Start » Forum » Het uitgeefproces » Uitgeven » Je Nederlandse manuscript ook opsturen naar Belgische uitgevers?

Je Nederlandse manuscript ook opsturen naar Belgische uitgevers?

3 reacties [Laatste bericht]
RealSunChaser
Laatst aanwezig: 16 weken 4 dagen geleden
Sinds: 7 Apr 2018

Je Nederlandse manuscript ook opsturen naar Belgische uitgevers?

Zijn er mensen die hun Nederlandse manuscript ook opsturen naar Belgische uitgevers? Ik heb er nooit bij stilgestaan maar hoe werkt dat in uitgeverswereld, als je in Nederland wordt uitgegeven verschijn je dan automatisch in Vlaanderen en vice versa?

Reacties

Tja
Laatst aanwezig: 2 uren 11 min geleden
Sinds: 4 Mei 2009

Nee. Je zult dan echt Belgische uitgevers moeten benaderen.

Waar je ook bent, 'Ik zal je vinden'.

Sofia L
Laatst aanwezig: 17 weken 2 dagen geleden
Sinds: 15 Sep 2013

Mijn boek verschijnt in juni (bij een Vlaamse uitgeverij) en zal meteen in de Vlaamse en Nederlandse boekhandels te verkrijgen zijn. Daar zorgt de uitgeverij zelf voor. Lijkt me ook logisch want anders zou eenzelfde boek bij twee uitgeverijen moeten verschijnen?

Hay
Laatst aanwezig: 1 dag 5 uren geleden
Sinds: 1 Dec 2004

Het hangt ten dele van de uitgeverij af. Grote uitgeverijen geven hun boeken in het algemeen tegelijk in Nederland en Vlaanderen uit. Natuurlijk hangt het er daarna net als in Nederland van af of de Vlaamse boekhandels het boek ook daadwerkelijk bestellen. Maar online kan het natuurlijk altijd.

Schrijven

Ontvang de gratis nieuwsbrief boordevol tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!
Schrijven
  • 5 essentiële schrijftips van Jonas Jonasson (De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween)
  • Alles over het schrijven van een familieverhaal
  • Zo maak je tijd om te schrijven
  • Stoomcursus literaire non-fictie
  • Wat kunnen romanschrijvers leren van toneelschrijvers?
  • Niet de plot, maar het ritme is essentieel voor een goed verhaal
  • Suspense opbouwen? Doseer je informatie

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór maandag 23 juli 16:00 u. een abonnement!

WORD ABONNEE