder kunnen vertellen dat er een weiland in de buurt was, of dat de koeien in de wei ergens aandacht vragen. Dan komt het terras ook niet zo uit de hemel vallen. Succes! Leuke invulling van het verhaal.