Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfgroep kinderboeken?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. :) Ik schrijf voornamelijk verhalen en 'boeken' voor (oudere) kinderen (ongeveer van 8 -13 jaar). Ik heb nog nooit iets uitgegeven, wel liggen er manuscripten onder het stof bij een paar uitgevers te wachten op een beoordeling... :oops:

Ik zou het leuk vinden om een schrijfgroepje te beginnen met anderen die ook kinderboeken/jeugdboeken schrijven. Of misschien bestaat die al?

Ik woon in Goeree Overflakkee, maar we kunnen online contact met elkaar hebben.

Wie vindt zich hierin en stuurt een reactie? :wink:

groetjes van Anne

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[...]

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zie ook wel wat hierin.

Ik heb zelf al een tijdje het idee dat ik het beste voor jongeren kan schrijven. (mijn enige verhaal dat echt af is is ook duidelijk een jeugdboek geworden. zie boekpresentaties. luthien - bliksem)

groetjes
Lúthien

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi :D ,

Bedankt vast voor de reacties! Ik hoop dat er nog een paar mee willen doen?
Dus, schrijf je ook kinder- en jeugdboeken/verhalen/ of vind je het leuk om in dit schrijfgroepje te komen, reageer nog even.

Ik ben overigens 38 jaar 8) , en schrijf ook wel eens wat voor volwassenen. De laatste drie manuscripten zijn echter voor de jeugd geschreven.

Het handigste lijkt mij om een onlinegroep te beginnen ivm de afstanden.

Groetjes,
Anne :wink:

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als het online is, ben ik er ook wel voor in...

Hoewel... Of je het ziet zitten om er een vijftienjarige bij te hebben :P

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tigergirl wrote:
Als het online is, ben ik er ook wel voor in...

Hoewel... Of je het ziet zitten om er een vijftienjarige bij te hebben :P

Een 14jarige zul je bedoelen :lol: ik ben zelfs nog jonger dan jij.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[...]

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik weet niet, ik ebn hem in ieder geval niet tegen gekomen :P

Enfin, ik ben, via een ander forum, hier baldnd oor Sephilla :P Dus gezien haar leeftijd, is het logisch dat ik wel in de buurt lig :hypo

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Geen mogelijkheid tot pollen hier. Misschien maar goed ook, ik kan daar niet zo tegen. Denk dat het merendeel de dertig wel gepasseerd is, dus verjonging is welkom. Misschien dat jullie hier een forumdeeltje kunnen aanvragen voor die kinderboekenschrijfgroeperij. Moet je wel even Dries mailen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

:P Leuk!!!!
Iedereen is natuurlijk welkom, jong en oud...... Ik zou het wel leuk vinden als er nog een paar schrijvers bij kwamen van 30+? Anders ga ik me snel zo ontzettend oud voelen in het forum, :lol:

Goed idee om dan een extra forum aan te vragen. Ik dacht zelf om via yahoo een emailgroep te maken maar dit is mischien nog veel beter.

Ik wacht deze week nog even de reacties af, van nog meer jonge en oude kinderboekschrijvers (of ander genre) en zal dan iedereen berichten hoe en wat.

groetjes :wink: Anne

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Anne,

Ik twijfel nog. Ben bang dat ik niet genoeg aandacht aan de groep kan geven. Ik laat het weten.

Trouwens, ik heb je gisteren een PB gestuurd. Heb je die al gelezen?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Anne,

Ik schrijf ook verhalen voor kinderen van die leeftijd. Mijn laatste manuscript wordt nu voorgelezen bij mijn zoon in de klas. Dat is groep 7.
Mijn leeftijd? 37.

Laat me weten wat je precies in gedachten had voor die schrijfgroep.

Rosali

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Rosali wrote:
Hoi Anne,

Ik schrijf ook verhalen voor kinderen van die leeftijd. Mijn laatste manuscript wordt nu voorgelezen bij mijn zoon in de klas. Dat is groep 7.
Mijn leeftijd? 37.

Laat me weten wat je precies in gedachten had voor die schrijfgroep.

Rosali

Hoi, het lijkt mij ook leuk.
Wat ben je van plan om te doen?
Ik ben 35+ :wink:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

:lol: :lol: dank dank voor het verklappen van jullie leeftijden!
Ik heb nog niet hele vast omlijnde ideeen mbt de schrijfgroep. Wat vinden jullie leuk? Ik kan aan Dries vragen een apart forum voor kinderboekenschrijvers hieraan te linken (er is al een algemene) maar weet niet of dat mag.
Ik kan ook via Yahoo een emailgroep maken, zodat als je een email stuurt naar de groep iedereen hem kan lezen op zijn eigen email, of als je ervoor kiest op de site van Yahoo.

