Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#11 - Gebruik van omgeving

Genietend keek ze om zich heen. Overal waar ze keek, zag ze het oneindige glooiende coulisselandschap. Even geleden was er een flinke regenbui gevallen. Als ze omhoog keek zag ze de druppels op de boomblaadjes glinsteren. Inmiddels scheen de zon weer volop, er was geen oneffenheid meer in de lucht te zien. Hij pakte haar hand en begeleidde haar voorzichtig tussen alle plassen, stenen en hobbels door. De oprit leek oneindig lang. Trots keek ze naar de lange donkere man die naast haar liep. Hij was van zover gekomen, hij had zoveel veranderingen doorgemaakt. Ze liet zijn hand even los en zachtjes kneep ze in haar arm, gewoon om even te voelen dat ze niet droomde. In de verte zag ze het hoofdgebouw opdoemen. Het was nog steeds prachtig, al kon ze van verre al zien dat het onderhoud er de laatste jaren bij in geschoten was. De klimop die een deel van de muur had veroverd leek te woekeren. Het maakte allemaal niet uit, niets kon haar humeur nu nog verpesten.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De HP heeft eindelijk haar buitenlandse vriend naar Nederland kunnen krijgen. Vol trots gaat ze hem haar erfenis laten zien, een groot landhuis met bijgebouwen. ze is dolgelukkig en smoorverliefd. het landhuis is aan onderhoud toe, en wie weet wat daar allemaal gebeuren kan :-)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, ik vermoed eerder dat de vrouwelijke HP haar geliefde man weer opzoekt in zijn buitenland. Zij kent de plek waar ze eerder samen zijn geweest. Samen gaan zij er aan werken om het weer leefbaar te maken.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De hp heeft het moeilijk gehad, maar, nu ze in haar landhuis in Frankrijk is met haar geliefde, lacht het geluk haar weer toe. Ik hoop wel dat hij handig is, of anders zij...

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is naderend onheil in de lucht: regendruppels en het verwaarloosde hoofdgebouw, maar de hp kiest ervoor het te veronachtzamen. Wees voorzichtig, hp! De glans der druppels is slechts schijn! Is de mooie man aan jouw zijde wel zoals hij zich voordoet?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oudere vrouw loopt met haar geliefde naar een oud gebouw met veel goede herinneringen. Ze voelt zich goed, is trots op haar man die iets heeft overwonnen. Een ziekte, midlife crisis, eigen bedrijf failliet, huwelijksdip? Samen zijn ze eruit gekomen, hij is zorgzaam voor haar. Ze ziet vol vertrouwen de toekomst tegemoet in deze comfortabele omgeving. Ze is gelukkig. Wordt dit hun toekomstige huis of zijn ze op vakantie en weer even terug op een oude bekende plek?

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een en al romantiek en liefde is het wat in de lucht hangt. Ze gaat met een man op wie ze smoor is, naar een bekende plek uit haar verleden. Hij leidt haar naar haar droomkasteel. Hp verwacht een prachtige toekomst tegemoet te gaan, hoewel ze onbewust voelt dat er ook een addertje onder het gras kan zitten.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog steeds verliefd op de man uit haar dromen, die terugkeert in haar leven na een lange tijd. Hij wil terug naar een oude omgeving, waar ze samen geluk hebben gekend. Ik weet het niet, ik zou liever vooruitkijken, het weer belooft ook niet veel goeds, net zo min als de omgeving, vermoed ik.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw, ongelofelijk gelukkig dat eindelijk gebeurt waarvan ze zolang gedroomd heeft. Ze kan het zelf bijna niet geloven. Alles lijkt haar geluk te onderstrepen, elk detail. zoveel geluk, dat moet fout gaan

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een alerte, positief ingestelde vrouw, die zich erg bewust is van haar omgeving. Ze kan genieten van de kleine, mooie dingen om haar heen. Ook geniet ze van de mooie man naast haar. Geluk zit in de kleine dingen voor deze vrouw.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De HP en de donkere man hebben elkaar na vele jaren teruggevonden. Hun romantisch kasteeltje, of boerderij in een ver land, waar ze vroeger zo gelukkig waren, heeft al die tijd leeg gestaan en nu lacht het geluk ze weer toe. Vol liefde en energie gaan ze hun toekomst tegemoet: hard werken en elkaar beminnen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
lang verloren liefde is teruggevonden en nu is het lang verwaarloosde huis aan de beurt - hp lijkt door al het moois en de belofte die daarvan uitgaat verblind; ik vind het iets onheilspellends hebben, al vermoed ik wel dat ze na de nodige stormachtige ontwikkelingen, heel gelukkig eindigt met de op het eerste oog zo saaie ouwe trouwe buurman, die toevallig altijd klaarstaat om te helpen met alle klussen die in en om huis moeten gebeuren, terwijl de mooie man liever naar mooie vrouwen blijkt te kijken, of geld aan mooie spulletjes blijkt te spenderen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals #11 zegt, alleen van die buurman dat gaat vermoedelijk nooit gebeuren. HP is een vrouw van een jaar of 35. Sinds enige tijd is ze weer samen met haar vriend. (Er waren voorheen nogal wat misstanden binnen hun relatie. Ze zijn zelfs nog een tijdje uit elkaar geweest omdat hij twijfelde over zijn gevoelens voor haar.) Voor HP lijkt alles op de plek te zijn gevallen. Ze weet zeker dat hij is veranderd. Zelfs zijn ze samen teruggegaan naar dat mooie kasteeltje in Frankrijk. Maar meestal als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is inderdaad zo. Wel leuk eigenlijk. Ik twijfelde erover of ik alles er wel dik genoeg bovenop had gelegd. Klaarblijkelijk wel. Leuke opdrachten zijn dit. Over het algemeen merk ik dat ik met name absurde dingen schrijf en dat gaat mij redelijk makkelijk af. Dit is wel een uitdaging, om het iets serieuzer te houden. Zelf vind ik niet dat dit mijn beste stukjes tekst zijn, wel de meest leerzame.