Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#42 - Het etentje

[…] ‘Om vijf uur.’ [...] ‘Ja, dat is goed. Ik zal wachten aan de voorkant.’ [...] ‘Nee, aan de parking rechtover het tankstation.’ […] ‘Nee, ik heb alles. Je hoeft niets mee te brengen.’ […] ‘Ik weet het.’ […] ‘Nee, ik maak het niet te pikant voor pa.’ […] ‘Doe ik.’ […] ‘Uhu, maar ik moet nu echt afleggen. Ik sta in de winkel.’ […] ‘Tot straks.’ [...] 'Ik ook van jullie.' Ik laat het mobieltje in mijn tas glijden en verontschuldig me tegen de omstaanders. De ietwat oudere dame voor me in de rij glimlacht even en draait zich dan weer om. Ze is de enige die reageert. Haar zurige parfum dringt mijn neusgaten binnen, terwijl ik haar in een oogopslag van top tot teen bekijk. Zouden ze straks graag een voorgerechtje hebben? En wat als mijn moelleux mislukt? Zouden ze spaghetti niet te simpel vinden? Misschien had ik beter iets chiquer klaar gemaakt, zodat ik kon laten zien dat ik het heus wel red. En dan gefrituurde hapjes, had ik nu echt geen gezonder alternatief kunnen verzinnen. Straks denken ze nog dat ik ongezond leef of niet kan koken. Gedachten razen in topsnelheid door mijn hoofd, ondertussen drum ik met mijn vingertoppen een deuntje op de ijzeren baar van de winkelwagen. De wijzers op mijn horloge geven kwart over negen aan. Ik blijf naar de secondewijzer staren, tik, tik, tik, tik, tik, en kom even tot rust. Een korte welkome adempauze, voor eventjes maar, want dan glijdt mijn blik alweer af naar de overvolle winkelwagens voor mij. Weemoedigheid overvalt me en voert me mee naar mijn ellenlange to-do-lijst, die thuis ligt te wachten. Ik moet het appartement nog spik en span kuisen of moeder zou denken dat'k het niet aankan op mijn eentje. Dat ik verloren loop na de breuk met Johan. Ze zou me vragen terug te komen naar huis. Ze zou het zo verleidelijk aanbieden, dat ik zou toestemmen, om me nadien weer gevangen te voelen als een porseleinen popje in een glazen vitrinekast. Ik moet straks alles echt op orde hebben, zodat ik mezelf kan bewijzen aan hen. En aan mezelf.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn inzending is niet volledig volgens opdracht (en ook te lang), maar dit typetje sprong onmiddellijk in mijn hoofd. Voor de lay-out van het telefoongesprek ben'k ook even gaan piepen naar Leonardo's vorige inzending.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het klinkt alsof HP de zaakjes best onder controle heeft. Dat bewijzen lukt vast wel. Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind die zuur stinkende dame niet per se nodig. Graag gelezen weer.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf altijd met herinneringen in mijn achterhoofd. Deze week had mijn man een nieuwe parfum geprobeerd en die stonk zo hard, dat bij het schrijven van dit stukje, de geur weer terugkwam. Vandaar de zuur ruikende dame :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een nerveus type. Op mij komt het over alsof ze het juist niet op orde heeft. Vandaar dat ze zo zenuwachtig is. Ze weet dat haar moeder haar door zal hebben. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind de variatie in het verhaal erg leuk om te lezen. Het eerste deel om zelf in te vullen dan een stukje beschrijvend en dan heel herkenbaar alles wat in je hoofd af speelt en vervolgens de druk om alles toch maar zo goed mogelijk voor elkaar te hebben. Wat is dat toch dat we onszelf altijd zo moeten bewijzen. Sta je in een supermarkt ?

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind de variatie in het verhaal erg leuk om te lezen. Het eerste deel om zelf in te vullen dan een stukje beschrijvend en dan heel herkenbaar alles wat in je hoofd af speelt en vervolgens de druk om alles toch maar zo goed mogelijk voor elkaar te hebben. Wat is dat toch dat we onszelf altijd zo moeten bewijzen. Sta je in een supermarkt ?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nicole, yep, het hoofdpersonage staat inderdaad in een supermarkt :) Dank je, Blavatski.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lilithx, Dat de HP zich verontschuldigt na het telefoongesprek zegt eigenlijk al alles. Je hebt een herkenbaar type neergezet, ze wordt steeds zenuwachtiger omdat ze weet dat moeder altijd iets aan te merken heeft.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lilithx, Mooi gedaan. Je voelt de onrust zo doorheen je HP sluipen. Schitterend weergegeven en levensecht. Wat kunnen etentjes toch een kwelling zijn ;) Ja... ik heb het erg graag gelezen!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lilithx, heerlijk onrustig verhaaltje, ik herken dat. Leuk gedaan! Heerlijk het Belgische tintje in het taalgebruik.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lili, een Vlaams stukje in optima forma. Ik heb een indruk dat je helemaal jezelf bent geweest. Hoewel afleggen (ik begrijp dat jij ophangen bedoelt) in Nederland in verband wordt gebracht met een overledene. Nou ja, misschien heb je je mobiele telefoon wel staan strippen uit pure ergernis. En je hebt het ook over een baar. :) Als culigeïnteresseerde ben ik nieuwsgierig naar je moelleux. Is dit iets met ruggenmerg? Een mini-tragikomedie van jouw hand. Fijn je gelezen te hebben.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili: moelleux, mmmm. Ken je dat niet? Dat is één van de lekkerste chocoladedesserts :) Ik ben er verzot op, veel calorieën weliswaar, maar o zo lekker. Dat moeten we dan ooit samen eens eten!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een diversiteit in de vorm van je verhaal! Daardoor komt het onrustig over maar dat is de HP ook! ;) Waarom willen we ons altijd maar bewijzen tegenover onze ouders die ons door en door moeten kennen? Weer graag gelezen! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil iedereen graag even bedanken die de tijd heeft genomen om mijn stukje te lezen. Van velen heb ik hun stukje zelf nog niet gelezen, maar mijn hoofd zit ergens anders. Ik loop elke week 2x het ziekenhuis op en af en zit vol met hormonen. Ik hoop echt dat jullie het mij niet kwalijk nemen dat'k jullie stukjes niet lees/geen opmerking heb gegeven. Het zijn er ook zo veel hé :) Ik ga in ieder geval bij de nieuwe wekelijkse opdracht meer mijn best doen.