Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 37 Roodkapje (2) - Opghangen

Toen Roodkapje een mooie bloem voor haar oma plukte, hoorde ze wat in het struikgewas. Ze kijkt op en ziet een grote hond. ‘Oh, wat ben jij een mooie hond.' ‘Ik ben een wolf, een lieve wolf. Wat heb je in je mandje?’ 'Broodjes voor mijn oma. Die woont in het hutje verderop. Mag ik je aaien?’ 'Jawel, maar dan wil ik de broodjes.’ ‘’Nee, die zijn voor oma.’ ‘Ik wil de broodjes, anders ga ik bijten.’ En meteen greep de wolf de mand. ‘Hela, ben je helemaal gek geworden, jij lelijk rotbeest. Hier, pak aan, hier en nog een.’ Terwijl ze dit uitriep, trapte ze de wolf een aantal keren keihard in zijn buikstreek. De wolf liet zijn prooi los. ‘Waf, waf, au, au, aaah’ schreeuwde het beest. Nu ging Roodkapje met de mand links en rechts tegen de wolvenkop meppen. ‘Wegwezen, jij ellendeling.’ Met de nodige wafs en woefs vloog de wolf het bos in. Het was al laat geworden, dus ging Roodkapje weer snel verder, terwijl ze vrolijk zong: ‘Die zien we nooit meer … terug.’ Toen ze de hut binnentrad, zag ze een raar wezen in bed liggen. ‘Oma, wat is er met jou gebeurd?’ ‘Niets,’ bromde het wezen. ‘Je hebt van die grote oren en ogen en een rare neus. Maar wacht eens, jij bent oma niet. Jij bent die gemene, smerige wolf. Eruit jij, rotzak,’ riep ze, terwijl ze weer met de mand erop los sloeg. ‘Eruit. Nu!’ De wolf rolde uit bed en hield zijn poten voor zijn kop. ‘Waar is oma gebleven?’ ‘Weet ik niet.’ ‘Jawel, weet je wel. Vertel op, of ik laat je alle hoeken van de kamer zien. En waarom heb je zo’n belachelijk dikke buik?’ ‘Weet ik niet.’ ‘Jawel. Weet je wel.’En ze bleef op hem inslaan. ‘Ik heb haar per ongeluk ingeslikt,’ stamelde het angstige beest. ‘WHAAAT? Heb je oma opgevreten? Hier, hier, hier.’ Bij elke klap kromp de wolf verder ineen. ‘Ik ga je buik opensnijden, verdomme.’ ‘Nee, nee, niet doen alsjeblieft.’ ‘Weet je wat. Ik bind je achterpoten vast en hang je ondersteboven aan de balk boven het bed. Als je tegenstribbelt, ga ik je opensnijden, begrepen?’ ‘Ja, ja.’ Toen het beest zich gewillig liet ophangen, ging Roodkapje op zijn rug en achterwerk slaan. ‘Au, aaah.’ Ineens lag oma op bed.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat wel grappig is aan het grootste deel van de inzendingen, is dat Roodkapje zo assertief is geworden. Roodkapje anno 2015 is eigenlijk nogal een schreeuwende egotripper die met vlagen zelfs denkt dat ze onaantastbaar is. Letterlijk heel erg van nu dus. Jouw Roodkapje is ook niet bepaald een bangerik. Sterker nog, die arme wolf slikt per ongeluk oma door en wordt helemaal lamgeslagen. Laat het arme beest naar een 'blijf van wolfs lijfhuis' vertrekken. Maar ja, Roodkapje kan natuurlijk ook niet accepteren dat haar zo'n groot leed wordt aangedaan. Leuk verhaal, Jules. Ook heel erg van u. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig inderdaad dat Roodkapje vaak agressiever wordt in onze verhalen. Een meid met ballen, daar houd ik wel van.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Wat een agressieve Roodkapje! Gaat de Wolf nu bellen met slachtofferhulp huiselijk geweld! :p Dit verhaal zou het geweldig doen als voorleesverhaal op een lagere school: het heeft een wijze les in zich! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Jules, een beetje over de top, maar dat mag ik wel. Mooi vond ik vooral het stukje over de dikke buik. De lezer weet precies wat daar aan de hand is en de wolf houdt zich van de domme. Heel leuk

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Johanna B, De 2 belangrijkste eigenschappen van de 20 vond ik inderdaad dat ze niet bang is en zich flink kan verweren. Dat is dus goed overgekomen. Tegenwoordig zijn de dames immers geen doetjes meer, toch?
Leuk verhaal, Jules. Ook heel erg van u. Graag gelezen.
Bedoel je '... heel erg van u, of na nu'? Ik hoop van 'nu', want je hoeft echt geen u tegen me te zeggen, Johanna. Dank voor je bijdrage

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marietje, ik denk niet dat de wolf het aandurft om naar slachtofferhulp te gaan met zo'n agressieve tegenstandster.
:D Dit verhaal zou het geweldig doen als voorleesverhaal op een lagere school: het heeft een wijze les in zich! :thumbsup:
Ik heb geen verstand van onderwijzen, maar voorlezen aan kindertjes van zoveel agressiviteit, lijkt me niet zo pedagogisch, toch?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Henny voor je reactie. Ik dacht deze keer maar eens wat minder lief te zijn in mijn verhaaltje. En dat het, gezien de reacties, positief overkomt, is wel leuk om te lezen.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel grappig vond ik het. Dat Roodkapje van jouw is een taaie tante. Ik moest eigenlijk denken aan de cartoons van Tom en Jerry en heb smakelijk gelachen. Goed zo Jules!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb geen verstand van onderwijzen, maar voorlezen aan kindertjes van zoveel agressiviteit, lijkt me niet zo pedagogisch, toch?
Helaas krijgen de kinderen real life al veel agressie mee. ( games, strijd in de klas, jeugdjournaal) Ik bedoelde meer de les dat ze assertief moeten zijn! ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Johanna B, De 2 belangrijkste eigenschappen van de 20 vond ik inderdaad dat ze niet bang is en zich flink kan verweren. Dat is dus goed overgekomen. Tegenwoordig zijn de dames immers geen doetjes meer, toch?
Leuk verhaal, Jules. Ook heel erg van u. Graag gelezen.
Bedoel je '... heel erg van u, of na nu'? Ik hoop van 'nu', want je hoeft echt geen u tegen me te zeggen, Johanna. Dank voor je bijdrage
Ik bedoelde van nu uiteraard. Maar het mag ook wel van u zijn. Je mag zelf kiezen (stel dat je stiekem toch graag u wordt genoemd).

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Rynlandt, dank je voor de reactie. Fijn dat je smakelijk gelachen hebt. Is goed voor je gezondheid, geloof ik. @ Marietje, ik heb je opmerking nu begrepen. @ Johanna, geen U a.u.b. Dus houdt ik het nu op NU. @ Tja, ook jij weer bedankt voor je commentaar. R.k. is niet slecht, hoor. Ze wordt alleen heel erg kwaad bij onrechtmatig handelen. @ bartsnel, leuk te horen dat je hartelijk gelachen hebt. Probeer vaker wat humor in mijn stukjes te stoppen. Overigens, wees niet bang voor R.k., want die wolf is doodsbang voor haar geworden. Jij ook bedankt.