Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dringend uw hulp nodig

19 oktober 2007 - 19:16
Hoi beste medeschrijver, Mijn naam is Petra Morsman. Ik ben al jaren aan het schrijven en nu kan er eindelijk een boek van me uitgegeven worden. Bij de Free Musketeers en gratis. Daar moet ik wel wat voor doen. Namelijk 80 emailadressen leveren van mensen die het niet erg vinden om eenmalig van deze uitgeverij reclame over boeken te krijgen. Ik heb nog maar 19 toestemmingen van mensen om hun mailadres te mogen doorsturen aan de Free Musketeers. Dus dat schiet niet op, zucht. Zal mijn droom, dat er een boek van me uit wordt gegeven ooit uitkomen? Met uw hulp wel. Stuur mij dan even een mailtje. Ik zit dringend om uw hulp te springen. mail mij, a.u.b. groetjes, Petra.

Lid sinds

19 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
24 oktober 2007 - 10:52
Dus iemand die via KoenVlaeminck@pandora.be een mail naar me stuurt, komt bij jou terecht? Ik ken van computers geen bit. Hoe doe ik wat jij vraagt?
Ehm nee, ik probeer je een mail te sturen en die krijg ik onbezorgd terug als spam. Ik weet niet of je zelf bij pandora kunt aangeven dat sommige adressen geen spam zijn (whitelist) of dat je zelf nog een ander spamfilter geïnstalleerd hebt.

Lid sinds

19 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
25 oktober 2007 - 13:44
Pandora zegt dat onze site (Schrijven Online) niet in hun lijst van toegestane sites staat. Kun jij denk ik niks aan veranderen.Hoe dan ook, ik probeer het wel op een andere manier.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 oktober 2007 - 14:43
Hellep, hellep, hellepie!!! Nou heb ik wel een boel veroorzaakt met mijn oproepje. al dit gekibbel is toch niet nodig? Koen, je kunt er nu wel voorop staan zo literair hoogstaand te zijn. en iedereen om de oren te slaan met jouw unieke kennis van de Nederlandse taal. Ik mis toch een enorm groot belangrijk aandeel in jouw mailtjes, namelijk vriendelijkheid, meelevendheid en het allerbelangrijkste, humor! Ga daar maar eens wat boeken over nalezen of een cursusje volgen, "Hoe ga ik vriendelijk met mijn sitegenoten om," Want al die boekenkennis heeft je niet aardiger gemaakt. Pas maar op dat je met Kerstmis geen drie geesten op bezoek krijgt. Ik ben een warhoofd met gramatica en stijl. Veels te snel en te enthousiast in beantwoorden. (oei oei oei, die tikfoutjes!) Maar ik ben veel liever een analfabeet als een kouwe kikker. Gelukkig hoef ik nog maar een emailadresje, waarschijnlijk krijg ik dat eerdaags. Dan moet Dries deze topic maar verwijderen, dan hoeft niemand meer al dit gekibbel terug te lezen. Geeft een naar gevoel als je dat in één ruk doet. Always look on the brichtside with live. (:

26 oktober 2007 - 16:38
Petra, Net als Marriejeanne heb ik ook de applaus-smiley-knop niet gevonden. In plaats daarvan dan maar: "klap klap klap klap klap klap klap klap klap, klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap, klap klap . " (bis) R.

26 oktober 2007 - 17:04
Pehamo, Ik moet je vlug tegenspreken, want misschien geldt voor sommigen hier de wet dat wat je niet tegenspreekt, je ook beaamt. Ik vind mezelf niet literair hoogstaand, en ik heb geen unieke kennis van de Nederlandse taal (helaas). Ik lees dagelijks meerdere uren in boeken over (niet van) taal en schrijven. Pas nu begin ik er iets van te snappen. Toch enkele losse citaatjes van Dorrestein: Je kunt maar één keer debuteren, en dat moet je niet met middelmatig werk doen. Een advies dat ik aan iedere van ongeduld trappelende beginner wil doorgeven. Liever geen debuut dan een slecht debuut. …. Het is heel, heel moeilijk om een slechte start ongedaan te maken. …. Dus moet de eerste klap een daalder waard zijn. (Uit het geheim van de schrijver). :)

