Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #11 - Gebruik van omgeving

In een mum van tijd was de grote inkomhal herschapen in een chaotische mix van slordig neergesmeten koffers en reistassen, jengelende kinderen die hun buik vol hadden van braaf wachten in weer een ellenlange rij en bijna luidop droomden van gigantische zandkastelen terwijl grote broer of zus al fantaseerde over een eerste vakantielief en zenuwachtige mama's en papa's die een wedren tegen de klok inzetten naar de receptie alsof iemand hen wijsgemaakt had dat de eerste daar uit principe ook de betere kamer krijgt en fluisterend ruzieden over wie ook weer geacht werd de reisdocumenten bij zich te hebben, waarop een geagiteerde zoektocht door zakken en tassen losbarstte.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
er is hier vlg mij geen echte HP, het gaat om een groep vakantiegangers die allemaal vastzitten op een vliegveld en 'vechten' om een hotelkamer

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Kumari, je beschrijft een omgeving waarin ik echt niet wil zijn. Dan blijf ik liever thuis en schrijf mijn verhaaltjes.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat wordt vast geen prettige vakantie met zoveel drukke en paniekerige mensen die je beschreven hebt. De omgeving is me duidelijk: veel chaotische vaders, moeders en kinderen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: In 1 zin!! Aankomst transfer bus van vliegveld naar hotel waar iedereen dringt omdat men denkt dat als men als eerste incheckt, men dan de beste kamer krijgt. Vermoeidheid, chaos, ongeduld, gekkenhuis!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He wat jammer, van de reacties. Kumari, je hebt je prima aan de opdracht gehouden. Aan de lezers: mijn vraag is: wat denk je van degene die dit vertelt? Laat ik beginnen. Ik denk een vrouw, met kinderen in de leeftijd van 6 tot en met pubers. Ze heeft niet zoveel zin in die vakantie en vooral niet in de vakantie drukte. Ik verwacht dat ze blij zal zijn als de vakantie over is en zich nu afvraagt waar ze in hemelsnaam aan begonnen is. Ze houdt van rust.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Op vakantie naar Menorca of een ander kindvriendelijk eiland? Deze moeder is al moe van al het werken, zorgen, huishouden en alle overige dagelijkse sores. Vervolgens ziet ze het even niet meer zitten als ze 's avonds laat met haar gezin moet inchecken bij het hotel.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bekijk dit met de ogen van de hoofdpersoon en de chaos die binnenkomt tegelijkertijd met de observaties van wat de kinderen drijft en de wedijverende ouders maakt dat ik het idee heb dat ik een wat ouder kind ben die mee moest op reis en die een zekere afstand heeft van het gebeuren. Ik ben niet met mijn eigen verlangens bezig, sta open voor wat komen gaat en zal vermoedelijk verrast worden dat ook ik een deel van dit verhaal ben en iets sta mee te maken. Ik raak ergens bij betrokken, ondanks mijn afzijdigheid.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: In 1 zin!! Aankomst transfer bus van vliegveld naar hotel waar iedereen dringt omdat men denkt dat als men als eerste incheckt, men dan de beste kamer krijgt. Vermoeidheid, chaos, ongeduld, gekkenhuis!
Dus de HP is, een vader, met gezin op vakantie. Hij kijkt deze belachelijke situatie aan met spot maar kan zich er ook niet erg druk om maken. Het hoort er nu eenmaal bij en sluit achteraan in de rij, zonder dringen.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vlucht gecanceled en daardoor de chaotische groep mensen in een hal bij elkaar wachtend, dringend om een overnachting in een hotel te regelen.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een gast van het hotel (vorige avond aangekomen) die op zijn/haar gemak en in alle rust aan de vakantie wil beginnen, wanneer een buslading toeristen voor het hotel wordt gedropt i.v.m. een geannuleerde vlucht. Hij/Zij verbaasd zich over de drukte en het kabaal en ziet voor haar gevoel de vakantie al weer in het water vallen. HP is overwerkt en hard aan vakantie toe: een tijdje uit de eeuwige sleur en het gehaast van deze tijd, om rustig bij te komen en misschien zelf het leven te overdenken.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De HP is net aangekomen na een lange vliegreis. Alle mensen om hem heen zijn in rep en roer en kijken uit naar de vakantie. De HP is lang niet zo enthousiast. Misschien woont hij hier en is hij juist net weer terug van vakantie of komt hij om te werken.