wekelijkse schrijfopdracht # 30

NEE Het is stil in de grote zaal van de hemel. Tot plotseling de stilte wordt doorbroken. Een kreet weerklinkt. “Nee, ik wil niet!” Gevolgd door een zacht gejammer. Er vormt zich een cirkel van personen rond een jonge vrouw die “Nee, ik wil niet” blijft herhalen. Met zachte aandrang wordt de vrouw naar de hemelpoort geduwd. Ze stribbelt tegen en klemt zich vast aan de omstaanders die met deernis het tafereel volgen. Maar onverbiddelijk wordt ze door de poort naar buiten gestoten. Het wordt terug stil in de zaal. “Ze wil niet terug naar de aarde”, fluistert iemand. “Ze wil hier blijven, hier in de rust en de vrede.” “Dat is begrijpelijk”, fluistert een ander. “Het leven waar ze aan moet beginnen is niet eenvoudig. Ze zal liefde ontberen; gebrek aan respect ondergaan en door de haar omringende mensen zelden begrepen worden. Tja, het leven is een harde leerschool voor gevoelige zielen. Maar ze redt het wel. Ze zal terugkomen met een schat aan ervaringen en een dieper liefdegevoel voor alle levende schepselen.” Een kind verlaat schreiend de beschermende moederschoot........groeit op, wordt een jonge vrouw, een volwassen vrouw, een rijpere vrouw die door de hoogten-en dieptepunten van het leven en de liefde gaat. Op een dag staat ze voor de spiegel en zegt: “Ik ben een oude vrouw geworden. Weldra zal ik sterven." Ze kijkt naar buiten, naar de blauwe lucht met zijn witte wolken. Naar de zon die een gouden glans legt over de rozen in haar tuin, over de duiven die koerend op de dakgoot zitten. Ze voelt hoe zijn stralen haar kleine wereldje verwarmen en verlichten. Ze begrijpt dat ze zacht terug naar de hemelpoort wordt gedreven. Ze stribbelt tegen. “Nee, ik wil de wereld niet verlaten. Ik wil niet. Nee, nee, nee!”

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Blavatski, Heel leuk en een erg originele invalshoek. Mooi geschreven. De hemel als een soort parallel universum is natuurlijk een discutabel gegeven. Intussen zitten wij al wel vol overgave aan weekopdracht 31 te werken. Geen probleem hoor. Maar geheel in overeenstemming met het pseudoniem dat je gekozen hebt lijkt mij de opdracht waar wij intussen deze week mee worstelen, jou op het lijf geschreven. In weekopdracht 31 moeten we vijftien minuten meditatief denken en daarna pas gaan schrijven. 'De stem van de stilte' lijkt mij een heerlijke titel (zie Madame Blavatsky) of krijgen we een occulte vertelling? Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
21 november 2014 - 9:40

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag W Rynlandt. Dank voor de lovende woorden. Door c omputerproblemen geplaagd heb ik enkele tijd niet mee kunnen schrijven aan de wekelijkse opdracht. Tja, en dan word ik meteen geconfronteerd met opdracht 31 die er niet gemakkelijk uitziet. Dus heb ik me nog maar even op de Nee-opdracht gestort...... Opdracht 31 is inderdaad op mijn lijf geschreven en toch..... Ik ben bang dat ik er niet veel van terecht breng omdat ik regelmatig mediteer en dat al vele jaren en bijna direct in de "Stem van de stilte" terechtkom en daar gebeurt niet veel. Hoe kun je "stilte" omschrijven? Maar ik ga de opdracht zeker doen - we zullen wel zien wat er uitkomt! Ik ben nog lang niet Mevrouw Blavatsky met de y. :o Groetjes.
21 november 2014 - 17:29