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 oktober 2007 - 18:18
Jongens toch, (bloosbloos,) dit was de bedoeling helemaal niet met mijn berichtje tegen Koen. (toch wel leuk, hihihi.) Bedankt voor je hint Koen, snap 'm. Ken Dorrestein verder niet, Heb je mijn hint ook door? Vriendelijkheid, meelevendheid, humor. (: Trouwens, beste schijfvrienden, het is zover. De tachtig emailadresjes zijn behaald! Nu gaat het balletje verder rollen. Dat is zooo spannend.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
26 oktober 2007 - 19:45
Succes Pehamo en ik zal voor je duimen. Zorg erbij wel voor de nodige ontspanning, je weet een veertje kan niet altijd gespannen staan ;)

5 november 2007 - 14:58
Ahum, de 80 zijn al binnen, welnu, ik lees het nu pas. Anders had ik er ook nog wel een paar gehad. Ook een paar waar ik nooit meer naar omkijk, maar dat maakt toch niets uit? Overigens kan je vrij eenvoudig aan een boel e-mailadressen komen. Gewoon zelf aanmaken bij die gratis providers als G-mail of Yahoo. Wellicht een tip voor wie nog wil debuteren bij Free Musketeers (al betwijfel ik of daar nog behoefte aan is, na wat er hierover allemaal is gezegd in dit topic.) Als ik daar ook nog wat over mag zeggen: het vergt veel van een schrijver om daadwerkelijk over te brengen wat hij wil zeggen. Dat blijkt hier wel. Iedereen lijkt iedereen wel verkeerd te begrijpen. Ik zie het dagelijks ook in e-mailcontacten gebeuren. Communicatie is er niet eenvoudiger op geworden. Dit soort misverstanden ontstaan nagenoeg niet als je je gesprekspartner in de ogen kan kijken. Misschien is een ironieteken nog niet zo'n slecht idee (naast het uitroep- en vraagteken). Sterkte allemaal. En PeHaMo, heel veel succes met je boek, want daar was het uiteindelijk toch allemaal om begonnen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 november 2007 - 15:54
Petra, mag ik vragen waarom je voor Free Musketeers kiest, en niet voor Boekscout? Bij Boekscout heb je 40 mailadressen nodig. Bij Boekscout moet je overigens wel een document hebben waarin je hebt staan dat je schriftelijke toestemming hebt gekregen voor het gebruiken van de mailadressen, maar dat mag gewoon een bericht per mail zijn. Verder heb ik met verbazing de meeste off-topic posts gelezen. Koen komt inderdaad, sorrie hoor, niet over als een sympathiek persoon, maar wat is er inderdaad mis met negeren dan? En ben ik de enige die het niet geheel oneens is met zijn 'Dorrestein'-stelling? Mijn eerste boek komt dus nu uit bij Boekscout, en nu al vind ik het jammer dat ik het niet harder geprobeerd heb om het te laten uitgeven bij een 'echte' uitgever. Een volgend boek zal ik zeker eerst naar meer reguliere uitgevers sturen, en als die het allemaal niet willen, zal ik het naar een manuscriptbeoordelingsbureau opsturen. Pas als niemand het zou willen, zou ik het wèl door een POD-bedrijf uit willen geven. Gewoon, omdat ik in mijn werk geloof en ik denk dat mensen het wel willen lezen. Waarom dan liever een regulier bedrijf? Omdat je boek dan in de boekenwinkels komt; omdat kopers de namen van reguliere uitgevers kennen en daar eerder een boek zullen kopen; omdat POD-uitgevers, zo weet ik nu, alles uitgeven wat maar binnenkomt mits het maar niet te veel bagger is en er geen rascistische dingen in staan, en jouw boek dus ook geassocieerd wordt met de 'slechte' boeken (NB Ik zeg hier dus niet dat alle boeken slecht zijn hoor, maar het niveau ligt gemiddeld natuurlijk lager dan bij dat van boeken van reguliere uitgevers - er kunnen ook best pareltjes tussen zitten die pech hebben gehad); omdat je bij een reguliere uitgever niet de wereld aan dingen zelf hoeft te doen en je zeker geen mailadressen hoeft aan te leveren; omdat een reguliere uitgever een cover voor jou regelt, marketing regelt, redactie samen met jou doet; enzovoort. Ik wens iedereen die via POD iets wil laten uitgeven heel veel succes, per slot van rekening hoop ik ook dat mijn boek goed zal worden verkocht, maar dan wel met name omdat ik graag wil dat kinderen genieten van mijn schrijfsels. En het liefst dat ze de lessen ook oppakken. :)

Lid sinds

19 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
9 maart 2009 - 9:10
Even voor de duidelijkheid: het werven van e-mailadressen voor Free Musketeers of andere pod's is op deze site niet meer toegestaan.