Proeflezers gezocht voor manuscript 70.000+ woorden
Hallo,
Ik ben op zoek naar proeflezers (ongeveer 2/3) die me willen helpen bij het redigeren van mijn manuscript. Het betreft 70.662 woorden in totaal.
- Doelgroep: 14/15+. Genre: Young Adult. De leeftijd van de proeflezer maakt niet uit, maar het is natuurlijk wel geweldig als je ook nog van dezelfde leeftijd bent als mijn doelgroep.
- Onderwerpen die erin voorkomen zijn: ziekte, liefde, vriendschap, dood, achtervolging, mysterie, hiernamaals.
- Het is science fiction voor jongeren, maar dan wel in deze tijd.
- Ik ben op zoek naar iemand die graag leest en ook kritisch leest.
- Het vergoedt niets, ik ben dus op zoek naar enthousiaste lezers die voor hun plezier manuscripten willen beoordelen. (Hooguit kunnen we ruilen, dus jij leest ik lees.)
- Het manuscript is geschreven in Times New Roman 12 pts, betreft 160 pagina's en heeft 1.5 regelafstand.
- Het perspectief is de ik-vorm, tegenwoordige tijd.
Ik wil graag een kritische blik, voornamelijk m.b.t. de geschiktheid voor 14+ leeftijdsdoelgroep.
Daarnaast ben ik ook reuze benieuwd of het allemaal duidelijk is én natuurlijk of het interessant is en aanzet tot meer.
Het manuscript is door mijzelf 1x al helemaal doorgelopen + een spellingscheck gedaan, al zal ik vast wel wat gemist hebben. Vandaar dat ik jullie hulp nodig heb.
Ik ben van plan hier een trilogie van te maken. Dus er volgt nog een tweede en een derde manuscript. Het manuscript dat ik hier dus aanbied is nummer 1 in de rij en zal dus ook open eindigen.
Alvast een voorstukje:
De zestienjarige Raven moet telkens verhuizen, omdat haar moeder bang is voor pottenkijkers. Raven heeft namelijk last van hallucinaties en de buurtbewoners bestempelen haar algauw als “freak”. Als ze net is verhuisd naar een ander dorp worden de hallucinaties alleen maar erger. Dan komt ze erachter dat er meer aan de hand is dan ze ooit had vermoed. Steeds dieper raakt ze verzeilt in een akelig complot en zal ze keuzes moeten maken die het lot van haar en haar moeder zullen bepalen.
Ik hoop op leuke reacties!
Groetjes Earthlady
Hallo Earthlady, Het lijkt me
-
Jep, stuur hem ook maar naar
Ik weet zelf heel weinig van
lizeke schreef: Hallo
Dat klopt, alleen denk ik dat
hallo ik ben 15. ik heb geen
Ik kan uit je beginpost niet
Erm nee, ik zal nooit voor
Niet helemaal waar. Er zijn