Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#57 - Het interview

God weet wat ik aankan en wat goed voor me is. (om toch nog wat in het thema van vorige week te blijven) Als onervaren journalist en groentje van de groep probeer ik me door de mensenmassa heen te wurmen. Ik ben op zoek naar de vrouw waarover men in alle boekjes, kranten en nieuwsuitzendingen praat. Ze is een nieuw fenomeen, een nieuwe marginale en daar houdt de media van. Ik ken haar echter nog als Lieve, het meisje dat naast me zat bij wiskunde. Ze wordt omcirkeld door de bende aasgieren en ik zit vast tussen de camera van een televisieploeg en zijn presentator, die mij met een zure blik blijft aanstaren en net niet tegen me snauwt. Gefascineerd staar ik enkele seconden naar zijn über-snor, waarna ik me mijn belofte aan de redactie herinner. Ik steek mijn armen in de lucht en begin hardnekkig te zwaaien. ‘Lieve, Lieve, kijk hier dan. Ik ben het, Meike.’ Ze kijkt niet op, dus ik probeer het nog eens, en nog eens, en... mijn pogingen zijn vruchteloos. Maar wanneer Lieve haar ogen even over de meute laat dwalen, vangt ze mijn blik. Ik ben opnieuw aan het zwaaien en roepen, als er bij haar een glimlach verschijnt. Ze stoot de man naast haar aan, fluistert iets en wijst naar mij. Ik kon wel een vreugdesprongetje maken: exclusief interview met Lieve Hardmann voor NVD door Meike Treus. Wat een start van mijn carrière! Iets later word ik door de bodyguard, of toch iets dergelijks, van Lieve uit de massa gehaald en brengt hij mij naar een donkere auto met geblindeerde ruiten. ‘Wacht hier.’ Als Lieve uiteindelijk haar benen in de auto zwiert, stuiter ik haast van opwinding. ‘Meike, hoe gaat het met je. Je ziet er fantastisch uit. I really love your new hairstyle!’ Niet wetend wat te denken, kijk ik Lieve aan en stotter ik iets dat lijkt op: ‘Haha, jij ziet er anders ook wel goed uit.’ Wat er verder volgde was een diep gesprek over de moord en haar gevoelens die ze daarbij had. Ik herinner er mij niet veel van. - Halleluja voor audioapparatuur! - Ik was te gechoqueerd door de verklaring die ze mij gaf: ‘God wist dat dit goed voor me is en dat ik het aankan, dus gaf hij mij de taak de wereld te verbeteren.’ Ik kon niet anders dan besluiten dat het eens zo rationele meisje uit wiskunde veranderd was in een gehersenspoelde trien.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker verhaal Lilithx. Een goed kort verhaal trekt je snel in het verhaal en dat deed je goed met je bijzonder krachtige inleiding over de moeilijkheden die je ervaart als groentje in de journalistiek. Ik voelde de frustratie om dichterbij te komen en als lezer is het dan ook bevredigend om te merken dat haar inzet wordt beloond. Ik heb het graag gelezen

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ben ik benieuwd waar je dit gehoord heb en in welke context. Emoties die je (goed) functioneren in de weg staan, zijn heel herkenbaar.
Hallo Marcus Hierbij verlos ik je van je nieuwsgierigheid: - aasgieren: In mijn derde jaar humaniora heeft er bij ons op school een jongen zelfmoord gepleegd. Het personeel en de leerlingen van de school noemden de journalisten, die toen aan onze schoolpoorten stonden, aasgieren. - God geeft niet meer dan wat men aankan: Iedereen maakt verschillende zaken mee in zijn leven; de ene al wat meer dan de anderen; het ene al wat erger dan het andere. Op een date tussen mijn hubby en ik (wij houden elke maand een date - de even maanden organiseer ik de date en in de oneven neemt hij de taak op zich) hadden we een cursus zen-schilderen gevolgd. De vrouw die deze cursus gaf beweerde ook in contact te staan met een hoger wezen. Ik was natuurlijk ontzettend nieuwsgierig, want ik heb mijn standpunt in deze zaken nog steeds niet gevonden/ingenomen. Ik ben immers atheïst, maar ik ben wel ongelooflijk gefascineerd in paranormaal begaafde mensen, vooral omdat ik me dan afvraag. Is het echt of bestaan er werkelijk mensen die hun beroep maken van oplichterij. Haar woorden op mijn vraag waren uiteindelijk: 'God geeft niet meer dan wat je aankan en wat goed voor je is.'

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, leuk verhaal. Ik wilde graag het einde weten. - ik zit vast tussen de camera van een televisieploeg en zijn presentator,- :)
Dank je, Angelieke

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuosuo: dat mag jij zelf aanvullen. Ik dacht persoonlijk aan de davinci code en die griezelige blonde man ;) de moorden worden in ieder geval gepleegd uit extremistische religieuze overwegingen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, ik vind het begin van je verhaal heel intrigerend. Het einde verrast me, ik had een beroemdheid in mijn hoofd, geen moordenaar. Graag gelezen :thumbsup:.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja ik vond het ook leuk om te lezen, verrassend eind inderdaad. Doet een beetje amerikaans aan, daar hoor je veel vaker van mensen die uit naam van het christendom zeer extreme dingen doen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne, ik zie het wel als een compliment dat ik je verrast heb. Uiteindelijk wordt het saai als we altijd het verdere verhaal kunnen voorspellen. Ik vind het ook wel goed dat je dacht aan een beroemdheid. Misschien gaf ik die indruk wat doordat ik geef duistere voortekens gaf, maar uiteindelijk zie je toch vaak dat moordenaars en andere misdadigers die breed uitgesmeerd worden in de media er vaak uitzien als beroemdheden. Iedereen kent hun naam, en ze krijgen ook regelmatig nog liefdesbrieven of fanmail. Griezelige gedachte, niet? @Allie, zelf dacht ik helemaal niet aan Amerika of elk ander land. Extremisten vindt je nu eenmaal overal. De ene zitten juist wat beter verstopt dan de anderen. Elke (geloofs)overtuiging heeft extremisten als aanhangers. Jammer genoeg, maar het is wel zo.. Ik ben blij dat je het leuk vond m te lezen.