Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #48 - Better luck next time!

Ik voel de onrust gieren in mijn lijf. Gespannen knoop ik mijn stropdas voor de spiegel. Ik doe het bovenste knoopje van mijn jasje dicht. Ik kijk tegen een frisgeschoren kop, maar vooral de twinkeling in mijn ogen verbaast mij. Had niet gedacht die nog aan te treffen. Tien minuten te vroeg loop ik op de receptiebalie af. Het marmer en de gouden letters glimmen mij tegemoet. Mijn voetstappen weerkaatsen door de grote open ruimte. Ik voel me machtig. Twaalf minuten geleden niet, toen ik de roze snorfiets van mijn moeder twee straten verderop parkeerde. Ik wilde niet op de fiets, want dan zou ik gaan zweten, op de trein kan je niet vertrouwen, het was te ver om te lopen, en een auto hebben ik en mijn moeder niet. ´Goedemorgen, ik heb om 09:00 een afspraak bij meneer van Loon.´ 'O wat spijtig, u bent zeker meneer Zuydewijk.' 'Dat klopt.' 'Het is al bijna 10:00 meneer.' Met de topjes van haar vingers draait ze aan haar zilveren pen. 'U hebt zich vergist door de zomertijd.' Vlug kijk ik op mijn horloge. Ik zie toch echt 08:51 staan. Ik kijk weer naar de vrouw achter de balie die met haar pen naar een flatscreen boven een bank wijst. Het nieuws staat aan, rechtsonder in beeld een klokje. Inderdaad, 09:51. Er volgen drie akelig pijnlijke seconden. 'Meneer van Loon maakt zeker geen uitzonderingen?' Ze schudde haar hoofd. 'Nee, sorry' Ik wist het antwoord eigenlijk al. 'Wilt u mijn oprechte excuses overbrengen?' Ze knikt, maar we weten allebei dat daardoor niks zal veranderen. Ik laat vijf pakjes instantnoodles en een 6-pack bier op de band vallen. Meer geld is er niet voor eten deze week. Als ik wacht tot ik aan de beurt ben denk ik aan het aanbod van mijn moeder. 'Je mag zo vaak komen eten als je maar wilt.' Ik zie de borden vol met groente en sappig draadjesvlees al voor me, maar tegelijkertijd maakt het me boos. Ik ga niet bij mijn moeder zitten eten. 'Ik ben geen fucking kleuter'. 'pardon?' zegt de cassiere. 'O sorry, zei ik dat hardop?'

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach ik krijg zwaar medelijden met de HP. Die instantnoodles met bier. Dat moet zwaar op de maag liggen. Mooi geschreven. We denken er allemaal wel eens aan, hoe vervelend het zou zijn als we de klok vergeten te verzetten.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeer leuk geschreven. Alleen een sixpack bier kost ongeveer 5 euro, als je die nou laat, dan kun je toch nog een leuke maaltijd kopen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Lucius, Ze knikt nee en ze schudde ja? Deze moet omgedraaid zijn ;) Ze knikt, maar we weten allebei dat daardoor niks zal veranderen. ( ze schudt ) Taalzeurtje: 'pardon? Mag met een hoofdletter geschreven worden Ik vraag me alleen af waar de HP nu een afspraak heeft. Waar heb je een persoonlijk gesprek voor inkomsten of voedsel om de week door te komen? Ik kan hem zo snel niet bedenken. Misschien wil je dat nog verklappen. Ik vind hem ook erg koeltjes reageren voor iemand die geen inkomsten heeft voor de komende week. Ik zou graag meer emotie gevoeld willen hebben. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucius, Jouw hp heeft dikke vette pech. Alsof het maar normaal moet zijn om twee keer per jaar de tijd te verschuiven. De afsluitende alinea vind ik het mooist. Zo menselijk. @RichardOtten, gezondheidsmaniac! Bier ter verdoving van de realiteit is ook belangrijk.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi menselijk geschreven, Lucius. Ik kon me goed identificeren met jouw hp. Gelukkig kan hij bij zijn moeder eten. Het detail van de roze snorfiets vond ik goed gekozen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@nyceway, Bedankt voor het lezen en je comment! @richardotten, Thanks voor het lezen! De HP verkoos een deken over zijn emoties voor gezond eten. ;-) @indrany, Dank je voor het lezen en je reactie! Mijn HP gaat op sollicitatiegesprek.. ;-) Verder kan ik me niet zo vinden in dat je hem koeltjes vind. Hij is gelaten, maar echt koeltjes.. Ik vind de situaties die ik schets toch ook genoeg vertellen...( en die 350 tekens he, dat betekent keuzes maken! ;-) ) Maar fijn dat je het graag gelezen hebt! @nicole brouwer, De beste man is op sollicitatiegesprek. ;-) Bedankt voor het lezen en je post! @johanna B, Dank je voor je comment en het lezen! Fijn! Fijn dat je het ook als menselijk beschrijft, vind ik een mooi compliment! @janpmeijers, Haha, goede tip! (hoe maak ik zo'n duimpje?) (b) Bedankt voor het lezen! @Schrijfcoach Odile, Dank je post! Super fijn dat het menselijk over kwam, fijn compliment! Dank je!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig die roze fiets en dan twee straten verder parkeren. Op de eerste morgen na de zomertijd mogen ze van mij wel een beetje rekening houden met dat uurtje. Kan gebeuren toch?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucius7, Een heel leuk vertelde gebeurtenis, die ons allemaal kan overkomen als we niet goed opletten. Daarom wat mij betreft: afschaffen die zomer- en wintertijd. In de zin: 'Er volgens drie akelig pijnlijke seconden.' staat een s te veel. Als je die weghaalt is het helemààl oké.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat sneu voor hem dat hij te laat is. De noodles met het bier maken het verhaal lekker realistisch. Graag gelezen!
ogen verbaasd mij
ogen verbaast mij

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddbrug, Daar houd een chique advocatenkantoor geen rekening mee. Daar werken alleen de allerbeste(n?). Daar werken alleen mensen die geen privé leven hebben, mensen die smetteloos zijn, mensen die nooit fouten maken, mensen waarvan hun bloed uit koffie bestaat, hun vingers permanent zwart van de inkt, door het bladeren door de dossiers, hun maatpak is hun tweede huid, en kreeft eten doen ze tijdens het ontbijt! Bedankt voor het lezen en je post! @schrijvenmaar, Fijn! Bedankt voor het lezen en je reactie! @jules de lac, Fijn dat je het een leuk stukje vond! Bedankt voor de correctie! @anne borneman, Dank je voor het lezen en je comment! Ik zal het aanpassen.