Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manuscripten gezocht

Op zondag 18 september organiseren wij de Schrijven Magazine Schrijfdag 2016. Deze schrijfdag bestaat niet alleen uit inspirerende schrijfworkshops, maar ook uit een smakelijke kookworkshop. Vandaag vertellen wij je meer over deze schrijf- en kookworkshop van Jeroen Kans en Kathy Mathys en de combinatie van deze beide disciplines.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je begint wel goed, Yori, door geen regelrechte reclame te maken. Maar inderdaad, voor we gaan kijken op de website, wat ga je dan uitgeven?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Yori, ook al noem je geen naam (bedankt voor het lezen van de regels) toch is dit niet de plaats. Ik verplaats hem even naar oproepen. Misschien kun je ook even wat meer vertellen over wat je zoekt. Je bericht staat in kinderboeken, dus ik neem aan dat je kinderboeken zoekt? Welk soort? Welke leeftijden? Met of zonder illustraties? Verder kun je je uitgeverij (zodra deze helemaal operationeel is) laten vermelden in de schrijfgids: http://www.schrijvenonline.org/schrijfgids

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inmiddels een reactie ontvangen, met een verwijzing naar de website. De website is nog voor het grootste deel "onder contructie", maar ik kon er in ieder geval uit opmaken dat het om kinderboeken gaat.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb al een inhoudelijke reactie ontvangen; voor het gemak post ik de originele tekst hieronder (als daar bezwaar tegen bestaat, hoor ik het graag!): Uitgeverij [x] gaat zowel (voor)leesboeken uitgeven als prentenboeken en avi-boeken. Fantasy kan bij ons terecht maar is wel een moeilijk genre qua verkoop, science fiction past niet binnen ons fonds. Wij hanteren verder alle gebruikelijke voorwaarden.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Yori, ik zie dat sommige van de vragen die ik had al beantwoord zijn, maar ik heb er nog enkele (die na overleg met Dries gewoon geplaatst mogen worden): Ik ben benieuwd naar de achtergrond van de oprichter(s) van de uitgeverij en de redenen voor het oprichten ervan. Hebben jullie de middelen om de tekst te controleren op avi-niveau? Naar wat voor onderwerpen zijn jullie op zoek? Begrijp ik het goed dat jullie manuscripten willen ontvangen voor alle leeftijden, dus ook jeugdboeken?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb al een inhoudelijke reactie ontvangen; voor het gemak post ik de originele tekst hieronder (als daar bezwaar tegen bestaat, hoor ik het graag!): Uitgeverij [x] gaat zowel (voor)leesboeken uitgeven als prentenboeken en avi-boeken. Fantasy kan bij ons terecht maar is wel een moeilijk genre qua verkoop, science fiction past niet binnen ons fonds. Wij hanteren verder alle gebruikelijke voorwaarden.
@Yori, waar/hoe leggen jullie de grens tussen Fantasy en Science Fiction?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb het toch goed begrepen dat het alleen om jeugdboeken gaat, hè? Ook wat fantasy betreft dus?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
SF (voor kinderen) is lastiger te verkopen, denk ik. Fantasy gaat mooi mee op de golf die Harry Potter in gang heeft gezet.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marlies, Zoals Micha al vermeld is SF voor kinderen specifiek gewoon erg lastig te verkopen, nu gaat het de uitgeverij niet om alleen maar de verkoop. We willen moeie boeken maken en misschien ook wel SF in de toekomst, de komende tijd willen we eerst de brede doelgroep aanspreken en is er dus wat minder ruimte voor SF in ons fonds. Zoals je leest, ik hou de deur open maar wel op en kiertje.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien dat het een brutaal vraagje is, maar waar gaan jullie die mooie boeken van betalen? Ergens moet je toch beginnen, en vooral als je mooie boeken wilt maken, kost dat kapitaal. Ook het verkopen van mooie boeken kost geld. Daar ben ik erg benieuwd naar.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welke uitgeverij was dat toch laatst, van wie de auteurs hun roalty's niet meer kregen? Dan heb je wel je boek onder contract bij hen staan - maar gebeuren doet er niets meer mee.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk wil je weten met wie je in zee gaat en of dat allemaal haalbaar is. Maar zoiets bespreek je in een persoonlijk gesprek met je potentiele uitgever.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja, laat yori zelf maar zeggen of hij het een onbeleefde vraag vindt. Of niet.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marlies, Zoals Micha al vermeld is SF voor kinderen specifiek gewoon erg lastig te verkopen, nu gaat het de uitgeverij niet om alleen maar de verkoop. We willen moeie boeken maken en misschien ook wel SF in de toekomst, de komende tijd willen we eerst de brede doelgroep aanspreken en is er dus wat minder ruimte voor SF in ons fonds. Zoals je leest, ik hou de deur open maar wel op en kiertje.
Ja, ik begrijp wat je zegt. Maar wat ik vroeg was: wat is voor jou het verschil tussen SF en Fantasy? Het is mij namelijk opgevallen dat wat de een Fantasy noemt, de anderen SF noemt, en v.v. Vandaar dus mijn vraag.