Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#9 - Kat en Muisspel

Wanneer een kat een muis vangt maakt hij gebruik van zijn zintuigen. Katten zijn instinctieve beesten. Effectief edoch sierlijk besluipen ze hun prooi. Ik heb de moeite genomen om de kat te bestuderen. Tijden lang heb ik geobserveerd hoe mijn lieve kleine Karel muizen vangt. En neem het van mij aan, ik heb er veel van geleerd. Als het schemerdonker is buiten ga ik naar een rustig park of een afgelegen gebied. Ik zorg ervoor dat ik mijn favoriete gympen aan heb en een klassieke regenjas. Je weet wel, zo’n jas tot op je knieën. Op deze manier beweeg ik mijzelf makkelijk en kan ik snel overgaan tot de aanval of juist op de vlucht. Ik zoek een struik op of soms een dikke boom. In ieder geval volledig verdekt opgesteld neem ik een comfortabele houding aan. Niet zittend, altijd staand. Langzaam raak ik dan opgewonden, je weet wel van prettige spanning dat je iets leuks gaat doen. Als er dan een muisje, eh.. ik bedoel meisje aankomt, doe ik mijn jas vast open, maar ik houd de revers van de jas goed bij elkaar. Rustig maar toch gespannen wacht ik tot ze op ongeveer drie meter is genaderd. Snel spring ik dan tevoorschijn en laat mijn zaakje zien. Meestal in vol ornaat. Als ze dan gillend wegrennen of fietsen dan ren ik er vrolijk kekkerend achteraan. Echter bestaat er één belangrijk verschil tussen mij en Karel. Voor mij is het een spel. Ik doe nooit daadwerkelijk iemand iets aan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna toch, een potloodventer die met zijn pielemuis in vol ornaat op zoek is naar muizige meisjes. Wat een wending heb je aan de schrijfopdracht gegeven. [Als er dan een muisje, eh.. ik bedoel meisje aankomt. Doe ik mijn jas vast open, maar ik houd de revers van de jas goed bij elkaar]; ik denk dat je beter je zin kunt laten doorlopen. Ik vond het erg geestig.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili bedankt! Stom genoeg had ik dat als 1 zin. Zelf dacht ik dat de zin misschien te lang was. Zo blijkt maar weer dat de eerste ingeving vaak het best is.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:unibrow: Mooie en originele invulling! :thumbsup: Edit: vooral omdat ik eerst dacht dat iemand met de kat naar het park gaat om muizen te jagen. Dat leek me nogal bezopen. Jouw verhaal lijkt me realistischer :)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg grappig, je zet de potloodventer grappig neer. En hij is zich van geen schuld bewust... Het verhaal loopt goed, heeft vaart en is plezierig te lezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Woodpecker. Inderdaad zou het raar zijn om je katten mee te nemen naar het park. Maar ja, potloodventen is ook vrij merkwaardig.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je reactie Odile. Zouden er potloodventers zijn die beseffen dat ze er een merkwaardige hobby op na houden?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is wel een heel vreemd kat en muis verhaal. De associatie met een potloodventer komt ook bij mij naar voren. Maar ergens wringt het. Ik neem aan dat je een vrouw bent, Johanna. Je schrijft het verhaal in de ik-persoon. Ik denk dan automatisch dat de ik-figuur ook een vrouw is (onzin natuurlijk). Een potloodventende vrouw dat kan niet. Of venten ook vrouwen potlood? Of heet het dan anders? Als het geen potlood is, wat dan? Ik zou het niet weten. Wel vermakelijk. :rolleyes: Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#7 Ik zou dan gaan voor 'slijper-ventster'. Alhoewel ik ze nog nooit mocht tegenkomen, in vol ornaat.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je reactie Dos. Het klopt inderdaad dat ik een vrouw ben. Alleen wel 1 die het best vanuit ik-vorm schrijft. Een uitdaging voor mij om vanuit een ander perspectief te gaan schrijven (vooralsnog ben ik al blij dat het mij lukt een verhaal neer te schrijven). Dus vandaar dat ik vandaag een potloodventende man ben. Of er vrouwen met potloden venten? Ik ben er bijna van overtuigd dat er vrouwen zijn die dat doen. Ik niet overigens.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Woodpecker, Wellicht moet ik het eens proberen. Met een potlood, een slijper en een lange jas het bos in.
Kun je ons een tip geven waar en wanneer? Ik ben er ook nog nooit eentje tegen gekomen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mocht het ervan komen, laat ik het zeker horen. Tenslotte begint de temperatuur te stijgen, nog even en je kunt met gympen en een lange jas het bos in zonder kou te vatten.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In #13 had ik er nog achter geschreven: 'Dat wil ik wel filmen'. Ik heb het bij nader inzien geschrapt omdat het afschrikt. Door jouw opmerking, Woody, is de kans op een afspraak nihil. Jammer.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mea culpa, Dos. (Tenzij je cameraman bent bij SBS 6. Dan speel je nu blufpoker.)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Überhaupt lijkt me dat een risico. Dat zou nog wel eens uit kunnen lopen op een hoogst onappetijtelijke toestand. Vaak als mensen mijn bochel zien, schrikken ze toch een beetje.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb van m'n leven nog niet gepokerd. Nee, gewoon filmen met mijn eenvoudige Sony handy-cam. Voor privé gebruik en in huiselijke kring filmpje kijken op je verjaardag. Om het stereotypische geouwehoer van zo'n avond te doorbreken. :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos en Woodpecker, Jullie zijn toch hopelijk niet Ton van Royen? Indien dat zo is, moet ik daar wel melding van maken.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee Johanna, ik ben vrij muzikaal. De krassende stem van zijn (ex-?) echtgenote zou mij tot over de rand van het ravijn hebben gedreven. Edit: dat wil niet zeggen dat ik haar niet zou willen tegenkomen in een rege....

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos en Woodpecker, Jullie zijn toch hopelijk niet Ton van Royen? Indien dat zo is, moet ik daar wel melding van maken.
Ik ben niet Ton van Royen. Van Woodpecker weet ik dat niet, zo close zijn we niet. Melden bij wie?

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos en ik zijn inderdaad maar relatief close. Ruimtelijk wel, maar voor de rest? Ik hak een beetje in op de bomen waarin hij rondslingert. Het irriteert hem vaak, hoorde ik van de parkbewaarder. Ik heb geantwoord dat hij sterallures heeft omdat zijn nichtje ooit mee mocht spelen in 'Tarzan'.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen flauw idee. Je hebt zo'n vlaggetje dat je ergens een melding van kunt maken? Als ik onverhoeds met Ton van Royen te maken krijg dan zou ik dat graag ergens willen melden. En gezien er meerdere malen SBS en camera's werden genoemd, kreeg ik een beetje een onverklaarbaar hun-zouden-wel-eens-Ton-van-Royen-kunnen-zijn gevoel. Maar ja, zo heeft iedereen wat.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is ook leuk om te reageren. Dos laat als geen ander zien dat schrijven ook (of misschien vooral) spelen is; slingeren in de boom. Zolang je maar grip hebt.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is ook leuk om te reageren. Dos laat als geen ander zien dat schrijven ook (of misschien vooral) spelen is; slingeren in de boom. Zolang je maar grip hebt.
Ik zou willen dat ik een slingeraap was, dan kon ik een poot missen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het wordt tijd dat we ons te rusten leggen. Staart of geen staart. Straks weer vroeg op, de eerste zonnestralen begroeten en zien of de nieuwe dag nog iets interessants voor ons in petto heeft. Gisteren genoeg ellende gezien. Het moet maar eens ophouden, vind ik.