Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat wil jij van Paul Sebes weten?

Paul Sebes is de bekendste Nederlandse literair agent. Morgen, op woensdag 8 januari, interviewen wij hem voor een artikel in Schrijven Magazine.

Heb jij nog een dringende vraag voor Paul Sebes, laat het ons hieronder weten, dan stellen we hem tijdens het interview.

Het artikel verschijnt in het aprilnummer van Schrijven Magazine (4 april).

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anderzijds zie ik dat Kruidvat en Telegraaf wedstrijden uitschrijven waar de prijzen weliswaar mooier zijn maar daar gaat het om stemwedstrijden. Neemt Facebook de literaire wereld over .
Wat betreft die wedstrijd van het Kruidvat: het verhaal moet geüpload bij mijnverhaal.nl, er 'moeten' stemmen geronseld, een kruidvat bonuskaart aangevraagd en nergens is iets te vinden op deze sites over auteursrechten. Niets over de publicatie, er (is er een uitgeverij aan verbonden?) niet of er redactie zal zijn op de te publiceren inzendingen. Typisch een geval ( denk ik dan he, maar wie ben ik) waar de grutter op een goedkope manier een reclamecampagne op poten zet. Het heeft niets te maken met kwalitatief goede verhalen of het ontdekken van schrijftalent. En dan kun je je afvragen hoe zoiets staat op je literair cv, winnaar Kruitvatwedstrijd. Edit: en nee, Dit antwoord aan Nienkea heeft niets te maken met de topicvraag. Hoewel, er volgt wel een vraag uit: wat vindt een (deze) literair agent horen op een literair cv? Horen daar ook de grutterwedstrijden op? Of juist/liever niet? En moet er een cursus/workshop/opleiding op dat literair cv staan? En als dat niet de cursus van S&G is, welke opleidingen gelden dan wat hem betreft als een plus op het cv van de wensauteur/debutant? Die van Schrijven Online? En is een academische opleiding een 'must'?

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ooit een manuscipt gestuurd naar Sebes. Ik zou wel eens willen weten waarom die door drie mensen werd gelezen. Waren de eerste twee het niet met elkaar eens? En werd er een derde bijgehaald of is het standaard?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onlangs zei de Amerikaanse acteur John Goodman in een interview: "Talent hebben is niet genoeg. Je moet iemand zien te vinden die in je gelooft of gewoon veel geld hebben.' Naar wat ik hoor en lees, schijnt dit wel te kloppen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarschijnlijk ben ik te laat, maar ik zou graag willen weten hoe zij een boek promoten, verkopen. Worden de manuscripten meteen al beoordeeld op mogelijke bestseller, of krijgen boeken van een prima kwaliteit maar moeilijk verkoopbaar ook een kans? Ik vraag me af hoe hun marketing eruit ziet en of ze nog tips hebben voor schrijvers qua marketing en sale. Groeten