Ervaringen met uitgeven van gedichten?
Hallo,
Ik ben hier nieuw op't forum, dus stel ik me ook even voor.
Poëzie is mijn passie; ik schrijf gedichten van mijn 10, 11 jaar. Ik heb ooit op mijn 14 e eens iets opgestuurd naar een uitgeverij, zonder al te veel te weten...(ben nu 22) en heb toen wel feedback gekregen, maar het werd niet gepubliceerd. Zo heb ik ook eens enkele gedichten rond mijn 12de naar Daniel Biliet verstuurd, die zei dat ik wel talent had, maar nog moest blijven verder schrijven eer ik iets publiceer.
Tot slot heb ik ook eens iets opgestuurd naar uitgeverij P, maar ook zij wilden het niet publiceren. Dit is ook enkele jaren geleden.
Ondertussen heb ik sinds 2000 enkele eervolle vermeldingen gehaald en ben ik twee keer laurate geweest van een poëziewedstrijd... ik droom zoals velen ervan om mijn eigen dichtbundel uit te brengen (maar niet op eigen beheer). Maar ik vraag me af: zou ik mijn kans nu al wagen (ik heb een 110-tal) gedichten geschreven, of zou ik wachten en verder schrijven tot ik er bv. een 200-tal heb? Ik vraag dit omdat je in je schrijven altijd evolueert, met het ouder worden, ontwikkel je ook meer je eigen stijl.
Hebben jullie het al gewaagd om gedichten op te sturen naar uitgeverijen? Wanneer deden jullie dit en hoe waren de reacties?
Ben een beetje bang dat het afgewezen wordt :(.
Alvast bedankt!!
Hoi Besje, Het klinkt
hallo Besje, Ik ben nog
hoi, Bedankt voor jullie
Ik ken alleen maar
En de (gratis) dagbladen De
Mm ik kan het wel eens
Een Vlaamse dichteres die ik
Besje, kijk eens op deze
Bedankt voor de sites!
Je zou ook eens hier kunnen