Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#37 Vervolg jenever en Sushi

14 januari 2015 - 16:20
Uit opdracht 36 Roodkapje keek door de struiken: er liep een grote hond, een soort herdershond. Hij leek op Bello, die vorig jaar was overleden. “Bello!” Het beest reageerde niet. Misschien was het toch niet de geest van haar troeteldier. Plotseling stond hij voor haar. “Waar ga je naar toe?” Een hond die kon praten! “Naar oma, die is ziek. Ik breng haar Sushi en jenever.” “Dat is lekker! Ik voel me ook niet zo tof. Mag ik een slokje?” “Nee! Oma heeft de hele fles nodig, anders kan ze niet opstaan.” De hond maakte dat hij wegkwam en Roodkapje liep door. Oma lag in bed, maar ze zag er anders uit. Zo zie je maar, ook veel drank kan te weinig zijn. “Oma, wat heb je grote oren.” Vervolg # 37 “Zo kan ik beter horen.” Wat had opoe ineens een zware stem. Zeker de hele nacht doorgezopen en doorgerookt. “Oma, je neus is ook anders.” Kwam van de jajum. Elke week was de neus groter, maar deze keer was hij zwart in plaats van rood, zoals normaal. “Zo kan ik beter ruiken,” kraste het oudje. Nu Roodkapje haar eens goed bekeek, viel het haar op dat opoe wel erg behaard was geworden. En dat binnen een week. Misschien was dat een teken, misschien ging ze binnenkort dood. Dat zou mooi zijn, dan hoefde zij tenminste niet meer elke dag naar dat mens toe. Plotseling begon opoes buik hevig te schudden. Als ze maar geen diaree kreeg, waar ze bij was. Daar had ze echt geen zin in vanmiddag, dat trok ze echt niet. Hupsakee de eeuwige jachtvelden op en geen troep achterlaten, alsjeblieft. Ze moest niet vergeten straks een droevig gezicht op te zetten als ze het haar moeder vertelde. Opoe kroop ineens uit de buik. Even dacht Roodkapje dat ze dubbel zag, maar nee, het hoofd op het kussen was wel degelijk een ander. Het was die wolf die ze daarnet was tegengekomen. Als een vergeten vod lag zijn vel op het bed. “Krijg nou de klere! Dat rotbeest heeft me opgevreten! Wat een mazzel dat ik altijd een mes in mijn steunkous draag!” Zonder iets te zeggen, overhandigde Roodkapje haar de mand met Sushi en Jenever. “Nou oma, ik ga maar weer eens. Ik moet nog huiswerk maken.” “Huiswerk me reet! Maar lazer maar op! Als je maar zorgt dat je morgen op tijd komt met mijn jenever. Ik heb uren zonder gezeten.” Vanuit haar ooghoek zag Roodkapje de wolf de keukendeur uitsluipen. Ze moest zijn voorbeeld maar volgen, dan kon ze vanmiddag tenminste nog lezen. Het effect Vorige week had ik nog geen idee wat voor iemand mijn Roodkapje was. Nu, na het toekennen van een dominante karaktertrek, wel. Ze gedraagt zich er dan ook naar.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 januari 2015 - 16:35
Leuke profielfoto! Een grappig verhaal. Opoe die opeens uit de buik van de wolf komt. Je hebt deze week met humor geschreven (om de diarree kon ik ook lachen :D). Alleen het einde begrijp ik niet helemaal. Opoe heeft zichzelf uit de buik gesneden (geweldig :lol:!), maar hoe kan dan de wolf de keukendeur uitsluipen? Ik neem aan dat zijn buik nog open ligt. Dat lijkt mij nogal een bloederige bende worden.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 januari 2015 - 17:08
@Petra: jouw Roodkapje is een hypocriet en egocentrisch krengetje met een belabberde relatie tot haar jajemoma (en ook haar moeder). Het zou haar goed doen eens wat spuitpoep op te ruimen in plaats van altijd maar met haar neus in de boeken te zitten. [Daar had ze echt geen zin in vanmiddag, dat trok ze echt niet.] Dit vind ik echt dubbelop. :) @Anne: in sprookjes kan alles. Wolf had vast een naai-etuitje bij zich.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 januari 2015 - 20:05
Hey Petra, Misschien ben ik een beetje moe vandaag en zie ik het daardoor niet meteen, maar ik vind de figuur van de opoe eigenlijk sterker uit de verf komen dan roodkapje (wat helemaal niet erg is hoor). Schitterend en hilarisch vind ik de vanzelfsprekendheid waarmee de opoe uit die buik komt en die gekke opmerking maakt: "Dat rotbeest heeft me opgevreten! Wat een mazzel dat ik altijd een mes in mijn steunkous draag!” Dat vind ik echt geweldig humoristisch met een prachtige nonchalance neergezet. Mooi geschreven. Leuk vervolg.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 januari 2015 - 21:37
PetraO, Ik vond hem vorige week al legendarisch. Nu is het nog veel beter. Dat komt van de jajum = goud, echt waar. In plaats van een rode drankneus een zwarte :) En zo kan ik nog even doorgaan. Ik val ongeveer van mijn stoel van het lachen.

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
15 januari 2015 - 17:30
Roodkapje vond het kennelijk heel gewoon wat er gebeurd was. Leuke oma en kleindochter. Ze hebben echt een band. Ik kan me wel voorstellen dat ze niet elke dag naar opoe wil. Wel vraag ik me af hoe een versleten vod de deur uit kan glippen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 januari 2015 - 9:33
:D Humor! Dat mes in die steunkous! :thumbsup: Goed geschreven vervolg! Als lezer heb ik in deel 1 een indruk van Roodkapje die hier totaal onderuit wordt geschopt. Knap gedaan! :)

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 januari 2015 - 15:25
PetraO, Sterke karakters. Oma als tiran. Kort samengevat in:
“Huiswerk me reet! Maar lazer maar op! Als je maar zorgt dat je morgen op tijd komt met mijn jenever. Ik heb uren zonder gezeten.”
En roodkapje nu eens niet het lieve kleinkind. Goed gedaan

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
18 januari 2015 - 13:08
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties. @Henny: ja, die opdracht heeft me weer een instrumentje gegeven voor de opbouw van verhalen. @Mili: die zin is wel dubbelop, maar dat past hier wel, vind ik. @Anne: het verhaal moet natuurlijk geschikt zijn voor kinderen en dan kan er niemand doodgaan. Een verblijf in die enge zuren in een maag overleef je in het echt ook niet :) @W.: ik had gaande het schrijven ook meer met oma dan met de kleindochter.