Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek, 1 in behandeling... boek 2 al opsturen?

Hoi allemaal! Wegens een samenloop van ongelukkige gebeurtenissen, heeft Uitgeverij Clavis een achterstand opgelopen met mijn manuscript. Het plan was om tegen augustus al het werk afgerond te hebben en het eindproduct naar de winkels te sturen. Niet dus, gisteren ontving ik een e-mail waarin stond dat de verschijning van mijn boek zal moeten wachten tot oktober! :crybaby: Niet alleen vervelend omdat ik vreselijk ongeduldig ben; ook heb ik al maanden lang een tweede manuscript klaar. Ik was van plan om dit op te sturen naar Clavis, zodra boek 1 in de winkels zou liggen. Over een maand zal boek 3 ook klaar zijn. Wachten is een deugd, dat weet ik, maar het lijkt me toch behoorlijk frustrerend om op den duur met 5 afgewerkte manuscripten te zitten, terwijl de uitgever langer dan een jaar met je eerste werk bezig is... Komt het te opdringerig over, als ik mijn 2e manuscript alvast opstuur? Wetende dat de beoordelingstijd makkelijk kan oplopen tot 3 maanden, lijkt dit me beter. Maar als ik hen in één keer overstelp met verschillende manuscripten, zullen ze dat misschien irritant vinden... Alle (relevante) advies is welkom! :nod:

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even voor het totaalplaatje: betreft het een vervolg op het eerste boek, of is het tweede manuscript een op los, op zichzelf staand verhaal?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga er maar van uit dat je géén vervolg bedoelt. In dat geval zie ik geen enkele goede reden waarom je zou moeten wachten met dat tweede manuscript, tenzij je natuurlijk geen vertrouwen meer in de uitgeverij hebt.