Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 36 Roodkapje, Count down

Zojuist een lastige schrijfopdracht gelezen en mijn count down op 5 minuten ingesteld. Het is ni 18.59. Die schakel ik NU in Vrolijk neuriënd loopt ze onder de hoge bomen. Al tientallen keren heeft ze het lange pad naar haar oma afgelegd. Afgelopen winter was het er zo kaal, maar nu kijkt ze vol bewondering naar links en rechts, naar boven en naar beneden. Alles is zo mooi, zo vol groen lover en bloemetjes. Kijk daar eens: kleuke paarse bloemetjes. Die ga ik voor oma plukken. Dat vindt ze vast heel leuk. Hert meisje loopt het bos verder in en plukt de bloemen en legt ze op haar mandje. Oh, kijk, daar nog meer. Nu rode bloempjes. Die moeten er ook bij, denkt ze. Ineens hoort ze in het struikgewas wat eritselen en ziet ze een grote hond. Óh, wat ben jij een mooie ,lieve hondm,' zegt ze. 'Mag ik je aaien?' 'Jawel zegt de hond, maar wat heb je daar in je mandje zitten?'... piep, piep, peip.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je houdt je aan het klassieke sprookje, ten minste: tot nu toe. Je schrijft beeldend en zet Roodkapje mooi neer. Je leeft je in in je personage, de lezer kijkt met haar mee en geniet van de mooie kleuren en details.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zet de onschuld van het meisje heel mooi neer. Qua schrijfstijl ervaar ik dat je mij stilzet: ik weet niet waar dat precies in zit, maar de opbouw van jouw zinnen dwingen mij om rustiger te lezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zie verschillende mogelijkheden. De meest voor de hand liggende: Je tijd was om en het is je alarm dat piept of de wekker van Roodkapje piept en wordt wakker uit een droom, want honden kunnen niet praatten in het echt. of Roodkapje heeft een bom in haar tas en Oma is Amerika, Roodkapje, rood, Rusland... Hier gaat mijn gedachten een beetje piep piep... Hoe dan ook ik ben geïntrigeerd naar de conclusie :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Henny en Allie, Dank je voor de mooie reacties. Roodkapje is, voor zover ik me kan herinneren, een lief, romantisch meisje. Dus heb ik geprobeerd haar zo te omschrijven. En, beste Allie, dat je het stukje wat rustig hebt moeten lezen, komt misschien door de taalfoutjes. Maar ja, de tijd was om en ik mocht niets meer veranderen. Vandaar. Hai Richard. Inderdaad piepte mijn horloge, dus vandaar de onbevredigende afloop van het verhaal (en van de taalfoutjes). De andere twee door jou geopperde mogelijkheden had ik graag willen overwegen, als mijn fantasie daarvoor toereikend was geweest. Daarin ben jij trouwens veel beter dan ik, gezien jouw uitwerking van deze (en andere) schrijfopdrachten op dit forum.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heeft Roodkapje kuikens in haar mandje zitten? Ik heb het gevoel dat ik de inleiding van een Roodkapje heb gelezen. Het is inderdaad een lief meisje geworden in jouw versie. Maar nog altijd moet ze van het pad af om die bloemen te plukken. En als je eenmaal van het padje bent. Ik vind jouw schrijfstijl doorgaans helder en duidelijk. Jij bent, vind ik, goed in het beschrijven gewone mensen in op het oog normale situaties. Ook heb ik veel aangename stukken dialoog van jouw hand gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk om zo mee te lezen met Roodkapjes beleving; je maakt een heel herkenbaar meisje van haar. Ik denk ook (mijn hersens krakend over wat ik ook alweer allemaal van jou gelezen heb) dat jouw stijl zich kenmerkt door een soort no-nonsense realisme. Met wel veel inlevingsvermogen en oog voor detail.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Johanna. Dank je wel voor je positieve input. Leuk idee om in het mandje kuikens te hebben, maar in dat geval zou die boze wolf meteen al hebben toegehapt, denk ik. Ik wist bij de start niets beters, dan gewoon met het sprookje te beginnen. Wat dat betreft heb ik niet zo'n rijke fantasie als vele anderen op dit forum (zoals jij bijvoorbeeld). Ik ga de volgende keer proberen iets heel geks te bedenken. Wie weet lukt het me dan ook.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je @Schrijvenmaar. Zoals ik hierboven al vermeldde, heb ik, geloof ik, niet zo het vermogen om bizarre situaties te bedenken. Idd probeer ik te schrijven, zoals de gebeurtenissen in het dagelijks leven kunnen voorkomen, zonder veel gekkigheid. Dat ga ik voor de verandering eens anders proberen. Dank voor je aardige bijdrage.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules du lac, Je hebt je aan de lijn van het sprookje gehouden (heb ik ook gedaan). je zinnen lopen soepel. Ik vind je stijl realistisch.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zei niet dat dat vervelend was he, dat ik langzaam moest lezen. Dat is misschien juist wel een gave, dan zit je als schrijver echt in het hoofd van je lezer.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ha, die Jules. piep piep piep vond ik het leukst. Lees je andere verhalen met veel plezier. Mooie teksten, duidelijk.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk zoals Roodkapje van de omgeving geniet. Zoals jij het omschrijf herken ik bijna iets van mijzelf daarin. Ikv ind het heel beeldend geschreven en ik moest wel even lachen om de hond, die had ik niet zien aankomen. Stijlen van iemand benoemen, kan ik helaas niet. Te weinig voor gelezen vrees ik, maar ik hoop dat bovenstaande toch iets verteld over wat ik van dit specifieke stukje vind.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat de tijd op was, ik had graag verder gelezen hoe het dialoog verder zou gaan. Je schrijft vaak over realistische dingen, zoals anderen ook al zeiden. Je zinnen lopen soepel en je verhalen lezen vlot.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jouw realistische , beschrijvende stijl kan ik beamen. Houd deze vast als jij bij de volgende opdracht gekkigheid erbij gaat halen want dat is kenmerkend voor jouw schrijfstijl. Ik ben zeer nieuwsgierig! :nod: