Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

een gedichtenboek publiceren

Hallo, Ik ben 15, mag ik dan al een gedichtenboek publiceren? en bij welke uitgevers kan dat, want ik kan er niets over vinden? Alvast Bedankt groetjes Anna

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Twee topics? ;) Ik zie niet in waarom het niet zou mogen. Waarom denk jij dat het niet zou mogen eventueel? Er zijn genoeg uitgevers die dichtbundels publiceren. Zoek in een boekwinkel of bibliotheek eens een paar bundels op en kijk wie die heeft uitgegeven. Bij voorkeur dan natuurlijk gedichten die een beetje lijken op de jouwe. Niet alle uitgevers geven alles uit. Ik denk dat er weinig verschil zit tussen het uitgeven van een boek en van een gedichtenbundel wat gang van zaken betreft, maar misschien kan iemand met meer ervaring daar nog iets over zeggen.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zou best kunnen dat de juridische zaken (contract) via je ouders geregeld worden omdat je minderjarig bent. Maar ik zou - als ik jou was - gewoon gedichten opsturen naar tijdschriften of uitgeverijen die jeugdwerk publiceren en als je niet specifiek tot de jongeren gerekend wilt worden, zou ik de leeftijd er niet bij zetten als ik iets instuurde.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt natuurlijk heel handig je eigen bundel publiceren bij een eigenbeheeruitgeverij. Kijk eens bij www.Lulu.com of bij www.Boekenbent.com. Daar kun je ook de opmaak laten doen als je daar zelf geen kaas van gegeten hebt. Bij dat soort uitgeverijen komen veel dichtbundels uit. Ook van jongeren. En ja, je zult je ouders moeten laten tekenen omdat je minderjarig bent.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had ooit weleens van iemand gehoord dat ze liever geen gedichten van jongeren publiceren. Maar bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag! ;)

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Anna, Uitgevers publiceren inderdaad maar weinig dichtbundels van jongeren. Niet perse omdat het jongeren zijn, maar wel omdat er bijna geen jongeren zijn die als ze vijftien zijn (of ietsjes ouder) voldoende goed werk hebben om een bundel mee te vullen. Daarnaast moet je je ervan bewust zijn dat poëzie in de meeste gevallen zeer moeilijk verkoopt. Uitgevers zitten er dan ook meestal niet zo om te springen, niet om poëzie van volwassenen, maar zeker niet om die van jongeren omdat nou ja, zie bovenstaande. Zelf vind ik een uitgave in eigen beheer niet zo interessant, maar dat is natuurlijk je eigen beslissing. Succes ermee!