Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhalen gezocht als dagboekstukjes in mijn boek

Hallo Gezocht...... Chinouk Thijssen bekende schrijfster van thrillers heeft mij aangeraden om op deze site de aandacht te vragen. Het leek me een leuk idee om talentvolle mensen een kans tegeven om hun verhaal in mijn boek terug tezien ! Mijn derde boek (Leven als een voetbalvrouw) komt binnenkort uit en hiervoor ben ik op zoek naar een paar dagboekstukjes. Het onderwerp: een voetbalvrouw die een glamourous leven leidt, maar daarnaast natuurlijk gewoon vrouw is met haar ups en downs. Ze verbaast zich over het glamour leventje dat anderen normaal vinden. Ze geniet van haar kinderen en het mooie leventje, maar het leven gaat niet altijd over rozen. Wat ik zoek: mensen die zich in kunnen leven en in het hoofd van een voetbalvrouw kunnen kruipen. Mensen die bepaalde ideeën hebben over het voetballeventje en die het leuk vinden om hier over te fantaseren. De leukste onderwerpen komen in het boek te staan. Aantal woorden: minimaal 750 woorden, maximaal 2000 woorden. Deadline: het is een beetje kort dag, namelijk 28 juli... Dus ik hoop dat er mensen zijn die misschien tijd (en zin) hebben om hier aan mee te werken. Mail naar magaligorre@email.com voor meer info! Ik schrijf voor bladen o.a. als Glossy, Grazia en ben columniste van de Telegraaf en ben voetbalvrouw voetbalmama en mijn derde boek komt uit in October

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedemorgen Soldinnen, ik kreeg gisteravond een idee voor een brief van een voetbalvrouw (zo heet dat nou eenmaal, net als Gooise vrouw, doktersvrouw, ministersvrouw; allemaal de vrouwen van...). Na alle verwikkelingen en non-nieuws over Y en W heb ik alle onwaarachtigheden op een rijtje gezet, en een ijdeltuiterige leeghoofdige tuttebel het woord gegeven. Ze heet Esma C. van G. (voluit Esma Casco van Galama) en vertelt haar tamelijk egoïstische liefdesverhaal in een brief aan Magali Gorre omdat die een dagboek bijhoudt. Ik heb Magali vervolgens gemaild met de vraag wat ze precies zocht. En gezegd dat mijn voorwaarde iig "naamsvermelding" of "bronvermelding" is.Haar antwoord over de bedoeling was nog niet helemaal duidelijk, wel over de naamsvermelding: die komt in een dankwoord. En daarom heb ik mijn compleet verzonnen verhaal opgestuurd. Ze vindt het een leuk verhaal, wil het als "brief van een voetbalvrouw" gebruiken. Ik blij, zij blij. Van Kate S. Kuipers mag zij dus tekst gebruiken; mits de naam/bron vermeld wordt. En ik behoud het recht om het verhaal zelf voor andere doeleinden te gebruiken. Het auteursrecht blijft ten alle tijden bij mij. En zo hoort het ook. Fijne dag, en wie weet maken juist "onze" brieven/ stukjes het boek alleszins leesbaar!

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze mail kreeg ik van Magali: Je wordt niet genoemd het moet leuk genoeg zijn om je dagboek vorm in het blad te mogen zien. Tevens komen er ook voetbaldagboeken in die van echte voetbalvrouwen verhalen zijn en die zijn ook geheim...je moet wel een fantasie gevoel hebben voor een leven in de voetbalwereld. en ik vorm kunnen schrijven in Word Regards, Magali Gorré Tsja.....

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt erop dat ze niet gage of royalties wil betalen; misschien zit de uitgever ertussen en kan zij als auteur (misschien met ghostwriter) hier niet zelf over beslissen. Maar dit mailde ze mij: "ik denk dat ik bij de brieven van andere voetbalvrouwen ga plaatsen. The real stories zijn zonder naamsvermelding. Die willen echt niet met naam erbij. Wil jij dat wel ?" [edit Kate s.:daarop heb ik dus gezegd dat bronvermelding een voorwaarde is; als het niet eronder kan, dan in een dankwoord) "Als het in het stuk bij mijn hoofdstukken komt kan ik helaas niet je naam eronder zetten. Want het is een dagboek van 1 vrouw en sommige verhalen zijn ook echt van echte vrouwen zonder naam en rugnummers. maar ik kan je wel melden bij de lijst van bedankt."

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En hoe vinden die vrouwen die hun echte verhaal hebben verteld dat dan? Dat er ook verzonnen verhalen tussen zitten, waarvan de lezer maar moet raden of het echt is of niet?

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schiet me dood als ik het fout heb, maar volgens mij kunnen we ons hier beter niet mee bezighouden. Gratis verhalen schrijven in een boek van iemand anders, dat binnen 5 dagen naar de drukker moet en waar je als auteur niet eens correct in vermeld wordt, geen auteursrechten, geen garantie op tekstvastheid...

