schrijfopdracht# 54- Bad mobile
Bad mobile
Ze drukt bij de kelderdeur op de afstandsbediening. Het ontgrendelen van het slot doorbreekt de stilte in de parkeergarage. De bewegingsmelders laten de tl-lampen aanfloepen die haar begeleiden naar haar auto. Ze smijt haar tas op de bijrijdersstoel, start en sluit haar portier.
Wielen piepen. De dichte slagboom laat de remlichten branden. Ze schiet naar voren, maakt haar veiligheidsriem vast en tapt met haar voet tegen het gaspedaal.
Nipt glipt ze onder de slagboom door omhoog, linksaf de stille straat op. In haar achteruitkijkspiegel ziet ze hoe opstuivende bladeren rood worden belicht. De remlichten spannen samen met het stoplicht en zetten de donkere straat in een helse gloed. Onrust bezet haar buik en eist een actie. Haar rechtervoet geeft gehoor, haar linkervoet geeft de vrijheid. De motor loeit, het gegrom vult de kleine ruimte.
Spinnende wielen gillen door de nacht. Een lichtflits verzekert haar van een boete. Het stuur trilt. De toerenteller smeekt haar om te schakelen. Ze fronst haar wenkbrauwen en drukt de muziek uit.
Waarom is hij niet gekomen? Waarom krijg ik al achtentwintig en een half uur geen contact met hem?
Het licht van de lantaarnpalen beschijnen steeds korter de mat zwarte auto. De bebouwing ervaart ze als een donkere streep. Op de automatische piloot rijdt ze Rotterdam uit, richting Parijs.
Dit is de eerste keer dat ze opziet tegen de lange rit naar zijn huis.
Mili schreef: @Marietje, ik
Hallo Marietje Het is
@Meta, bedankt voor jouw
Dankje Marietje Dat wens ik