Wat me leuk lijkt is met elkaar van het begin tot het eind mee te leven en elkaar te helpen met (her)schrijven, opbouwende kritiek geven, stukjes van onze verhalen/manuscripten aan elkaar laten zien en onze mening erover geven, elkaar bemoedigen als het verhaal vastloopt of geweigerd wordt door de uitgever etcetc.

Dus nog even jullie reactie: hoe willen jullie het? Dan ga ik het daarna gelijk aanvragen en krijgen jullie een pb met alle gegevens.

groetjes,
Anne

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Rosalie, wat een goed idee!!! Mijn zoon zit in groep 6, en ik heb ook een manuscript wat voor zijn groep heel geschikt zou zijn. Ik zit te wachten tot het uitgegeven wordt (als dat mocht lukken) en dan wil ik het boek aan de juf geven om voor te lezen.
Maar jij laat dus al je manuscript lezen terwijl het nog niet is uitgegeven?
Krijg je er dan ook veel feedback op?
En ligt het ook al bij een uitgever?

groetjes,
Anne

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi,
Ja hoor iedereen kan nog meedoen want er is nog niets opgestart. En ik blijf kijken of er nieuwe aanmeldingen komen en stuur iedereen een berichtje als het zover is.

groetjes,
Anne :wink:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo allemaal,
Ik heb een berichtje van Dries terug met de vraag of we een extra forum willen die zichtbaar is voor iedereen of juist afgeschermd van de rest.

Kunnen jullie even reageren wat jullie het liefste willen?
Mag er meegelezen worden of liever alleen voor wie zich aanmeldt?
Mag ik de namen doorgeven van wie gereageerd heeft?

Rapid en Rosali, jullie schreven dat je misschien mee ging doen, weten jullie het al? Het geeft niet of je veel of weinig tijd hebt.

Ik hoor het graag van jullie, hier of via pb,
groetjes,
Anne

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hmm. Ik denk zelf dat het het beste zou zijn als het afgeschermd was. Je weet maar nooit wie er meeleest 8) :P

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[...]

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Anne wrote:
:P Leuk!!!!
Iedereen is natuurlijk welkom, jong en oud...... Ik zou het wel leuk vinden als er nog een paar schrijvers bij kwamen van 30+? Anders ga ik me snel zo ontzettend oud voelen in het forum, :lol:
groetjes :wink: Anne

Het lijkt mij ook leuk Ik ben net begonnen met schrijven en heb nog niet echt een vaste doelgroep waar ik voor wil gaan schrijven.
Als je het goed vindt doe ik mee

o ja ik ben 41 voel je maar niet zo oud hoor doe ik ook niet :lol:

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Anne,

Als het me niet kwalijk genomen wordt, dat ik af en toe niet beschikbaar ben, dan wil ik wel meedoen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

:D Goed nieuws :D !
Ik heb van Dries gehoord dat we maandag kunnen beginnen met onze schrijfgroep.
Het wordt een afgeschermd gedeelte. Wie zich al op heeft gegeven komen er automatisch op te staan.
Wie zich nog wil aanmelden om mee te doen kan dat bij mij doen.

Rapid en Jeanet leuk dat jullie ook mee gaan doen! En het geeft niet hoeveel tijd je hebt, het gaat er meer om dat je zelf ook bezig bent met kinder/jeugdboeken en dat we van elkaar kunnen leren etc.

groetjes,
Anne

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Anne wrote:
:D Goed nieuws :D !
Ik heb van Dries gehoord dat we maandag kunnen beginnen met onze schrijfgroep.
Het wordt een afgeschermd gedeelte. Wie zich al op heeft gegeven komen er automatisch op te staan.
Wie zich nog wil aanmelden om mee te doen kan dat bij mij doen.

Rapid en Jeanet leuk dat jullie ook mee gaan doen! En het geeft niet hoeveel tijd je hebt, het gaat er meer om dat je zelf ook bezig bent met kinder/jeugdboeken en dat we van elkaar kunnen leren etc.

groetjes,
Anne

Nou, heel leuk.
En dat allemaal door jouw idee :D

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Top!
We gaan er iets gezelligs mee maken! Hoe wil het doen? verhalen op het foumplaatsen? of naar elkaar mailen?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

We krijgen een eigen forum, dus kunnen alles wat we willen op het forum kwijt. Maar als je een ander (of bijvoorbeeld de kinderen van iemand anders!) je manuscript wil laten lezen kun je het natuurlijk ook naar elkaar mailen.
Op het forum kunnen we elkaar helpen en aanmoedigen en stukjes onthullen van onze verhalen of ideeen etcetc :roll:
Helemaal vrij dus, en het thema blijft daarbij kinder en jeugdboeken/verhalen/strips/prentenboeken etcetc.