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb even dit hele topic doorgelezen, maar kom tot mijn eigen bescheiden conclusie dat dit riekt naar gemakzucht en amateurisme. Ik heb Magali Gorré wel eens op tv gezien en vind haar echt een hele charmante, lieve vrouw, maar ik denk dat ze beter niet kan schrijven, tenzij met een ghostwriter. De zinsconstructies rammelen aan alle kanten en dan heb ik het nog niet eens over interpunctie. Moet ik vertrouwen hebben in zo iemand? Iemand die mij ook nog vertelt, hier op het SCHRIJVERSforum: "je moet wel een fantasie gevoel hebben voor een leven in de voetbalwereld. en ik vorm kunnen schrijven in Word" Mijn 'lot' (schrijfsels) zou ik niet in haar handen durven leggen. Maar desalniettemin wens ik iedereen veel succes die zich hiermee inlaat.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schiet me dood als ik het fout heb, maar volgens mij kunnen we ons hier beter niet mee bezighouden. Gratis verhalen schrijven in een boek van iemand anders, dat binnen 5 dagen naar de drukker moet en waar je als auteur niet eens correct in vermeld wordt, geen auteursrechten, geen garantie op tekstvastheid...
Doodschieten lijkt me wat overdreven. Al mijn (poezie-)teksten die ik op internet plaats zijn gratis. Ik vind het leuk om te schrijven, wil graag gelezen worden, dus plaats ik af en toe wat, of doe mee met zoiets als dit boek. Ik schrijf vooralsnog kinderboeken die niet gratis zijn, uitgegeven worden onder mijn eigen naam bij een professionele grote uitgeverij, en waarvan ik niets op voorhand publiceer. Als Magali G. mijn tekst gebruikt, vermeldt zij mijn (schuil-)naam. Als zij mijn tekst bewerkt, moet ze ook verwijzen naar mijn (schuil-)naam als bron. Verder inspireert mij dit gedoe tot het ontwikkelen van zo'n personage voor eigen werk, waarvan ik natuurlijk nog even niets publiceer. Dus ik zie het niet als probleem, maar als uitdaging. Het is even iets anders. Daar word ik niet rijk van, maar wel heel blij. En dat is onbetaalbaar.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verder inspireert mij dit gedoe tot het ontwikkelen van zo'n personage voor eigen werk, waarvan ik natuurlijk nog even niets publiceer.
Mij heeft het alvast ook geïnspireerd. Waarvoor dank. De tekst zwerft hier ergens rond.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp het niet helemaal... :confused: Dus als auteur staat straks Magali Gorré vermeld, maar het wordt geschreven door miep-en-alle-vrouw? Was dat met de vorige twee voetbalvrouwen-boeken ook zo, zou dan toch eerder 'samensteller' moeten zijn i.p.v. auteur? En Uitgeverij van Praag maakt dat niks uit?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik deel El haar twijfels. Toen ik de kar trok voor de winterbundel, een gezamenlijk product van sollers die allemaal een verhaal schreven met een winterthema, was het ook "alleen maar" de bedoeling dat we gepubliceerd zouden worden (wat helaas niet gelukt is). We hoefden niet of nauwelijks winst te maken, het ging om de eer. Echter, in dat geval zou elke schrijver evenveel of weinig verdienen. In dit geval werft de "schrijfster" verhalen van anderen die alleen maar kort genoemd worden en staat zij als auteur genoemd en krijgt zij dus ook de royalties, neem ik aan. En dat terwijl zij als voetbalvrouw vast veel meer geld heeft dan wij, zwoegende schrijvers! :P

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dat de blaasvoetbalvrouw?
Inderdaad. Overigens, hoe zou het voetbalmannen vergaan? Dat zijn dan mannen die met een voetballende vrouw of man getrouwd zijn.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er ook geen probleem mee om gratis te schrijven, heb tot hiertoe nog maar één keer betaald gekregen voor een verhaal. Maar als iemand anders er wel geld aan verdient, dan is dat een ander paar mouwen.
een voetbalvrouw (zo heet dat nou eenmaal, net als Gooise vrouw, doktersvrouw, ministersvrouw; allemaal de vrouwen van...)
Dus toch de vrouw van een voetbal. De vrouw van een dokter is een doktersvrouw, de vrouw van een minister een ministersvrouw, dus de vrouw van een voetballer een voetballersvrouw en een voetbalvrouw dus de vrouw van een voetbal. :P

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Trenke, dat zij meer geld heeft dan de gemiddelde schrijver geloof ik meteen. Maar wat zou dat? Ik zou niet in haar schoenen willen staan, of met haar willen ruilen. Verschrikkelijk moet het zijn als je stress hebt over "What to wear" zoals zij beschrijft in een van haar columns. Daarom is mijn "brief" ook van een verschrikkelijke leegheid. Het gaat mij hier ook niet om de eer. Daarvoor sta ik te ver van die wereld af. De uitdaging voor mij zit hem hierin: Soms is schrijven een soort toneelspelen. Het is maar een klein verhaaltje, ik hoef niet, i.t.t. het voetbalvrouwpersonage in mijn brief, mee te liften op andermans succes. Misschien lift zij wel mee op mijn (virtuele) succes. Iemand schreef mij dat M's man zo'n net-niet-echt-succesvolle voetballer was. Dat is toch gewoon sneu? En dan toch nog zoveel Silvie-van-de Vaartaandacht genereren? Mooi toch? Ik vind het eigenlijk te onbelangrijk en ga nu maar fijn verder met mijn geniale idee ( niet gehinderd door enig gebrek aan zelfkennis :D )voor een hele boekenreeks over Esma C van G. Waarover later meer, hopelijk...

