Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijver gezocht!

Hoi hoi, Ik ben opzoek naar een mannelijke schrijver met goede grammaticale vaardigheden. Ik verkoop nu al een lange tijd een Eboek maar het boek zit vol spelling/grammatica fouten. Er hoeven alleen spelling/grammatica fouten uit gehaald te worden en het moet een iets professionelere stijl krijgen. In totaal heeft het boek 64 bladzijde waarvan de helft aan plaatjes, dus het is niet super veel werk en natuurlijk tegen een kleine vergoeding plus het e-boek zijn voor jouw. Iemand interesse? Groetjes Yoshua

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mag ik vragen waarom een mannelijke schrijver? Spelling/grammatica en andere fouten worden in principe gecontroleerd door een redacteur/corrector. En wat is een kleine vergoeding?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Als je zelf de fouten in een tekst niet ziet, kun je niet inschatten of het al dan niet 'super veel werk' is. Daarom hanteren correctoren tarieven, die onderling niet zo vreselijk veel verschillen. Ik denk dat je daar toch op uit komt. Wat versta je onder 'het moet een iets professionelere stijl krijgen'?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ben je toevallig een leerling van een school die een werkstuk nagekeken moet hebben?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Een redacteur dus eigenlijk. Ga er niet vanuit dat schrijvers per definitie de taal spellingtechnisch ook goed beheersen. En verplaatst naar Oproepen..

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
neen dat is aan mij wel te zien in veel topics, met domme fouten erin, niet zeker te weten of het wel goed is, dus het maar gewoon laten staan...

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je zelf de fouten in een tekst niet ziet, kun je niet inschatten of het al dan niet 'super veel werk' is. Daarom hanteren correctoren tarieven, die onderling niet zo vreselijk veel verschillen. Ik denk dat je daar toch op uit komt. Wat versta je onder 'het moet een iets professionelere stijl krijgen'?
Ja, ook al zouden er niet heel veel fouten in staan, je moet toch alles doornemen als corrector. De meeste uitgeverijen hebben als standaardtarief € 3,50 per 1000 woorden.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
De meeste uitgeverijen hebben als standaardtarief € 3,50 per 1000 woorden.
Ik neem aan dat je hier doelt op POD-uitgeverijen? Want bij een reguliere uitgever krijg je geld en hoef je niks te betalen. Ook niet voor correctie.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, maar die uitgever betaalt wel de corrector, Dries. En volgens Chinouk is dat dit bedrag. Mij lijkt het aan de lage kant.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat ligt er aan. Als er alleen hier en daar een enkele d-t-dt-fout gecorrigeerd hoeft te worden, is het redelijk. Als een tekst echt rammelt en veel zinnen compleet herschreven moeten worden, zou ik er persoonlijk voor dat bedrag niet aan beginnen.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi hoi allemaal :-) De reden waarom ik het door een man laat doen heeft niks te maken met hoe goed het geschreven kan worden hoor :-) Het onderwerp en boek is 100% voor mannen bedoeld en niet voor de vrouwen onder ons bedoeld. Waarschijnelijk moeten sommige zinnen herschreven worden, het boek leest niet lekker vlot. Laat jullie nog weten hoe het gelopen is. Hoop iemand te kunnen vinden.. Groetjes Yoshua

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je intussen zelf maar even gemaild via je profiel ;) Als je dat mailtje niet gehad hebt, moet je mij nog maar even mailen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De meeste uitgeverijen hebben als standaardtarief € 3,50 per 1000 woorden.
Ik neem aan dat je hier doelt op POD-uitgeverijen? Want bij een reguliere uitgever krijg je geld en hoef je niks te betalen. Ook niet voor correctie.
Nee, als corrector is dit het bedrag dat je verdient. Ik werk voor zes verschillende reguliere uitgeverijen en die betalen allemaal hetzelfde. :)