Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

verhalentijdschrift Wonderwaan zoekt verhalen

Beste schrijvers, De afwisselende thema’s van Wonderwaan lijken schrijvers & lezers goed te bevallen. Na in 2007 Weird West, Misdaad en Stoompunk (door de vele prima inzendingen te vervolgen met een Stoompunk II-nummer) zijn er voor het komende jaar weer diverse kersverse thema’s. Voor het eerste half jaar van 2008 staan gepland: · ‘Cthulhu Ftaghn!’. Nieuwe Cthulhu-vertellingen van binnen en buiten de Lage Landen. Sluitingsdatum 1 maart. maximaal aantal woorden: 10.000 · ‘1001 Nachten’. Exotische vertellingen in de nieuwste traditie! Sluitingsdatum 1 juni. maximaal aantal woorden: 10.000 Cthulhu Ftaghn! Wie kent niet de Cthulhu-mythos? H.P. Lovecraft vermoedde absoluut niet toen in 1928 zijn The Call of Cthulhu werd gepubliceerd dat hij de basis zou leggen voor de grootste griezelcyclus ooit. Wat begon als bruikleen en inside jokes van een groepje schrijvers groeide uit tot een gedeeld verteluniversum van honderden romans en vele tienduizenden verhalen. Oeroude goden, Verboden Boeken, Krankzinnigmakende Waarheden... Natuurlijk is het een vrucht die Wonderwaan moet proeven! Maar zoals gewoonlijk zoeken we verhalen die boven het genre uitstijgen. Bewandel nieuwe paden met Hij Die Slaapt, verwerk de ijle demonenfluiten van Azathoth in surround sound en schrijf de toeristenfolder van Innsmouth! Eng, spannend, leuk, ontroerend, grappig, walgelijk en vooral bijzonder werk is van harte welkom. Grootheden als Stephen King, Neil Gaiman, Robert Bloch, Robert E. Howard, Clark Ashton Smith en van vaderlandse bodem Eddy C. Bertin, Tais Teng en Paul Harland, gingen jullie voor. 1001 Nachten Er was eens een bedrogen kalief die elke dag trouwde en de volgende dag zijn bruid terecht liet stellen. Eén bruid wist 1001 nachten de dood uit te stellen door de kalief te betoveren met haar verhalen. En ze leefden nog lang en gelukkig... De verhalen van 1001 nacht zijn eeuwenlang een inspiratiebron geweest voor kunstenaars in Oost en West. Geschiedenis werd vermengd met fictie. Pikante komedie en tragische wraakgeschiedenissen liepen in elkaar over. Religieuze parabellen stonden naast kleurrijke avonturenvertellingen. Bij Wonderwaan mogen de Arabische Nachten oneindig voortduren. Vertel ons over listige grootviziers en nog listiger barbiers en bedelaars, over verhitte harembewakers en hardleerse zeevaarders. Leer ons de geheimen kennen van toornige djinni, glorieuze engelen en reusachtige rocs. Laat ons op vliegende tapijten voortjakkeren over valleien gevuld met diamanten en rivieren bestaand uit ambergris. Vertel Wonderwaan het mooiste en meest boeiende verhaal dat u verzinnen kunt… vertel alsof uw leven ervan af hangt. Succes! Jaap Boekestein & Marcel Orie inzendingen naar: verhalen@ncsf.nl meer informatie op: ww.hsf.ncsf.nl

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dacht ik al. Dat je dat zou zeggen. Hij zat in een romanpoging. Nummer 3 (van de 8, of 9, ik ben de tel kwijt).
Oei, ik word voorspelbaar! :o Ik moet gaan opletten ;) Maar waarom maak je die romans niet af?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, dat klinkt lastig ja. En wijzigingen doorvoeren is echt een klotewerkje. Maar toch best jammer.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik het doe, dan kies ik het sprookje. Ik heb er even over nagedacht en ik vind toch dat je iets van een genre af moet weten om je er in te handhaven. van het SF verhaal maakte in een 'apocaliptische wereldbeeld zoals er dertien in een dozijn waren in de jaren zeventig'. Me dunkt dat ik dat wel beter gekund had. Als ik had geweten over die dertien in dat dozijn. Nu heb ik wel alle afleveringen van Buffy en Charmed gezien ( ja, ik leid aan insomnia ja), maar ik ben bang dat ik met die kennis alleen prompt weer een bestaand verhaal reproduceer. Sprookjes echter hebben mijn warme belangstelling. Altijd al gehad. Ik vraag me af, 10000 woorden is het maximum. Zou er ook een minimum zijn?

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ceridwen, er is geen minimum aantal woorden. Overigens is er ook geen vereist genre waarin de verhalen hoeven vallen: sf, fantasy, horror, slipstream, surrealisme, fabel of sprookje, als het maar op de 1 of andere manier te maken heeft met het thema EN een sterk verhaal is. Schrijf ze!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfwedstrijd 2008 De opdracht: Een vast personage. Een man met een religieuze functie. Wat hij doet, wie hij is, hoe hij in het verhaal voorkomt, hoofd- of bijpersonage, dat is geheel aan de schrijvers. Zolang hun verhaal ook maar door een van de bovenstaande vier thema's gekenmerkt wordt! Maximum aantal woorden: 4000 Deadline: 5 januari 2008 (op die manier hebben de mensen die graag met een deadline werken ook nog de mogelijkheid oud en nieuw te vieren ) Zie hier http://www.schrijvergezocht.com/viewtopic.php?t=1…