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kate.s je hebt het over het belang van je naam in het dankwoord in verband met leenvergoedingen. Die gaan alleen naar de schrijver of vermeende schrijver (M dus) en niet naar de genoemde mensen in het dankwoord.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als we er toch allemaal geen brood in zien, waarom sluiten we dit topic dan niet gewoon? })

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Als iemand zich geroepen voelt om een bijdrage te leveren aan werk waarvoor hij geen geld en geen eer krijgt dan moet hij of zij dat lekker doen. Ik word nogal verdrietig van het niveau en laat de bal dus voorbijrollen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het thema even laten rusten, tot we gehoord hebben wat magali hier zelf over te zeggen heeft. Ik neem aan, dat ze hier binnenkort op gaat reageren.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kate.s je hebt het over het belang van je naam in het dankwoord in verband met leenvergoedingen. Die gaan alleen naar de schrijver of vermeende schrijver (M dus) en niet naar de genoemde mensen in het dankwoord.
Zjors, je hebt natuurlijk gelijk. Ik weet het ook wel. Ik heb overigens M. wel laten weten dat het eenmalig is. Als zij meer wil over Esma liggen de zaken anders. Pulpfictie is het. Met de nadruk op pulp. En om met Basils vrouw uit Fawlty Towers te spreken verzucht ik: Oow, I know! :confused: En toch vind ik het leuk om es 1 keertje aan iets lecturama-achtigs te schrijven. Maar het was eens, en nooit weer, hoor.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik wil ook wel allemaal leuke stukjes van jullie hebben. Hoe langer hoe beter. Die voeg ik dan samen, zoek een uitgever en op de laatste blz. noteer ik dan jullie namen. En... jullie krijgen bij mij veel meer tijd. Zeg maar dag met je handje, Magali.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En waar moet het over gaan Tja? Zijn er verder nog eisen? Moeten we er ook nog fantasie voor hebben? En kunnen typen bijvoorbeeld? Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zullen we gewoon even wachten tot ze antwoord? Misschien is er sprake van een misverstand. Voor we overhaatse conclusies trekken en zodanig reageren.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik trek de schoenen niet aan. Dit verhaal van haar kan toch niet? Binnen een paar dagen iets opsturen dat over voetbalvrouwen gaat. Ik kan er genoeg over vertellen. Ik ben een voetbalvrouw. Jaren geleden dan toen manlief nog tegen de bal schopte. Er zijn geen eisen, Via. Het mag over van alles en nog wat gaan. Is dat vrijheid of niet? Wel is het handig als je zelf kunt tikken. Sorry Redhead, hier zit een luchtje aan. Ik trek geen overhaaste conclusies. Zij doet zelf overhaast en alles is even vaag.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
overhaatse conclusies
Slip of the tongue? :lol: Ik vind overigens dat iedereen er het zijne/hare van mag denken. Ik ben het ook niet zo oneens met Via of Tja of anderen die twijfelen. Het is pulp, slecht gespeld, niet goed verwoord, lekker makkelijk scoren, maar reageren op de oproep is niet verplicht. ja, na alles nog eens overgelezen te hebben:wat mij betreft is dit mijn laatste post in dit topic.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Kate.s: haha, dat was niet zo bedoeld, maar daar denkt Freud vast anders over. Ik heb ook mijn twijfels, zeker. Maar toch.. ze is net nieuw hier en het lijkt me gewoon eerlijker als we even wachten. Maar verder moet iedereen natuurlijk doen waar hij zich goed bij voelt.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een misverstand? Het lijkt me duidelijk genoeg. (Heb net wat van die columns in de Telegraaf gelezen. Ik denk niet dat ik mijn naam in de
"lijst van bedankt"
wil hebben.)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil ook wel allemaal leuke stukjes van jullie hebben. Hoe langer hoe beter. Die voeg ik dan samen, zoek een uitgever en op de laatste blz. noteer ik dan jullie namen. En... jullie krijgen bij mij veel meer tijd. Zeg maar dag met je handje, Magali.
Dat gaat je niet lukken, Tja, want jij heet geen Magali :confused:

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier praten we over Bouquetreeks lectuur. Zonde om daar op deze prachtige site een topic aan te wijden.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ken geen Magali. Is dat een gemis? Er zit wel een erg lange steel aan je pijp, Verweij. Heeft dan een reden?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier praten we over Bouquetreeks lectuur. Zonde om daar op deze prachtige site een topic aan te wijden.
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens, verweij. Deze site is voor alle vormen van creatief schrijven, niet alleen voor het literaire schrijven. Daar horen de Bouquetreeksen en de kasteelromans en doktersromans (en nu dus voetbalvrouwenromans) zeker ook bij. Daar zijn meer leerzame topics over.